Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-11-04, 14:29
Medlem
behöver betala en sak varje månad men har kronofogden skatteskuld och ska få socbidrag snart. kan jag på nått sätt betala ändå? funkar paypal? eller hur ska jag göra?
Citera
2019-11-04, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
behöver betala en sak varje månad men har kronofogden skatteskuld och ska få socbidrag snart. kan jag på nått sätt betala ändå? funkar paypal? eller hur ska jag göra?
Bitcoin
Citera
2019-11-04, 14:47
Bannlyst
Känns nog bättre om du hör rätt för dig och börjar betala av på dina skulder, tror du inte?

Ont: Slanga in din lön på en vän eller familjemedlems konto.
Citera
2019-11-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Bitcoin

inte ett alternativ i just denna situation.
Citera
2019-11-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Känns nog bättre om du hör rätt för dig och börjar betala av på dina skulder, tror du inte?

Ont: Slanga in din lön på en vän eller familjemedlems konto.

för stor skuld för att betalas av. även om jag betalar hinner jag inte bli färdig innan den preskiberas. det går alltså inte att ha några pengar alls på sitt egna konto? även om dom skickas iväg lika fort de kommer in?
Citera
2019-11-04, 15:06
Bannlyst
Citat:
för stor skuld för att betalas av. även om jag betalar hinner jag inte bli färdig innan den preskiberas. det går alltså inte att ha några pengar alls på sitt egna konto? även om dom skickas iväg lika fort de kommer in?

Ingen aning.

Det finns något som kallas för skuldsanering, jag vet inte hur man ansöker om det men det är nog bara en googling bort.
Citera
2019-11-04, 15:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Fogden kommer ju inte mäta ut ditt soc-bidrag och soc skiter mer eller mindre i vilka räkningar du har.
Citera
2019-11-04, 15:34
Medlem
känns lite som ni missuppfattat. har kronfogd skatteskuld på mig. går påå soc bidrag. behöver betala en annan sak varje månad som inte har något med skuld eller bodrag att göra. helst med mitt konto ska jag betala varje månad. blir det problem? om jag får en summa av en vän skickad till mitt konto sen betalar räkningen på en gång vad händer? får jag inte soc bidrag lä ngre då?
Citera
2019-11-04, 15:55
Medlem
Citat:
känns lite som ni missuppfattat. har kronfogd skatteskuld på mig. går påå soc bidrag. behöver betala en annan sak varje månad som inte har något med skuld eller bodrag att göra. helst med mitt konto ska jag betala varje månad. blir det problem? om jag får en summa av en vän skickad till mitt konto sen betalar räkningen på en gång vad händer? får jag inte soc bidrag lä ngre då?

Men om du har socialbidrag så har du ju ingen aktiv utmätning på dig förutsätter jag. Vid en kontroll som KF genomför ngn gång per år borde de kommit fram till att utmätningsbara tillgångar saknas, eller? Och då är det inget problem, pengar in pengar ut, de loggar inte ditt konto i realtid.
Citera
2019-11-04, 16:39
Medlem
Citat:

Om en vän till dig ändå hjälper till med ett betala, kan vännen betala räkningen direkt istället för att gå via ditt konto? Då undviker du hela frågeställningen.
Citera
2019-11-04, 19:46
Medlem
Varenda krona du får in på ditt konto kommer soc se som en inkomst, oavsett om du kan 'bevisa' att det ex skulle vara för att hjälpa en vän med en räkning, så vill du inte riskera att de räknar av något på dina bidrag så ska du inte ta några inrättningar alls.
Testa med ex PayPal, forexkonto eller dylikt.
Citera
2019-11-04, 19:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Varenda krona du får in på ditt konto kommer soc se som en inkomst, oavsett om du kan 'bevisa' att det ex skulle vara för att hjälpa en vän med en räkning, så vill du inte riskera att de räknar av något på dina bidrag så ska du inte ta några inrättningar alls.
Testa med ex PayPal, forexkonto eller dylikt.

Forexkonto icke att förväxla med konto på Forex Bank i Sverige, hoppas vi att du menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in