• 1
  • 2
2019-11-09, 02:41
Medlem
Vilka tips har ni på antidepressiva där effekten ska vara att man accepterar sådant som inte funkar i ens liv, och som man inte kan förändra? Och där man glömmer en massa situationer och kriser.
Citera
2019-11-09, 02:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vilka tips har ni på antidepressiva där effekten ska vara att man accepterar sådant som inte funkar i ens liv, och som man inte kan förändra? Och där man glömmer en massa situationer och kriser.

a) sådana antidepressiva finns inte
b) om du accepterar sådant som inte funkar och som du inte kan förändra har du inget behov av att glömma saker, eftersom du kommer att acceptera det också
Citera
2019-11-09, 02:48
Medlem
Gör något åt det faktiska problemet istället för att försöka dämpa symptomen.

Det leder inte till något bra.
Citera
2019-11-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter

Om det inte blir för personligt; kan du ge exempel? Vad menar du mer konkret? Om du har en depression så är risken att du tänker att saker inte går att förändra, fast det kanske inte är riktigt sant.
Citera
2019-11-09, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Gör något åt det faktiska problemet istället för att försöka dämpa symptomen.

Det leder inte till något bra.

Fast många verkar få hjälp av medicin av det slaget.
Citera
2019-11-09, 03:19
Medlem
Otursmannens avatar
Undrar samma sak, då jag har ett problem som inte har en lösning.
Kommer garanterat få ett misslyckat liv pga detta, trots att jag avancerar på andra delar i livet.
Citera
2019-11-09, 03:23
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Undrar samma sak, då jag har ett problem som inte har en lösning.
Kommer garanterat få ett misslyckat liv pga detta, trots att jag avancerar på andra delar i livet.

Ditt enda problem är din självbild och din monomana fixering vid ett problem som du har hakat upp dig på.
Citera
2019-11-09, 03:32
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Ditt enda problem är din självbild och din monomana fixering vid ett problem som du har hakat upp dig på.

Nej.

Problemet är verklig och den finns överallt.

Såg idag en kvinna på en sexsida, som skapa en annons och gnäller varför ingen träffar henne!
Annonsen hade rubriken, varför vill ingen träffa mig, hon känner sig ensam.

Hon är kort, och väger över 100 kg är också gammal över 40 år. Men ändå så vill hon ha en lång man, och han ska minst ha 21cm!
WTF.

Och hon vill ha relation också, och gnäller varför ingen vill träffa henne!

Seriöst, wtf. hon lever i lala land.
Citera
2019-11-09, 03:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Nej.

Problemet är verklig och den finns överallt.

Såg idag en kvinna på en sexsida, som skapa en annons och gnäller varför ingen träffar henne!
Annonsen hade rubriken, varför vill ingen träffa mig, hon känner sig ensam.

Hon är kort, och väger över 100 kg är också gammal över 40 år. Men ändå så vill hon ha en lång man, och han ska minst ha 21cm!
WTF.

Och hon vill ha relation också, och gnäller varför ingen vill träffa henne!

Seriöst, wtf. hon lever i lala land.

Problemet sitter i din jävla skalle. Du kallar dig till och med för Otursmannen, snacka om självuppfyllande profetia! Och du sitter och hämtar din världsbild från sexsidor...

Ja, om du inte ens vill hjälpa dig själv upp på fötter så kan nog ingen annan hjälpa till. Och inga preparat heller, för den delen. Du kan bättre om du vill, men du verkar ha trasslat in dig i offerkoftan.
Citera
2019-11-09, 03:45
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Problemet sitter i din jävla skalle. Du kallar dig till och med för Otursmannen, snacka om självuppfyllande profetia! Och du sitter och hämtar din världsbild från sexsidor...

Ja, om du inte ens vill hjälpa dig själv upp på fötter så kan nog ingen annan hjälpa till. Och inga preparat heller, för den delen. Du kan bättre om du vill, men du verkar ha trasslat in dig i offerkoftan.

Du kommer aldrig förstå, du du söker inte har en kuk, eller har inte en liten.
Annars så hade du förstått. Den här problemet tar över ditt hela liv! Den finns överallt, det är som om livet handlar om kuken.
Citera
2019-11-09, 03:51
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Du kommer aldrig förstå, du du söker inte har en kuk, eller har inte en liten.
Annars så hade du förstått. Den här problemet tar över ditt hela liv! Den finns överallt, det är som om livet handlar om kuken.

Jodu, jag har sett dina tidigare trådar, så jag visste precis vad ditt inbillade problem var. Annars hade jag inte uttryckt mig så tvärsäkert. Ditt liv handlar om att du har en liten kuk, och det är precis lika idiotiskt som det låter. Släpp den jävla fixeringen!
Citera
2019-11-09, 03:55
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Jodu, jag har sett dina tidigare trådar, så jag visste precis vad ditt inbillade problem var. Annars hade jag inte uttryckt mig så tvärsäkert. Ditt liv handlar om att du har en liten kuk, och det är precis lika idiotiskt som det låter. Släpp den jävla fixeringen!

Hur kan jag släppa det, när mitt liv min framtid utgörs av den.

Vad är ett liv, utan ett partner, och barn utan familj.

Som sagt det är ett helvete, och ingen fixering.

Jag vet inte hur folk inte kan förstå att liten kuk verkligen är ett problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in