2019-11-14, 09:25
Medlem
Vart tog den andra vägen?

Det här vet vi.
Ronny 50 år är försvunnen(hittad). Senaste iakttagelsen är från den 17 november 2017 och då Pilegården/Askim.
Femton månader senare dyker hans kvarlevor upp i en övergiven uttjänt gammal husbil i Anneberg Kungsbacka.
Ronny är född och uppvuxen i Skåne. Det finns en historia i form av missbruk men säger sig vara nykter och drogfri sedan 2009
Sedan 2011 kunde Ronny också titulera sig som Göteborgare. Tiden innan försvinnandet har nog Ronny haft lite vind i seglet. Två statistroller i SVT satsning ”Vår tid är nu” och filmen Sune vs Sune mm.
Polisen startade utredning om mord/dråp samtidigt finns det indikationer på att Ronny skulle fallit tillbaka i ett missbruk (heroin) som gör att han hamnar där han hittades.

Urban 69år är försvunnen. Senaste iakttagelsen är från Sisjön Göteborg den 2 november 2017. Det framkommer inte närmare i Missing Peoples efterlysning om Urban sågs vid Sisjöns köpcenter, bostadsområde eller Sisjön med badplats och naturområde.
Om Urbans försvinnande har det varit väldigt tyst om i media, det kanske har sin förklaring, t.ex. familj. Jag tror dock att nära och kära gärna vill ha ett svar.
De bådas försvinnande är inte bara misstänkt nära i plats utan även i tid . Tror inte att man ska fästa så stor tanke vid den 2 eller 17 november. Båda kan ha försvunnit vid senare datum, enskilt eller tillsammans.

Två vuxna män försvinner under samma månad och plats men bara en kommer tillrätta, han hittas i övergiven husbil, död sedan länge. Vad hände?
- Det hade varit intressant att veta mer om Urban.
- Var tror ni Urban kan hittas?
- Hade Urban en fäbless för samma substans som Ronny?
- Finns det personkopplingar mellan de två?
- Har fallen med varandra att göra överhuvudtaget?
- Mord eller bara livstrött?
- Finns det samband med benfynd Älskogsbräcka? (se försvunna)

Fyll gärna på med åsikter, insikter eller bara glöm av vad du nyss läst.
Länkar.
Karta:
https://minfil.com/y7Sb94A8n9/karta_sisj_nanneberg_png

Bild Ronny och fyndplats:
https://minfil.com/F1Q093A4nb/rw_anneberg_jpg

Tråd Ronny:
(FB) Upphittat skelett efter Ronny Wennberg i husbil, Anneberg, Kungsbacka 2019-02-13.

Urbans efterlysning MP:
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/urban/

T.S. Tar inget som helst ansvar för fakta och teorier som nämnts i trådstarten överensstämmer med verkligheten.
Tackafan.
2019-11-14, 09:49
Medlem
tilsammansnus avatar
Pilegården är ett namn jag känner igen från andra kriminalrapporteringar

Man beväpnad med yxa och machete påkörd i Askim
Citat:
Beväpnad med en machete och en yxa ska mannen ha blivit påkörd av en bil i ett bostadsområde i Askim.

Lättklädd man fall för polisen
Citat:
Efter att ha tagit sig in i bostaden konstaterar patrullen att det inte finns någon anledning att misstänka ett brott bakom fallet. Snarare kan det vara drogpåverkan.

Tror ett par knarkgäng etablerat sig därborta och levererar brottsiffror och skriverier. Gissningsvist var dessa drygt 60 åringar bevandrade inom bilstöder och substansrökning sedan tonåren. De "försvann" för att de inte betalat skulder.
2019-11-14, 10:48
Medlem
Tror ett par knarkgäng etablerat sig därborta och levererar brottsiffror och skriverier. Gissningsvist var dessa drygt 60 åringar bevandrade inom bilstöder och substansrökning sedan tonåren. De "försvann" för att de inte betalat skulder.

Han som blev hittad, flyttade till Göteborg från Skåne 2011 har har knappast någon bakgrund i ovanstående. Vad beträffar den andre, så är bostadsadress mm okänt så även livsstil.
2019-11-14, 11:18
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tackafan
Han som blev hittad, flyttade till Göteborg från Skåne 2011 har har knappast någon bakgrund i ovanstående.
Vad menar du ? Att han inte kan ha varit inblandad i brottslighet för att han kom från Skåne ? Du skriver ju själv att han var heroinist, kriminella hittar varandra som fiskar hittar vatten.
2019-11-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Vad menar du ? Att han inte kan ha varit inblandad i brottslighet för att han kom från Skåne ? Du skriver ju själv att han var heroinist, kriminella hittar varandra som fiskar hittar vatten.

Jag var lite oklar där kanske. Vilket liv Ronny levde i Skåne kan jag inte svara för. Från -11 och framåt verkar livet vänt (drogfri -09) Tror inte han var känd som kriminell på senare tid men i övrigt håller jag med dig.

Urban, verkar vara ett okänt kapitel.
2019-11-14, 11:39
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
...men han "dyker upp" i sinom tid han också.
2019-11-15, 00:53
Citat:
Jag var lite oklar där kanske. Vilket liv Ronny levde i Skåne kan jag inte svara för. Från -11 och framåt verkar livet vänt (drogfri -09) Tror inte han var känd som kriminell på senare tid men i övrigt håller jag med dig.

Kan det vara U*ban R*dėn Citrusgatan 5 i V frölunda?
* r & y
2019-11-15, 03:21
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
...men han "dyker upp" i sinom tid han också.
Man hoppas ju självgående.
2019-11-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Kan det vara U*ban R*dėn Citrusgatan 5 i V frölunda?
* r & y

Fullt möjlig. Hos MP nämns bara förnamn och ålder. Är det personen i fråga är sannolikheten låg att det finns en koppling mellan de två.

Har inte hört talats om att MP varit ute på sök i Sisjön.
Senast redigerad av Tackafan 2019-11-15 kl. 09:52.
2019-12-20, 17:18
Medlem
Nu är den andre hittad

Fyndet i Älskogsbräcka Vallda tillhörde försvunna Urban. Polisen uppger att det inte finns något samband mellan Urbans och Ronnys död.

Citat:
Mannen som hittades död i en husbil i Anneberg tidigare i år hade också anmälts försvunnen 2017. Kan det finnas ett samband?

– Nej, den utredningen var det jag själv som drev. Det låg inget brott bakom det, säger Lars-Gunnar Perlinger.

https://norrahalland.se/dode-mannen-...-identifierad/

Nu återstår bara att lösa mordet på Urban.
2019-12-20, 19:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Nu är den andre hittad

Fyndet i Älskogsbräcka Vallda tillhörde försvunna Urban. Polisen uppger att det inte finns något samband mellan Urbans och Ronnys död.

https://norrahalland.se/dode-mannen-...-identifierad/

Nu återstår bara att lösa mordet på Urban.

En teori som vissa förslagit är att Ronny hade ihjäl Urban och därefter gömt sig men dött av någon anledning i gömstället.
2019-12-23, 00:09
Moderator
blomvattnares avatar
Dags att låsa denna tråd och låta diskussionerna fortsätta i respektive tråd.

(FB) Skelettdelar upphittade i Kungsbacka (2019-11-04) Urban Modigh

(FB) Upphittat skelett efter Ronny Wennberg i husbil, Anneberg, Kungsbacka 2019-02-13.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in