Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-11-06, 18:57
  #85
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det räknas inte som stöld förrän varan är fysiskt ute ur butiken, så jag förstår inte vad som föranleder våldet från personalens sida. Visst, gärningsmannen är ett jävla drägg men det ursäktar inte våldet.

Fysiskt förbi kassan kanske.
Citera
2019-11-06, 19:06
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Undrar ändå om inte han med det s.k. fällbenet kommer att få det strängaste straffet?

Varför skulle det? Privatpersoner får hålla fast snattare med våld.

Frågan är dock om personen i fråga han passera betalningsmöjligheten.
Citera
2019-11-06, 19:10
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Nej det är stöld när du gömmer i affären hos ICA, varför gömmer man annars?


Det är inte helt rätt men ej heller helt fel, det beror på värdet av det man stoppat på sig, man kan bli dömd för försök till stöld, men man kan ej bli dömd för försök till ringa stöld
Ringa stöld/stöld räknas när man passerat kassan alternativt butikens eller avdelningens entré
Citera
2019-11-06, 19:14
  #88
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Någon som vet mer om händelsen?

"Martin Åberg, 25, hann inte mer än att stoppa den unga snattaren innan det spårade ur.

Snattaren blev hotfull och vevade med armarna mot butikschefen."

"En kollega till Martin Åberg uppfattade att stämningen började bli hotfull och kom till undsättning. Och när butikschefen plockade upp sin telefon för att larma Securitas försökte 16-åringen fly.

– Då började han veva mot oss och försöker springa. Då bestämde jag mig för att han inte ska springa i väg från mig. Så jag sprang efter och satte ut ett fälleben på honom så att vi fick ner honom på backen. Och i samma veva kommer det in ungefär 40 personer som börjar skrika och ha sig, säger Martin Åberg.

Ungdomarna som kom in var upprörda över att 16-åringen blivit tagen.

– Det var helt sjukt. Det var som en cirkus, säger han.

– Sen kom det in ungefär 40 ungdomar och började skrika att de skulle döda mig, säger Martin Åberg."


https://www.expressen.se/kvallsposte...mades-butiken/

http://www.smp.se/vaxjo/vaxjo-tog-en...e-sla-sig-fri/

Blatteradarn går varm! Say no more! Tyvärr.
Citera
2019-11-06, 19:23
  #89
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Blatteradarn går varm! Say no more! Tyvärr.

Ja, tyvärr. Är så trött på dessa gäng. Och alla skötsamma invandrare, håller med oss. Uteslutande, när det blir kaoz och cirkus, är det dessa invandrargäng. Eyy. Och sedan är cirkusen igång. Det räcker gott med alla svenskar som inte kan uppföra sig. Men våra skötsamma invandrare avskyr sina kriminella landsmän, än vad vi övriga någonsin kan göra. Jättetråkig utveckling med dessa stora gäng som kan göra som de vill. Och vara i klart överläge, numerärt.
Citera
2019-11-06, 19:47
  #90
Medlem
Röv tackla en somalie med stulen canada goose jacka som kom springande mot mig med (kvinnliga) vakter bakom sig. Han for rakt in i en fullsatt uteservering. Han drog med sig en blomsterlåda, välte ett bord, kaffe spilldes på några tjejers kläder, mat överallt. jag stannade inte ens, fortsatte bara att gå. Ingen böter, inget tjaffs.

Gör det någon skillnad om personen som fäller GM jobbar på platsen?
Citera
2019-11-06, 19:59
  #91
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback