Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-09, 21:53
Medlem
Hej,

jag bor nära Sundbybergs centrum. Under månaden oktober 2019 blev jag av först med en cykel (parkerade framför lägenheten) och sedan en elsparkcykel (parkerade vid centrum). Vi pratar om jättebra bygellås som fanns kvar på stolpen, alltså den enda möjligheten är att någon monterade isär sparkcykeln mitt på dagen, med människor som promenerade omkring. Jag lämnade den där bara för en kort stund. Idag monterade någon av ljuset från min ersättningscykel. Jag skaffade den idag, har inte ens hunnit att använda ljuset en enda gång. Sambon blev av med ljuset efter några dagar (krävdes också verktyg att montera av). Nu jag har inga bevis att det handlar om en liga, men pga. att tjuvarna har speciella verktyg med sig antar jag detta.

Vad ska diskuteras? Egentligen finns inte så mycket att snacka om. Jag vill bara varna er som bor i Sundbyberg samt be alla om att ringa polisen när ni ser folk stjäla andras egendom mitt på dagen. Detta stör mig mest, dessa stölder hände mitt på dagen, helt omöjligt att ingen märkte.
Senast redigerad av cosimo 2019-11-09 kl. 21:58.
Citera
2019-11-09, 21:59
Bannlyst
Bygellås funkar inte till såna, det är bara att höja cykeln en aning, vrida styret och sen dra ner sparkcykeln medan man håller i bygellåset. Behövs inga verktyg alls.

Det spelar ingen roll om man har ett bygellås från Abus eller Biltema, de är avsedda för cyklar där nyss nämnda knep inte fungerar.
Citera
2019-11-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Bygellås funkar inte till såna, det är bara att höja cykeln en aning, vrida styret och sen dra ner sparkcykeln medan man håller i bygellåset. Behövs inga verktyg alls.

Det spelar ingen roll om man har ett bygellås från Abus eller Biltema, de är avsedda för cyklar där nyss nämnda knep inte fungerar.

Nej, självklart kollade jag ordentligt innan jag köpte låset. Är bygeln tillräckligt stort - ja. Min var mycket mindre än en vanlig cykellås, det knappt gick runt cykeln och en lagomstor stolpe. De måste ha monterat ner styret helt. Vilket ioförsig inte är så svårt att göra. Oh well, det spelar nog inte så stor roll hur de gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in