2025-01-11, 19:07
Medlem
Har du fått kasta ner någon?
Citera
2025-01-12, 08:33
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakmaidiq
Jag har en fråga, hur kommer det sig att vakter är så tuffa mot knarkare och alkoholister?, 🤣

Ordningsvakter menar du, ja det kan ju bero på att de är i den miljön de är i, delvis. Som väktare har du (bör du) ha sällan med knarkare och alkisar att göra i någon större omfattning.

Men gissningsvis är det väl för dessa ses som lätta att tjafsa med, om än det nog kan vara riskfyllt mer än man tror.

Citat:
Ursprungligen postat av LCMK
Känner igen det. Samma sak i den branschen jag varit i senaste åren. Press, press, press, spara, spara, spara, kläm ut mer och mer och mer ur varje person, följt av helt idiotiska beslut från människor som inte ens jobbar med yrket själv utan sitter i något kontor 100 mil bort och har "utbildning" så dem vet så klart bättre än oss! Nä jag har fått nog, slutar nu och fokuserar på egen rörelse.

Får man fråga vad du har "klättrat" till?

Har haft lite olika funktioner genom åren men är GL natt, så lite ironi igen. Är mest kvar på GL pga jag inte är något sugen på att få någon 20 åring som ska bråka med mig efter 20+ år.

Men jag har fd och kollegor som gjort karriär, ingen av de är rätt person att göra karriär dock men det är ju lite så det funkar, sällan blir rätt person chef eller utvecklas.

Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Har du fått kasta ner någon?

Jag har nog, 2 gånger på över 20 år. OV gör det det varje vecka dock. Väktare ser knappt ens människor.
Citera
2025-01-18, 20:16
Medlem
LCMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Har haft lite olika funktioner genom åren men är GL natt, så lite ironi igen. Är mest kvar på GL pga jag inte är något sugen på att få någon 20 åring som ska bråka med mig efter 20+ år.

Men jag har fd och kollegor som gjort karriär, ingen av de är rätt person att göra karriär dock men det är ju lite så det funkar, sällan blir rätt person chef eller utvecklas.

Jag förstår! Ibland, även om jobbet i grund och botten kanske inte är det optimala för en, så kan man hitta en bekvämlighet i vissa roller som gör att man kan överleva. Men hur mycket skit man tål blir ofta mindre och mindre.

Som jag nämnde så slutar jag på posten efter 6 år totalt och jag känner precis så där. Det är många ändringar och besluts som tagits de senaste åren som jag absolut inte tyckt om, men jag har varit kvar på min "runda" som jag hade full kontroll över och som var mer prestige och krävde mer ansvar. Det blev som min lilla bubbla från verkligheten... En stor anledning till att jag nu slutar är att jag efter 5 år ska flyttas från detta område och gå tillbaka till en "vanlig" roll - jag kunde helt enkelt inte tolerera det.

Och samma hade det kanske varit om du gick tillbaka till att vara ronderande eller larmryckare eller nåt sånt. Lycka till i alla fall framöver.
Citera
2025-01-23, 17:32
Medlem
Citat:
Jag förstår! Ibland, även om jobbet i grund och botten kanske inte är det optimala för en, så kan man hitta en bekvämlighet i vissa roller som gör att man kan överleva. Men hur mycket skit man tål blir ofta mindre och mindre.

Som jag nämnde så slutar jag på posten efter 6 år totalt och jag känner precis så där. Det är många ändringar och besluts som tagits de senaste åren som jag absolut inte tyckt om, men jag har varit kvar på min "runda" som jag hade full kontroll över och som var mer prestige och krävde mer ansvar. Det blev som min lilla bubbla från verkligheten... En stor anledning till att jag nu slutar är att jag efter 5 år ska flyttas från detta område och gå tillbaka till en "vanlig" roll - jag kunde helt enkelt inte tolerera det.

Och samma hade det kanske varit om du gick tillbaka till att vara ronderande eller larmryckare eller nåt sånt. Lycka till i alla fall framöver.

Uppskattar din tråd, jag ska på intervju om nån vecka och tänker börja plugga nu på hösten. Tycker du det är möjligt att kombinera detta jobb och universitetsstudier?
Citera
2025-01-24, 23:08
Medlem
itsallalies avatar
Citat:

Står nog ut ett tag till men det är inte samma som det var "förr". Inte heller vad gäller kollegor, och det kanske gör det hela än mer odrägligt... dagens 20 åringar kräver mer än de för bara 10 år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av telnjashka
Uppskattar din tråd, jag ska på intervju om nån vecka och tänker börja plugga nu på hösten. Tycker du det är möjligt att kombinera detta jobb och universitetsstudier?

Det beror på vart du hamnar, på vissa håll kan man ju sitta (stationärt) och plugga ganska ostört t.ex. i 12h om man så vill. Alternativt kan man ju alltid hoppa in på extra pass etc. det är många som kombinerar yrket med studier, majoriteten av jobben är dock nattetid ska tilläggas.
Citera
2025-03-18, 06:59
Medlem
Trivdes riktigt bra som väktare i mina yngre år

Har testat söka igen ibland men verkar vara många sökande

Lite sugen på att plugga polis, jobba lite, söka sig vidare till säkerhetsbranschen i sista fall väktare?
Citera
2025-04-20, 17:02
Medlem
Hur ska man klä sig för att inte bli förföljd av väktare i affären....jag är ingen snattare. Och kommer aldrig bli det...klär mig normalt .skötsam.men blir alltid förföljd av vakter i affären..
Citera
2025-04-22, 04:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hur ska man klä sig för att inte bli förföljd av väktare i affären....jag är ingen snattare. Och kommer aldrig bli det...klär mig normalt .skötsam.men blir alltid förföljd av vakter i affären..

Så många finns inte ens att de är alltid där, spökar det i huvet på dig kanske..?

Du kanske beter dig avvikande, eller drar till dig uppmärksamhet på annat vis som gör att de sneglar efter dig.
Citera
2025-04-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Så många finns inte ens att de är alltid där, spökar det i huvet på dig kanske..?

Du kanske beter dig avvikande, eller drar till dig uppmärksamhet på annat vis som gör att de sneglar efter dig.
nej.jag beter mig inte avvikande.ser ganska oskyldig ut
Jag respektera att ni gör ert jobb.men detta är så konstigt
Citera
2025-10-07, 04:58
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92

Har du snattat tidigare?
Citera
2025-10-12, 13:58
Medlem
Daskapitals avatar
Är man körd som kandidat för väktare, om man har en LPT ifrån 10 år sedan? Men är stabil i måendet och välfungerande i nuläget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in