• 1
  • 2
2019-11-06, 07:00
Medlem
Hur gör jag för att få den antibiotika jag vill ha utskrivet. Säger, "skriv ut _________ antibiotikum", då tycker läkaren att jag vet för mycket och då känner dem sig hotade i sitt yrke och skriver ut annat än just den antibiotikum. Jag blir förbannad på sjukvården, den är helt jävla korrupt!

Nu har jag börjat få ryggvärk med den här jädra njurbäckeninflammation och doktorn gav recept på en antibiotika som började tillverkas från 70-talet! Som I USA inte rekommenderas!

Det handlar om att sjukvården inte tycker jag ska pissa ut gifterna jag har i kroppen! Det verkar bara vara för kvinnor! Varför det nu är så, finns ingen förklaring mer än korruption?, lögner och BULLSHIT.

Jag tar Ciprofloxacin poch är på dag 14 av 14, men har velat ta Pivmecillinam från dag ett- Men denna doktor verkade inte förstå att jag har blåskatarr dessutom! Och att jag har tagit Pivmecillinam för två år sedan under fem dygn och blev sedan helt bra. Då var det dessutom mycket svårare feber och blodpissande.

Hur bör jag göra? Verkar som jag ska vara halvt på dödsbädden e innan en doktor inom sjukvården börjar lyssna och ge rätt vård. Då är det bättre inom psykiatrin, där är fritt att välja vad du vill knapra för meds!
Citera
2019-11-06, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Hur gör jag för att få den antibiotika jag vill ha utskrivet. Säger, "skriv ut _________ antibiotikum", då tycker läkaren att jag vet för mycket och då känner dem sig hotade i sitt yrke och skriver ut annat än just den antibiotikum. Jag blir förbannad på sjukvården, den är helt jävla korrupt!

Nu har jag börjat få ryggvärk med den här jädra njurbäckeninflammation och doktorn gav recept på en antibiotika som började tillverkas från 70-talet! Som I USA inte rekommenderas!

Det handlar om att sjukvården inte tycker jag ska pissa ut gifterna jag har i kroppen! Det verkar bara vara för kvinnor! Varför det nu är så, finns ingen förklaring mer än korruption?, lögner och BULLSHIT.

Jag tar Ciprofloxacin poch är på dag 14 av 14, men har velat ta Pivmecillinam från dag ett- Men denna doktor verkade inte förstå att jag har blåskatarr dessutom! Och att jag har tagit Pivmecillinam för två år sedan under fem dygn och blev sedan helt bra. Då var det dessutom mycket svårare feber och blodpissande.

Hur bör jag göra? Verkar som jag ska vara halvt på dödsbädden e innan en doktor inom sjukvården börjar lyssna och ge rätt vård. Då är det bättre inom psykiatrin, där är fritt att välja vad du vill knapra för meds!
Det kanske inte är en doktor du träffat utan en odisputerad läkare. Eller en doktor i filosofi.
Nåja, du behöver väl träffa någon annan om du inte är nöjd.
Citera
2019-11-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det kanske inte är en doktor du träffat utan en odisputerad läkare. Eller en doktor i filosofi.
Nåja, du behöver väl träffa någon annan om du inte är nöjd.
Du har rätt. Men jag känner maktlöshet. Får åka en typ av "tour" och besöka flera vårdcentral där i staden jag bor. Men det känns onödigt att det ska vara så svårt. För inom psykiatrin, då kan jag ringa. "Byte av medicin, boka in ett besök". Sedan vid besöket tar jag bara upp att jag vill pröva en ny antipsykotika och 9/10 gånger är det aldrig något bekymmer.
Citera
2019-11-06, 08:10
Medlem
Du har fått precis rätt behandling. Ciprofloxacin är ett bredare antibiotika än pivmecillinam och skall alltid användas som förstahandsval vid njurbäckeninflammation för att pivmecillinam har sämre effekt där och för att det är ett potentiellt allvarligt tillstånd. Att använda pivmecillinam hade varit rent tjänstefel. Din cystit kommer behandlas av ciprofloxacinet även den, för man har naturligtvis mer eller mindre alltid båda samtidigt.

Och ja, man behandlar med ciprofloxacin i USA också.

https://www.drugs.com/health-guide/pyelonephritis.html
Citera
2019-11-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Du har fått precis rätt behandling. Ciprofloxacin är ett bredare antibiotika än pivmecillinam och skall alltid användas som förstahandsval vid njurbäckeninflammation för att pivmecillinam har sämre effekt där och för att det är ett potentiellt allvarligt tillstånd. Att använda pivmecillinam hade varit rent tjänstefel. Din cystit kommer behandlas av ciprofloxacinet även den, för man har naturligtvis mer eller mindre alltid båda samtidigt.

Ja, det är ju så men du missade allt jag skrev att jag skrev LÖGNER, BULLSHIT. Ciprofloxacin rekommenderar ej i USA ditt träskaft! Är du doktor??
Citera
2019-11-06, 08:17
Medlem
Nu har jag även börjat få pungvärk och vill pissa bort gifterna som jag gjorde med Pivmecillinam men det gör du inte med denna Ciprofloxacin!!!
Citera
2019-11-06, 08:22
Medlem
Citat:

Läs detta, ditt träskaft:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/326020.php
Citera
2019-11-06, 08:26
Medlem
Citat:
Läs detta, ditt träskaft:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/326020.php

Vad vil du ha sagt med det? Det där är bara den amerikanska versionen av bipacksedeln. Bläddrar du ner framgår det väldigt tydligt även i den att ciprofloxacin används vid infektioner i urinvägarna.
Citera
2019-11-06, 08:27
Medlem
Citat:
Vad vil du ha sagt med det? Det där är bara den amerikanska versionen av bipacksedeln. Bläddrar du ner framgår det väldigt tydligt även i den att ciprofloxacin används vid infektioner i urinvägarna.
Det används men inte längre första val! Har du svårt att fatta? Lägg ner nu!
Citera
2019-11-06, 10:27
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Det används men inte längre första val! Har du svårt att fatta? Lägg ner nu!
Var står det att pivmecillinam är förstahandsval i USA? Eller att det används till det alls där? Överallt står ciprofloxacin eller levofloxacin som förstahandsval.
Citera
2019-11-06, 10:50
Medlem
Problemet verkar inte vara cipro du ordinerats på vårdcentralen utan istället medicinerna du säger dig få välja helt fritt från psykiatrin.
Senast redigerad av Systerysterr 2019-11-06 kl. 10:52.
Citera
2019-11-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Var står det att pivmecillinam är förstahandsval i USA? Eller att det används till det alls där? Överallt står ciprofloxacin eller levofloxacin som förstahandsval.
Jag säger ju att det är lögner och bogus och att det inte borde vara första val någonstans! Ännu ett träskaft som inte kan läsa! Glapp i hjärnan kallas det, de läser från läkarboken och kan inte se bortom den!

Läs första resultat på denna länken:
https://www.google.com/search?sxsrf=...10.SiAuQV_Fl7I

Citat:
Although Cipro is effective, the FDA has recommended that Cipro and other fluoroquinolone antibiotics should not be used as a first-choice antibiotic for certain infections, such as: sinus infections. bronchitis. urinary tract infections.5 sep. 2018
Cipro: Side effects, uses, dosage, and more
https://www.medicalnewstoday.com › articles
Senast redigerad av Maxjohan1983 2019-11-06 kl. 12:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in