2019-11-09, 14:39
Medlem
Jag närmar mig 30 år.
Jag ogillar skarpt formell utbildning.
De flesta jobb jag är intresserad av tycks kräva en examen.

Pluggar på ett bra universitet som bör öppna dörrar när jag gjort klar utbildningen, ca. 1½ år återstår.

Jag har alltid gillat att lära mig olika saker då jag har fria tyglar, det har tagit mig förvånandsvärt långt och är i nuläget nästintill finansiellt oberoende pga. den kunskap jag samlat på mig i kombination med tur.
Problemet är att den kunskap jag har tycks inte vara tillräckligt för att göra mig anställningsbar då den inte är formell.
När jag var yngre hade jag ambitioner att starta eget inom IT, men jag känner att det klarar jag inte av på egen hand för tillfället, är tveksam till att ta de finansiella risker som det skulle innebära att anställa och jag tror min ålder/avsaknad av utbildning kan avskräcka eventuella investerare.

Jag känner mig fast i formella studier.
Senaste tiden har jag dedikerat min tid åt att studera mot en examen men jag prokrastinerar extremt mycket och hela mitt hjärta skriker oftast att jag verkligen inte vill göra detta.
Jag tvingar mig ofta tillslut att genomföra det som krävs.

Hela mitt personliga liv är rätt så dåligt, tappar all lust att träffa folk, göra sånt jag "känner för" och bara ha kul (har ofta en tanke att jag borde göra det jag för tillfället prokrastinerar med) och känner mig allmänt nere.
Mycket tid går åt att lyssna på Youtube eller annat dö-surfande.

Hittar ingen bra utväg ur detta.
Antar att det bara är att fortsätta mig igenom plågan men det känns inge bra.
Citera
2019-11-09, 14:45
Avstängd
XX-Ambars avatar
Sex brukar vara bra, åk till Hamburg eller Krakow och knulla lite luder kanske?
Citera
2019-11-09, 15:01
Medlem
Tror du seriöst att en investerare skulle backa om du inte hade en examen???

Du har någon form av lyxproblem. Nästan ekonomiskt oberoende och klarar inte av att lösa den här typen av problem. Det är väl snarare det som skulle oroa investerare, inte din examen.
Citera
2019-11-09, 15:46
Avstängd
Du studerar nu och samtidigt har du inte formella kunskaper som gör dig anställningsbar. ?
Citera
2019-11-10, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
Jag närmar mig 30 år.
Jag ogillar skarpt formell utbildning.
De flesta jobb jag är intresserad av tycks kräva en examen.

Pluggar på ett bra universitet som bör öppna dörrar när jag gjort klar utbildningen, ca. 1½ år återstår.

Jag har alltid gillat att lära mig olika saker då jag har fria tyglar, det har tagit mig förvånandsvärt långt och är i nuläget nästintill finansiellt oberoende pga. den kunskap jag samlat på mig i kombination med tur.
Problemet är att den kunskap jag har tycks inte vara tillräckligt för att göra mig anställningsbar då den inte är formell.
När jag var yngre hade jag ambitioner att starta eget inom IT, men jag känner att det klarar jag inte av på egen hand för tillfället, är tveksam till att ta de finansiella risker som det skulle innebära att anställa och jag tror min ålder/avsaknad av utbildning kan avskräcka eventuella investerare.

Jag känner mig fast i formella studier.
Senaste tiden har jag dedikerat min tid åt att studera mot en examen men jag prokrastinerar extremt mycket och hela mitt hjärta skriker oftast att jag verkligen inte vill göra detta.
Jag tvingar mig ofta tillslut att genomföra det som krävs.

Hela mitt personliga liv är rätt så dåligt, tappar all lust att träffa folk, göra sånt jag "känner för" och bara ha kul (har ofta en tanke att jag borde göra det jag för tillfället prokrastinerar med) och känner mig allmänt nere.
Mycket tid går åt att lyssna på Youtube eller annat dö-surfande.

Hittar ingen bra utväg ur detta.
Antar att det bara är att fortsätta mig igenom plågan men det känns inge bra.

Hoppa av! Eller ta åtminstone en paus.
Citera
2019-11-10, 15:10
Medlem
Demokraturdns avatar
Pröva att få praktisera på ett företag parallellt några timmar i veckan medan försöker slutföra studierna. Examensarbete kanske, kan eventuellt påbörjas informellt i förväg så att det redan är i full gång när den terminen börjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in