2006-03-16, 13:47
Medlem
Niss3s avatar
Året var 1935, Walt Disney satt på en parkbänk vid en ankdamm, plötsligt kom och fundera över varför inte ankornas kvack lämnade eko? Veckorna gick och Walt funderade, han förklarade sedermera allt med att Ankan måste vara ett högre väsen och vara Guds utvalda djur. Walt Disney (girig och amerikan som han var) skapade snabbt kanske en av idag världens mest kända seriefigurer, Kalle Anka. Det hela började som en hyllning till Ankorna, men blev snart till ett beroende och Walt Disney blev besatt, han skapade andra seriefigurer för att försöka bli fri men ack förgäves. Disney ville upplysa världen, serien ökade i försäljningsantal och sublima meddelanden började dyka upp i tidningarna, vi som var kluriga nog hittade meddelanderna och fick genomgå ett elddop för att visa oss värdiga att tillbe Ankan. Idag är organisationen större än nånsin och en Sverige fraktion finns i jönköping..
Akta eder, ni vill inte fastna..

Mvh en nyligen avhoppad ankist.
Citera
2006-03-16, 17:52
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Året var 1935, Walt Disney satt på en parkbänk vid en ankdamm, plötsligt kom och fundera över varför inte ankornas kvack lämnade eko? Veckorna gick och Walt funderade, han förklarade sedermera allt med att Ankan måste vara ett högre väsen och vara Guds utvalda djur. Walt Disney (girig och amerikan som han var) skapade snabbt kanske en av idag världens mest kända seriefigurer, Kalle Anka. Det hela började som en hyllning till Ankorna, men blev snart till ett beroende och Walt Disney blev besatt, han skapade andra seriefigurer för att försöka bli fri men ack förgäves. Disney ville upplysa världen, serien ökade i försäljningsantal och sublima meddelanden började dyka upp i tidningarna, vi som var kluriga nog hittade meddelanderna och fick genomgå ett elddop för att visa oss värdiga att tillbe Ankan. Idag är organisationen större än nånsin och en Sverige fraktion finns i jönköping..
Akta eder, ni vill inte fastna..

Mvh en nyligen avhoppad ankist.

När jag var liten, så tyckte jag det var spännande, och det fanna inget annat som existerade då nya tidningen Björnligan, Musse Pig, och alla andra. men inte uppfattade jag några medellanden då inte. Man kanske skall börja studera några tidningar om man kan upptäcka några hemliga koder eller vad det är!
Citera
2006-03-16, 20:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Sluta rök det du röker, så går det över... Jag lovar. Mvh Walt.
Citera
2006-03-17, 13:10
Medlem
kawts avatar
För övrigt, ankors kvack ekar faktiskt.
Citera
2006-03-30, 02:23
Medlem
Bone Collectors avatar
Walt Disney skapade inte Kalle. Carl Barks skapade Kalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in