Citat:
Ursprungligen postat av
ingettroll
Lol TS det var du som skrev tråden om social ångest. Förvånar mig inte att du lider av mörkerrädsla med. Jag har båda exakt som du.
Anledningen är att vi har för stor amygdala, hjärndelen som påverkar ångest och räddsla bland annat.
Det är något vi tyvärr föddes med och kommer behöva leva med för resten av livet så länge inte någon hittar en lösning. Psykopater t.ex födds med en mindre och har darför vädligt dämpat ångest/räddsla och generellt illamående.
Har man för stor sån så är livet basically kört.
Intressant, intressant my friend! 🧠
Tack för infon. Du verkar ganska upprörd över det? Påverkar det dig väldigt mycket och negativt? Med tanke på att du säger att livet är kört.
Din amygdala kanske är liiite större än min också..Nej men jag känner dock att det går att kontrollera eller vänja sig vid.
Iallafall för mig, om jag får reda på den riktiga sanningen så vet jag då varför jag får dessa rädslor och kan kontrollera det lite med hjälp av att lugna ner sig själv.
T.ex. att jag andas djupt och lugnt här inne i rummet och kanske lyssnar på musik för att komma på ännu bättre humör. Och helt plötsligt så har man kanske minskat funktionen av amygdalan? 😜🧠🌈