• 1
  • 2
2019-11-07, 01:08
Bannlyst
Någon som vet någon sida eller app som erbjuder e-kort/virtuella engångskort digitalt?

Vill vara tydlig med att jag har Revolut https://www.revolut.com/sv-SE

som jag upplever som ren skit. När man ska fylla på kortet måste man alltid minst sätta in 100 kronor eller 10 dollar.

Det spelar ingen roll vilken app eller sida som kan erbjuda digitala e-kort så länge ni kan ge några förslag och alternativ där jag själv kan välja hur mycket jag vill sätta in.
Citera
2019-11-07, 01:10
Medlem
Du kan inte tänka dig att göra detta fysiskt, det måste vara online?

Räknas Skrill som E-kort?
Citera
2019-11-07, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Du kan inte tänka dig att göra detta fysiskt, det måste vara online?

Räknas Skrill som E-kort?
Hur menar du fysiskt? e-kort är ju digitalt?

Hur snabbt går det när du säger "fysiskt". Säg att jag vill köpa något nu, och behöver lägga in 50 kronor, hur snabbt går det?
Citera
2019-11-07, 01:21
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel
Hur menar du fysiskt? e-kort är ju digitalt?

Hur snabbt går det när du säger "fysiskt". Säg att jag vill köpa något nu, och behöver lägga in 50 kronor, hur snabbt går det?
det går lika snabbt som ett snöre är långt.
du är aktiv ikväll.

ska du handla på nätet eller vad är syftet med ett digitalt e kort?
är det inte bättre med tandkort?
Citera
2019-11-07, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
det går lika snabbt som ett snöre är långt.
du är aktiv ikväll.

ska du handla på nätet eller vad är syftet med ett digitalt e kort?
är det inte bättre med tandkort?
Jag är lika aktiv varje kväll, ibland är det här, ibland i sängen.

Jag ska handla på nätet, det är mitt endaste syfte.

Tandkort
Citera
2019-11-07, 02:02
Medlem
Citat:
Jag är lika aktiv varje kväll, ibland är det här, ibland i sängen.

Jag ska handla på nätet, det är mitt endaste syfte.

Tandkort

Ett MC från Skrill kan du enkelt beställa hem för 100kr. Sedan kan du använda det som ett vanligt kontokort. Du toppar enkelt upp kontot med exv Trustlyinsättning direkt i appen.
Citera
2019-11-07, 09:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
som jag upplever som ren skit. När man ska fylla på kortet måste man alltid minst sätta in 100 kronor eller 10 dollar.
Förstår inte riktigt problemet med att sätta in 100 kr när du ändå kan handla för det som blir över men du har kanske inget vanligt kort hos Revolut? Du kan också ha Lunar Way gratis och sätta in med Revolut där som är helt utan avgift om du inte vill betala för att beställa kort hos Revolut.
Neteller finns också men vet inte vad gränsen är där.
Här är en lista på diverse utländska banker som är liknande (FB) Valutakonto Euro i Sverige
Citera
2019-11-07, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Förstår inte riktigt problemet med att sätta in 100 kr när du ändå kan handla för det som blir över men du har kanske inget vanligt kort hos Revolut? Du kan också ha Lunar Way gratis och sätta in med Revolut där som är helt utan avgift om du inte vill betala för att beställa kort hos Revolut.
Neteller finns också men vet inte vad gränsen är där.
Här är en lista på diverse utländska banker som är liknande (FB) Valutakonto Euro i Sverige
Nej, har inget vanligt kort hos revolut, endast virtuella.

Jag vill sätta in exakt samma mängd som jag sedan ska handla för, gillar absolut inte när det blir över, sedan tar det dessutom lång tid att överföra tillbaka dom med IBAN och skit.

Lunar Way har jag hört talas om, kan man toppa upp på det med sitt vanliga bankkort? Har dom en gräns?
Citera
2019-11-07, 16:27
Medlem
Citat:

Jag vill sätta in exakt samma mängd som jag sedan ska handla för, gillar absolut inte när det blir över, sedan tar det dessutom lång tid att överföra tillbaka dom med IBAN och skit.

Lunar Way har jag hört talas om, kan man toppa upp på det med sitt vanliga bankkort? Har dom en gräns?
PFC?
Citera
2019-11-07, 20:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:

Okej, Lunar Way accepterar kort från Revolut så du kan använda ditt virtuella kort för att sätta in resterna men såg att man minst måste sätt in 53,17 kr till Lunar Way, du kan också använda vanligt bankkort.
Hos P.F.C. som Shreksmorsa tog upp kan du sätta in hur lite du vill.
Citera
2019-11-07, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej, Lunar Way accepterar kort från Revolut så du kan använda ditt virtuella kort för att sätta in resterna men såg att man minst måste sätt in 53,17 kr till Lunar Way, du kan också använda vanligt bankkort.
Hos P.F.C. som Shreksmorsa tog upp kan du sätta in hur lite du vill.
Jag vill inte ha två virtuella kort där man ska sätta in pengar från ett annat virtuellt kort till ett annat. Det räcker att jag gör det från mitt egna kort och sedan handlar med det virtuella.

Så med PFC går det alltså? Nice.

Kom ihåg https://www.payoneer.com/ nu också, kanske de har e-kort?
Citera
2019-11-08, 10:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag vill inte ha två virtuella kort där man ska sätta in pengar från ett annat virtuellt kort till ett annat. Det räcker att jag gör det från mitt egna kort och sedan handlar med det virtuella.

Så med PFC går det alltså? Nice.

Kom ihåg https://www.payoneer.com/ nu också, kanske de har e-kort?
Lunar Way är inte bara ett virtuellt kort, du får ett fysiskt också utan avgift som är rätt bra på resor men P.F.C. passar nog bättre för dig.

Ser att det är olika avgifter hos Payoneer så de hade jag undvikit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in