2019-11-08, 20:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Är med i en Facebookgrupp där blattarna skrattar åt att svenskar enbart använder toalettpapper för att torka sig om röven. Araber har tydligen en kanna bredvid toalettstolen, fylld med vatten som de häller på toalettpappret innan de torkar sig. Detta tycker många svenskar i gruppen är konstigt. Men jag själv tar toalettpapper, kanske 4-5 ark, viker dem in i varandra, blöter ner dem i vasken lite och sen torkar jag mig. Detta är tydligen ovanligt, men jag trodde seriöst att alla gjorde så? För man blir ju för fan inte ren av att bara svepa med torrt papper, inte heller har man en kanna med vatten och bidéer är inte särskitl vanliga i svenska lägenheter

Hur gör ni?
2019-11-08, 20:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Har hört om detta för ett par år sedan när jag var riktigt magsjuk, då jag torkade så frenetiskt att det blev sår.
Flickvän tipsade om att blöta ner pappret först. Gud så skönt det var! Sen fallt det i glömska.
2019-11-08, 20:12
Bannlyst
Det finns flera trådar om samma ämne på Flashback redan. Här kan du läsa hela natten om du så vill, och vakna upp imorgon lite mer lärd.

(FB) Att enbart torka röven med papper är äckligt
2019-11-08, 20:16
Bannlyst
Slickar man röv så är det nog viktigt för en.
2019-11-08, 20:17
Medlem
Vem bryr sig ?
https://www.youtube.com/watch?v=PyRS-HMMo2w
Jag tvättar röven med folköls droppar till denna .
2019-11-08, 20:20
Medlem
Det är självklart att man tvättar röven med vatten.
2019-11-08, 20:55
Medlem
uh-huhs avatar
Så otroligt äckligt (obehagligt) att få kallt vatten upp i röven som t.e.x när man skiter och inte ha lagt papper under först.
När jag gick på dagis/förskolan brukade läraren torka röven mig med ett blött kallt jävla papper.
På många ställen runt om i världen finns det toaletter som sprutar en stråle med vatten upp i dalgången efter man skitit.
Det blir säkert mycket renare så men å andra sidan så blir det inte bajs i underklädderna om det inte tvättas.
Men eftersom jag och 80% av landets befolkning duschar kroppen o byter kläder varje dag så anser jag det vara onödigt (speciellt eftersom det är så obehagligt)
2019-11-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Är med i en Facebookgrupp där blattarna skrattar åt att svenskar enbart använder toalettpapper för att torka sig om röven. Araber har tydligen en kanna bredvid toalettstolen, fylld med vatten som de häller på toalettpappret innan de torkar sig. Detta tycker många svenskar i gruppen är konstigt. Men jag själv tar toalettpapper, kanske 4-5 ark, viker dem in i varandra, blöter ner dem i vasken lite och sen torkar jag mig. Detta är tydligen ovanligt, men jag trodde seriöst att alla gjorde så? För man blir ju för fan inte ren av att bara svepa med torrt papper, inte heller har man en kanna med vatten och bidéer är inte särskitl vanliga i svenska lägenheter

Hur gör ni?
Jag gör likadant.
2019-11-08, 20:59
Medlem
våt servett > torr servett att rengöra rumpan med.

vad låter bäst
2019-11-08, 21:06
Medlem
O-rings avatar
Överdriven hygien är inte bra för immunförsvaret. Det finns en anledning till att överklassfolk är överrepresenterade när det gäller astma och infektioner.

Varför ska man torka röven med vatten? Vatten tar inte bort bakterier ens. Använd handsprit i så fall, och lycka till med den härliga känslan av 98% alkohol i anus.
2019-11-08, 21:09
Medlem
Vansterpartiets avatar
Man blir knappast ren med endast vatten heller och gott om bajsbakterier kan utan problem vandra ur din anal oavsett hur mycket du rengjort. Skit i samband med dusch så är problemet löst.

Gör ni vattentorkare samma med kuken?
2019-11-08, 21:10
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Den klassiska: "Om du skulle få bajs på handen så skulle du väl inte bara torka med papper?"
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in