• 2
  • 3
2019-11-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kan nog vara lugn. Är man livrädd för skit som det här kommer det inte hända. Folk som går in i psykos är folk som inte såg det hända. Så tar det lugnt. Chilla lite Gunilla som vi brukar säga. Det är lugnt.
Men jag läste idag att man kan vara medveten vid en psykos
Citera
2019-11-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extensionellis
Men jag läste idag att man kan vara medveten vid en psykos

Jag hörde (hör men inte lika mycket) röster några timmar innan sömn och timmar på morgonen. Jag var(är?) psykotisk förmodligen men det är först nu, med medicinering som fungerar, som jag kan börja acceptera att jag har en psykos.

Ta kontakt med vården om du är orolig men det kan lätt bli att de sjukförklarar det men du verkar ha mycket hälsoångest som du behöver hjälp med. Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att höra röster.
Citera
2019-11-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Jag hörde (hör men inte lika mycket) röster några timmar innan sömn och timmar på morgonen. Jag var(är?) psykotisk förmodligen men det är först nu, med medicinering som fungerar, som jag kan börja acceptera att jag har en psykos.

Ta kontakt med vården om du är orolig men det kan lätt bli att de sjukförklarar det men du verkar ha mycket hälsoångest som du behöver hjälp med. Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att höra röster.
Jag har kontakt med vården, har suttit och gråtit på psykakuten och sagt att jag är nog påväg in i en psykos men dom säger nej?! Men varför känner jag mig galen då?!
Citera
2019-11-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extensionellis
Jag har kontakt med vården, har suttit och gråtit på psykakuten och sagt att jag är nog påväg in i en psykos men dom säger nej?! Men varför känner jag mig galen då?!

De som känner sig galna är oftast inte galna. Man kan ha hälsoångest på psykiatriska saker också. Den läkaren som satte psykos och dissociation på mig utgick även från hur jag agerade och hur jag fysiskt såg ut (tydligen har personer med aktiv psykos speciellt utseende vid hy och sånt). Jag hade svarslatens och tankestörningar (vilket jag fortfarande har). Psykos är mer än ’bara’ höra röster. Friska kan också höra röster. Det är nog viktigt att du pratar om din ångest över att få en psykos istället för att försöka få fram att du håller på att få en psykos. Eller så kan du ju fråga efter neuroleptika
Citera
2019-11-10, 16:48
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Har haft det hela livet och kan med säkerhet säga att du inte behöver oroa dig. Diskuterat detta med läkare, psykologer m.m och svaret är alltid att jag inte är psykotisk, det anses normalt att höra lite röster innan man somnar. En annan sak om du hör dom och att dom säger åt dig att göra saker, som du sen faktiskt gör. Se det som en entré in i sömnen bara, hjärnan fungerar annorlunda då.
Citera
2019-11-14, 02:29
Medlem
Pungsvings avatar
Jasså? Du har någon som vill prata med dig? Nu blir jag avundsjuk. När jag är på väg att somna in blir jag helt klar i huvudet och sedan ligger jag där i 6 timmar och tänker, fy fan, samma visa varje natt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in