2019-11-06, 05:08
Medlem
TheJackets avatar
Bögen dansade på ett flak i en prideparad för några år sen. Säger väl det mesta om vad han är för person
Citera
2019-11-06, 08:12
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bögen dansade på ett flak i en prideparad för några år sen. Säger väl det mesta om vad han är för person

Jasså? Har alltid fått känslan att han är tvstjärt så känns inte som någon större chock.
Citera
2019-11-06, 09:05
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Jag har aldrig förstått de som inte förstår att när man pratar engelska så måste man ändra sin brytning. Inte annorlunda än om du te.x ska fejka skånska eller vad som helst (ifall du normalt sett inte bryter på skånska).
Det känns kanske konstigt första gångerna, men man blir bättre på det och tillslut tänker man inte på att man ändrar sin brytning. Vet to.m sådana som flyttat från te.x Göteborg till andra delar där man pratar helt annorlunda och som ändrar sin brytning naturligt beroende på vem de pratar med.

Möjligt att han tror det är exotiskt (för andra än svenskar..) eller något om stolthet eller liknande.

Sen verkar hans engelska bristfällig överlag, te.x "go out in forest". Vore kanske bättre han tog det på svenska, vet inte om han skulle förlora så många subs, skulle antagligen få lika många nya subs från svenskar istället som inte vill höra hans engelska.

Men jaja... Hans budskap verkar bra, mest sunt förnuft egentligen, och det är ju bra om han är en inspiration (så länge det inte är hans engelska uttal).

Jag tycker det är tvärtom, jag ryser till när jag hör svenskar som anstränger sig för att prata engelska perfekt. Det är inte sällan människor som är måna om att suga utländsk kuk så ofta som möjligt och tycker att allt som är internationellt är häftigt och trendigt.

Det är bara svenskar själva som bryr sig om uttalet. Övriga världen skiter i sina respektive brytningar.
Citera
2019-11-06, 09:14
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag tycker det är tvärtom, jag ryser till när jag hör svenskar som anstränger sig för att prata engelska perfekt. Det är inte sällan människor som är måna om att suga utländsk kuk så ofta som möjligt och tycker att allt som är internationellt är häftigt och trendigt.

Det är bara svenskar själva som bryr sig om uttalet. Övriga världen skiter i sina respektive brytningar.

Det behövs ingen ansträngning när man väl lärt sig bryta, då kommer det naturligt. Du tänker säkert på de som inte fått in det naturligt än och/eller är dåliga på det, det är minst lika hemskt som att strunta i den engelska/amerikanska (vad man nu känns mest bekväm med) brytningen.

Men nej, det är inte bara svenskar som tänker på folk som bryter. Vissa brytningar låter sämre än andra (indisk brytning har jag personligen extremt svårt för, märks att många amerikanare ogillar den och gärna skämtar om hur illa det låter).
Citera
2019-11-06, 09:24
Follin är en fåntratt. Hans verbala tics är irriterande. Han talar som om han lärde sig svenska genom att läsa fantasyböcker (vilket säkert inte är långt från sanningen). Hans homoerotiska poserande i sandaler och höftskynke gör att man misstänker att han allra minst är bisexuell. Han är en Lennart Bladh-variant. Det är nästan så att man förväntar sig ett ”HAJ AGÄN” när han sitter och flexar i bar överkropp framför sina sagoböcker i sina videos. Att den aspieclownen har tagits upp av gamla Motgift visar tydligt att det inte finns någon som helst urskiljning på vem man frotterar med.
Citera
2019-11-06, 09:37
Medlem
wwrs avatar
Brukar väl "ses tillsammans" med någon i AfS styrelse?
Citera
2019-11-06, 09:56
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Du skulle nog inte ha något emot att dansa tillsammans med ett gäng snygga modeller i rosa bikini och få betalt för det. Även om du var tvingad att bära endast ett par rosa kalsonger.

