2019-11-04, 18:18
Medlem
GubbenILaddans avatar
Det jag verkligen vill undvika här i livet är att bli fast på samma skitjobb år efter år och bara äta, jobba och sova. Har redan varit på nuvarande jobb massa år trots att jag inte trivs. Har sökt en del nya jobb men det finns ingenting jag känner att jag vill göra.

Ett "intresse" jag haft sedan 2-3 år tillbaka är personlighetsutveckling. Vill må så bra som möjligt och vill leva ett meningsfullt liv och tillbringa dagarna på sånt jag verkligen tycker om att göra. Har sagt upp bekantskaper som bara tog min energi och har börjat tacka nej till sånt jag inte vill göra.

Problemet är att jag är helt ensam idag utan något intresse som förgyller dagarna. Sitter bara hemma och tittar på serier, spelar tv-spel och blir full. Tror att jag är för lat eller kanske rädd för att prova nya saker trots att jag innerst inne vet att jag vill det. Har varit likadan i alla år.

Ett intresse jag haft sedan tidiga tonår är att skriva låttexter. Älskar att lära mig nya ord och komma på bra rim och meningsuppbyggnader. Skriver text efter text men det slutar där, vet inte hur jag ska utveckla det. I början spelade jag in texterna på färdiga instrumentaler men det intresset dog av någon anledning.

Försöker idag nästan tvinga mig till att skriva en text över musik som jag kan spela in men tröttnar direkt så det blir bara en text av det hela, inget mer. Ändå får jag liksom rysningar ibland när jag lyssnar på musik jag gillar och föreställer mig att det är jag som gjort låten. Så det känns som att jag egentligen vill bli en grym sångare men något sätter stopp för det.

Annars vet jag ingenting jag är intresserad av. Finns inget jobb som lockar, ingen yrkesutbildning.. ingenting.

Någon som haft liknande problem med att hitta sin passion? Tror att jag behöver prova nya saker men det har jag tänkt i flera år nu utan att något händer.
Senast redigerad av GubbenILaddan 2019-11-04 kl. 18:21.
Citera
2019-11-04, 18:29
Medlem
Mayahems avatar
Snabbläste bara.
Du älskar att skriva texter. Då ska ägna tid och det. Spela tv-spel och supa hela dagarna, är det nåt du kan vara stolt över när människor får höra berättelsen om dig?

Jag har för många intressen och med jobb som är ett intresse leder till att jag tänker mer på det andra. Livet är aldrig enkelt.
Citera
2019-11-04, 18:32
Medlem
Questioneers avatar
Det enda som ger mitt liv mening är mat, porr och dataspel, resten skiter jag i. Jobb är bara till för pengar, orkar inte med något fruntimmer, räcker med tjat på jobbet. Barn, usch, otacksamma ungar som tar bara upp tid, behöver inte jobba 24/7.
Citera
2019-11-04, 18:33
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Snabbläste bara.
Du älskar att skriva texter. Då ska ägna tid och det. Spela tv-spel och supa hela dagarna, är det nåt du kan vara stolt över när människor får höra berättelsen om dig?

Jag har för många intressen och med jobb som är ett intresse leder till att jag tänker mer på det andra. Livet är aldrig enkelt.
Usch jobbhistorier, bara npcs orkar med sånt skit.
Citera
2019-11-04, 18:37
Medlem
Mayahems avatar
Snabbläste bara.

Du har svaret på din fråga Sherlock Holmes.
Du älskar att skriva texter. Då ska ägna din dyrbara tid åt det.
Spela tv-spel och supa hela dagarna, är det nåt du kan vara stolt över när människor får höra berättelsen om dig? Det kommer ge dig så mycket ånger och jag fattade det för tio år sen och slutade helt med spel. Det stimulerar för stunden och kroppen reagerar inte positivt på det.

Jag har många intressen och med jobb som ett intresse leder till att jag tänker mer på de andra. Livet är aldrig enkelt.
Skriver mycket texter jag med men gör det bara för att jag måste.
Är jävligt duktig på det. Du får gärna PM:a mig om detta.
Citera
2019-11-04, 18:46
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Snabbläste bara.

Du har svaret på din fråga Sherlock Holmes.
Du älskar att skriva texter. Då ska ägna din dyrbara tid åt det.
Spela tv-spel och supa hela dagarna, är det nåt du kan vara stolt över när människor får höra berättelsen om dig? Det kommer ge dig så mycket ånger och jag fattade det för tio år sen och slutade helt med spel. Det stimulerar för stunden och kroppen reagerar inte positivt på det.

Jag har många intressen och med jobb som ett intresse leder till att jag tänker mer på de andra. Livet är aldrig enkelt.
Skriver mycket texter jag med men gör det bara för att jag måste.
Är jävligt duktig på det. Du får gärna PM:a mig om detta.

Sitter ju hellre och dricker på kvällarna än att sitta nykter om jag säger så, då blir jag galet uttråkad. Fått för mig att jag kommer sluta dricka när jag hittar något annat som förgyller dagarna.

Men jag förstår vad du säger
Citera
2019-11-04, 18:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Livet är en enda lång sjukdom där resultatet alltid är döden. Bara att acceptera det. Sedan försöka göra det roligaste man kan under tiden man har. Vill du lämna något eftermäle är väl att skriva texter något att föredra istället för att lira TV-spel. Du kanske har talang för det vem vet.
Citera
2019-11-04, 23:20
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Sitter ju hellre och dricker på kvällarna än att sitta nykter om jag säger så, då blir jag galet uttråkad. Fått för mig att jag kommer sluta dricka när jag hittar något annat som förgyller dagarna.

Men jag förstår vad du säger

Eller så hittar du bara något som förgyller dagarna genom att sluta dricka min pöug.
Ge det en chans för du kommer aldrig ”känna” för att göra det.
Citera
2019-11-05, 11:58
Medlem
Sätt upp ett ideal och lev upp till idealet. Vad skulle kunna vara mer meningsfullt än det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in