• 1
  • 2
2019-11-06, 11:52
Medlem
Ja hur löser ni det? Betalar ni något? Bjuder på mat någon gång om veckan? Annat?
Citera
2019-11-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnaro
Ja hur löser ni det? Betalar ni något? Bjuder på mat någon gång om veckan? Annat?

Är de en vecka du snackar om eller en längre period? låter ju som en halv evighet då du planerar på att "bjuda på mat någon gång om veckan" - låter ju hur skämmig som helst

om du har en inkomst ska du betala
Citera
2019-11-06, 12:07
Medlem
Pedan21s avatar
Är de nån vecka är de inget att bråka om. Men stannar man längre än 1 månad kan man gått och väl betala lite
Citera
2019-11-06, 12:09
Medlem
Zer0Shits avatar
Vad är det för tidspann?

z
Citera
2019-11-06, 16:31
Medlem
piggypiggys avatar
bekant eller vän får gärna sova över hos mig.
akta er för snyltgäster
Alexandre Papa är ett avskräckande exempel
Citera
2019-11-06, 16:35
Medlem
Bartman777s avatar
Jag bodde hos en nära vän i ett par månader under sommaren förut.
Under denna period varvade jag lite med att bo hos morsan emellanåt, så det inte skulle bli för påfrestande för inblandade parter.

Jag bjöd på mat, snacks, bärs och sånt. Betalade ingen hyra dock. Men jag bjöd ofta.
Citera
2019-11-06, 16:38
Medlem
Jag pyntade 2000 i månaden när jag bodde hos en polare nån månad. Men den stora betalningen för det hela är väl egentligen att jag givetvis kommer återgälda tjänsten den dagen han eventuellt sitter i skiten.
Citera
2019-11-06, 17:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja, som redan nämnts så beror det ju på hur länge. En vecka, ja det är väl inget att tjafsa om, men då tycker jag nog du ska bjuda på lite käk o bira som tack. Är det under längre period så tycker jag absolut du ska betala för dig. Man blir jävligt trött på snyltare i längden.
Citera
2019-11-06, 17:39
Medlem
piggypiggys avatar
akta er för snyltgäster
Citera
2019-11-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piggypiggy
akta er för snyltgäster
ok vi förstod det första gången du skrev
Citera
2019-11-06, 18:03
Medlem
Citat:

Jag flyttade in hos morsan och farsan under veckorna i samband med att jag flyttade tillbaka till min gamla hemstad.
Jag betalade ingen hyra men jag gjorde en del jobb och skötte huset + att jag bjöd på middag några ggr.
Men då tillbringade inte mina päron många dar hemma(vilket är normalt under den årstiden). Undsd e 6 veckor ďet varade.
Så de där beŕoŕ lite på hur länge och vilken relation man har.
Citera
2019-11-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag flyttade in hos morsan och farsan under veckorna i samband med att jag flyttade tillbaka till min gamla hemstad.
Jag betalade ingen hyra men jag gjorde en del jobb och skötte huset + att jag bjöd på middag några ggr.
Men då tillbringade inte mina päron många dar hemma(vilket är normalt under den årstiden). Undsd e 6 veckor ďet varade.
Så de där beŕoŕ lite på hur länge och vilken relation man har.

två månader i princip är tiden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in