Citat:
Ursprungligen postat av
Rofer
För oss långa är det ett helvete. Jag brukar spänna knäskålarna i stolen så de inte lyckas fälla ner sätet.
Tycker du det är för trångt, så föreslår jag att du köper en dyrare biljett. Business-klass har mycket större benutrymme, för att inte tala om 1:a klass.
Problemet är att ni vill åka business/1:a klass, men betala för ekonomi.
Flygbolagen går knappt runt och ni gnäller att ni inte har benutrymme, när ni enkelt kan lösa detta problem genom att betala mer.
Personligen anser jag personer som väger mer bör betala mer då det kostar mer för ett flygbolag att frakta en fet kossa som inte har vet nog att inte slafsa i sig skitmat dagarna i ända.
Jag har haft den stora olyckan att bli placerad sidan om sådana missfoster när jag åkt ekonomi klass, vilket jag oftast gör på korta sträckor (mindre än 3 timmar). Bilringarna väller över armstödet. Eftersom personen är så groteskt fet så svettas fanskapet oavbrutet. Efter en timme är man dyblöt de veritabla floder med svett som forsar ur gormanden.
Notera, att jag har endast mig själv att skylla, då jag enkelt kan betala lite mer och garanterat slippa krossas under viljesvaga fetvidunders kroppshydda.