Men du kanske är fet som en gris och har psoriasis över hela kroppen?
Citera
2019-11-06, 16:26
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Jag har aldrig förstått de som inte förstår att när man pratar engelska så måste man ändra sin brytning. Inte annorlunda än om du te.x ska fejka skånska eller vad som helst (ifall du normalt sett inte bryter på skånska). Det känns kanske konstigt första gångerna, men man blir bättre på det och tillslut tänker man inte på att man ändrar sin brytning.

Förmågan att tillägna sig nya accenter eller uttal i vuxen ålder skiljer sig mycket mellan olika människor. För de allra flesta lyser dock modersmålet och ens ursprungliga uttal igenom hur mycket man än anstränger sig.

Vad gäller Follin, så talar han god engelska, men med en tydlig svensk accent. Jag kan omöjligen se något fel med detta. Hans engelska är mer lättförståelig för det stora flertalet än många skotska och irländska dialekter. För den som uppskattar äkta regional och nationell mångfald är det dessutom bara charmigt att höra varifrån människor kommer. Som svensk nationalist har Follin därför inget att förlora på sin svenska accent.
Citera
2019-11-06, 19:41
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:

Säger inte speciellt mycket om en person. Det ägde rum för flera år sedan och han fick betalt för det dvs det var ett jobb. Hade du fått betalt för att sälja hamburgare på Pride år 2007 så hade det inte gjort dig till bög eller bögapologet.

Idag driver Marcus Follin en av de största youtubekanaler för nationalister där han inspirerar vita män till att träna. Han har skrivit en bok, har ett barn, är gift, säljer träningstillskott. Allt detta är knappast negativt för oss utan han är ett kugghjul i det maskineri som är motståndet.
Citera
2019-11-06, 19:44
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
För den som uppskattar äkta regional och nationell mångfald är det dessutom bara charmigt att höra varifrån människor kommer. Som svensk nationalist har Follin därför inget att förlora på sin svenska accent.

Exakt. Ett citat från CasaPounds tumblrkonto sammanfattar det väl vad det hela handlar om: https://i.imgur.com/bUH3Ein.png
Citera
2019-11-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Du skulle nog inte ha något emot att dansa tillsammans med ett gäng snygga modeller i rosa bikini och få betalt för det. Även om du var tvingad att bära endast ett par rosa kalsonger.

Nu tillfrågade du inte mig, men jag skulle aldrig någonsin ställa upp i en Pride-parad. Nej inte ens genom att få massa betalt och dansa med "snygga modeller i rosa bikini". Jag skulle aldrig sjunka så lågt, skulle du? Med det sagt dock, han måste ha varit politiskt omedveten eller vänster när han gjorde det, och då är det mer förståeligt. Pride bör motarbetas så mycket som det går. Är det någon som vet var han stod någonstans politiskt när han ska ha deltagit i Pride? Vore riktigt intressant.
Citera
2019-11-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag tror du är ute och svamlar i nattmössan igen. Det finns ingenting som heter "Judeokristet". Judendomen är en diametralt annorlunda religion jämfört med kristendomen och kristendom i stort har aldrig delat några värderingar specifikt med judarna. Inte i högre grad än med islam men vi hör aldrig om muslimsk-kristna värderingar.

Och ja, religion är en del av kulturen.

Begreppet "judeokristen" i dess nutida användning kommer, som jag har förstått det, från sionistjudar som vill lura både troende kristna och lojt "kulturkristna" européer att judar och kristna skulle dela någon slags intresse- och ödesgemenskap, ofta i motsättning mot islam och muslimer.

Begreppet används oftast inom judiskt påverkade evangeliskt kristna kretsar i USA och i counterjihadistiska och judemediala sammanhang i Europa.

Det är ju dock så att kristendomen skapades av judar och sedermera lanserades och spreds av judar, sannolikt i syfte att skada Rom som var dåtidens främsta fiender för judarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in