Citat:
Ursprungligen postat av
Livinitup
Hej.
Ja, efter lite eftertanke så är det ganska självklart att jag får hålla mig ren tills hela denna processen är över precis som du säger. Vad tror du om att ha med sig ett negativt urinprov från VC som referens till mötet som är taget någon/några dagar innan?
Har du varit på soc än? Hur gick det? Jag är nyfiken för lika så jag fick hem ett brev från Transportstyrelsen idag. Jag torska för ringa narkotika för lite mer än ett år sen. Och det här jävla brevet trillar in i brevlådan nu!?
Det står "Vi har skickat ditt ärende till kompletterande utredning" Det står att socialnämnden utreder och att det kan kalla mig till nykterhets-samtal.
Min fråga till dig/er som varit i samma sits. Drogtestar dom en första gången man är där? Jag är inte tidigare straffad. Var inte skriven på någon bil när jag blev tagen.
Vad kan jag förvänta mig? Ett vanligt samtal där jag säger att jag rökte på en fest och att det var en engångsföreteelse eller måste jag lämna urinprov med en gång?
Det kanske iofs kommer stå på pappret om jag nu blir kallad till soc, vilket jag lär bli...?
Helvete vilket trams... jag har betalat mina böter och stått mitt kast. Jag var arbetslös och äger inte ens nån bil när jag blev tagen för mer än 1 år sen. Nu vill dom sabba mitt körkort för mig... svin.