Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-11-02, 15:46
Medlem
Vill varna för Biltemas växellådsolja.
Köpte den vid akutläge då det var det enda öppna varuhuset.

Det var deras finaste transmissions olja för bil.
75W-90 GL-5 Helsyntet.
Den skummar utav h*vete rent!
Det sista en olja får göra!
Citera
2019-11-02, 15:53
Medlem
Vilken olja var det innan?
Citera
2019-11-02, 15:55
Medlem
welcometorealitys avatar
Du får köra bilen varm
Citera
2019-11-02, 15:58
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeBe
Vill varna för Biltemas växellådsolja.
Köpte den vid akutläge då det var det enda öppna varuhuset.

Det var deras finaste transmissions olja för bil.
75W-90 GL-5 Helsyntet.
Den skummar utav h*vete rent!
Det sista en olja får göra!
Har haft problem med att det skummat i bakaxlar, blivit ett konstigt ljud och lossat nivåpluggen och det vällt ut skum. Det är skrivet om det i en annan tråd åxå. Vet inte varför den biltema oljan blir så för deras motorolja är ganska bra
Citera
2019-11-02, 16:08
Medlem
Biltema gör inga egna oljor utan dom kommer från någon större tillverkare statoil har jag för mig att det var förut.
Citera
2019-11-02, 17:50
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Biltema gör inga egna oljor utan dom kommer från någon större tillverkare statoil har jag för mig att det var förut.
Det har varit Statoil tidigare men nu ryktas det om att det är Castrol som levererar Biltemas helsyntetmotoroljor. Men ingen har väl hitintills lyckas få det bekräftat eftersom Biltema själva inte yppar ett ljud om ursprunget.
Citera
2019-11-02, 20:06
Medlem
carminaburanas avatar
skitsnack, biltemas olja och filter är hur bra som helst för priset. det är du som gjort något fel.
Citera
2019-11-02, 20:16
Medlem
Lian.Vendls avatar
Det är nån rebrandad olja från större tillverkare så detta påstående är jag tveksam till.
Citera
2019-11-02, 20:31
Medlem
killawifes avatar
Den skummar för att den blandats med något som den inte ska blandas med, inte pga fel på oljan.
Citera
2019-11-02, 20:40
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Den skummar för att den blandats med något som den inte ska blandas med, inte pga fel på oljan.
Om man tömmer en bakaxel och häller i ny biltema olja och den börjar låta efter en dag. Tömmer ut och ser att det är skummar och det är missljud, tömmer bakaxeln och häller i samna sorts olja igen kör någon timme tömmer ut och det är skum.Byter en tredje gång och kör en timme och tömmer och det är skum. Häller på en annan olja och kör en timme inget skum inga missljud vad är det då?
Citera
2019-11-02, 21:48
Medlem
AttansNedranss avatar
Köpte under 15 år Biltemas billigaste motorolja till min gamla Toyota avensis 01:a. Inga problem, bilen rullar än.
Citera
2019-11-02, 22:36
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Köpte ett bilbatteri av märke biltema för många år sedan. Det började krångla redan efter ett par månader med dålig effekt. Bytte sedan till ett dyrt märkesbatteri utan att göra andra byten på bilen och det funkade fint efter det.

Köp aldrig bilbatteri med biltemas märke, rent skräp!

Jag älskar Biltemas batterier och deras garantier
Jag köper enbart de dyrare varianterna där de erbjuder garanti.
Dessa brukar hålla i typ ett och ett halvt år innan de ger upp, mest på grund av min misskötsel egentligen, så jag som är frekvent besökare har inga problem att byta ut mina batterier på löpande band.
Har 2 batterier med kvitton i cirkulation som jag båda köpte runt 2010, har bara förnyat dessa gång på gång - Någon gång har jag tillomed saboterat batterierna medvetet för att kunna få ut ett nytt med förnyad garanti.
Deras test som de utför på trasiga batterier är absolut faktiska men bara en fasad.

För att hålla det ontopic har jag aldrig haft problem med deras oljor, även om jag kört dessa i billigare fordon av ren noja - men de har presterat bra och tillomed fått saker o ting att rulla finare än med den gamla slitna oljan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in