• 1
  • 2
2019-11-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Kanske läge att kontakta en sexolog.... Hur gammal är du förresten....
Hej jag är 51 men jag tror personligen att jag har lite problem med buksportkörteln eftersom den producerar hormoner m,m
Citera
2019-11-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2018
Buksportkörtelcancer är det väl i princip bara äldre som får plus att det är väldigt ovanligt.

Hur ser det ut med kosten och sömnen?
Hej cancer i buksportkörteln kan faktiskt vara svår att se på både röntgen av magen och ultraljud över buken tyvärr och det här med att jag frysar har jag läst att det kan bero på att man kan få dålig blodcirkulationen av problem med buksportkörteln och det behöver inte vara cancer utan en kraftig inflammation i buksportkörteln kan man ha och det är mycket svårt att se på både blodprover och röntgen av magen och ultraljud över buken. Jag har även en kvinnlig bekant som är mycket sämre skick än mig och hon har gått ner c:a 18 kilo där hittar dom heller inte något fel. Men före detta hände så åt jag ganska stora portioner med en hel del fett och långt mellan måltiderna och blev lös i magen nästa jämt jag åt minsta lilla fett på maten. Men nu är min avföring fast och fin och ganska hård ibland. Men varför jag misstänker att jag har lite problem med buksportkörteln är att jag har dålig aptit,illamående,trötthet,nedstämdhet, lätt irriterad, det är dom klassiska sakerna men sedan brukar avföring bli väldigt lös och grå men inte för mig. Det kan faktiskt vara något i tarmen också men en sak är klar jag har något i elende i kroppen som i te visar sig på varken blodprover avföringsprov med röntgen av magen och ultraljud över buken och gastroskopi och koloskopi tyvärr och jag vill veta vad det är för jag känner att något är fel. Nästa vecka ska jag till läkaren och då ska jag begära ett nytt ultraljud över buken.
Citera
2019-11-14, 22:04
Medlem
Depression?
Citera
2019-11-14, 22:21
Medlem
Kefalonias avatar
Tänkte också sköldkörteln när jag började läsa. Såg ett program från UK där de har andra mer generösa referensvärden.
Hoppas du blir undersökt och snabbt får svar. Oroligt att vänta.
Citera
2019-11-15, 07:49
Medlem
Det tycks som att TS inte mår bra då han under en tid gjort flera inlägg där han känner att något är fel.
Vid sjukdom i kroppen stänger ofta kroppen ned reproduktionen som ett sätt att spara energi till viktigare saker.
Dvs sexlusten upphör och som man får man potensproblem.

Vissa av symptomen tyder absolut på hypotyreos, dvs brist på sköldkörtelhormoner. Men här bör man väga in att med en annan sjukdom i kroppen så kan kortisolnivåerna sjunka och då blir sköldkörtelhormonernas förmåga att ta sig ut i cellerna nedsatt och man får hypo symptom trots acceptabla värden på TSH, T4 och T3.
Citera
2019-11-15, 11:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Tänkte också sköldkörteln när jag började läsa. Såg ett program från UK där de har andra mer generösa referensvärden.
Inte särskilt svårt annat att få tag på via svarta marknaden.
Citera
2021-01-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Hej njurarna innehåller kroppens livskraft. Sex och runk är kroppens mest energikrävande aktivitet och suger ut njurarnas energi snabbast!

Det du behöver göra är att öva återhållsamhet och aktivera kroppen! No fap och ingen sex på ett par veckor. Lättare motion så du aktiverar lungorna och får upp lite flås. Djupare andning ökar produktion av energi och kroppsvätskor.

Låt helst bli alkohol och tobak under tiden. Stärkande örter som Ashwaganda och He Shou Wu hjälper även till med återhämtningen!

Intressant! Har läst en del om he shou wu. Vet du hur det påverkar hormonerna? Kan det balansera kroppen hos både män och kvinnor? Det jag fastnade för var just för åldrande, att det stärker och föryngrar kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in