Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-02, 20:15
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Du har fel. Det finns givetvis ett gott skäl till att ryggstödet bara kan fällas ned typ 10cm. Därför att det inte skall störa passageraren bakom. Får man fråga om din längd och vikt? Det verkar väldigt märkligt att detta skulle vara ett problem.

Det går inte att jobba på laptop när turistjäveln framför tramsar med sätet.
Citera
2019-11-02, 20:36
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Ni som fäller bak stolen oavsett vad, just för att "funktionen finns" samt att ni betalat för den sittplats.

Försök er själva göra det mot mig där bakom, mig och alla oss över 195 och har långa ben. Allt ni förgäves göra är att trycka på en knapp och hutlöst inte komma någonstans hur mycket ni än försöker luta er.

Mina knän är där och håller emot samt pressar tillbaka.
Frågar ni snällt innan ni än försöker göra något ni inte
ändå hade kunnat göra det.

Jag har aldrig sett eller läst någonstans på villkor eller vid bokningen att du ska få plats. Om du vet om att du är lång och inte får plats så får du lösa det genom att köpa en biljett eller reservera en plats där du får utrymmet... Om du nu vet om det här problemet är så är det just ditt problem att lösa det.
Citera
2019-11-02, 20:42
  #123
Medlem
Johannes.Gothis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag fäller alltid mitt ryggstöd halvvägs ned så fort jag får annars får jag ont i ryggslutet i veckor efter.

Hur kan jag kompensera detta så att jag inte uppfattas som ohövlig

Som jag skrev i ett senare inlägg är det en självklar följd av etikettens grundprincip att personerna bakom dig med glädje skulle låta dig fälla ner ryggstödet på grund av din rygg. Människor med gott uppförande behöver inte en detaljerad förklaring (du skall inte behöva ge medicinska fakta om din ovanligt känsliga rygg) utan det behövs bara att du med lämpliga ord antyder att du lutar dig bakåt av nödvändighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Magdalena Ribbings gunst (är inte hon död?)

Jo, jag skrev ”Salig Magdalena Ribbing i TS.
Citera
2019-11-02, 21:16
  #124
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Hade en sån mupp framför mig på ett flyg inom EU (typ 3h) som fällde bak ryggstödet till max för att jag stötte till hans ryggstöd med mitt knä (är 1.98cm).

När det väl var dags för landning och han skulle fälla upp igen så tryckte jag knäna så hårt jag kunde mot hans ryggstöd, så när han väl fällde upp så flög han framåt och slog huvudet i sätet framför sig. Kunde inte hålla mig för skratt Men som den typiska svensken han var så kollade han bara lite snett på mig.
Citera
2019-11-02, 21:23
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Inte mitt problem om du är en pygmé eller ett enormt fetto. Du får väl flytta till en annan plats, förslagsvis vid någon av nödutgångarna.



Om du sitter och åker bil med okända människor du inte bryr dig om så får det stå för dig. Själv gör jag det då inte. Främlingar på ett flyg däremot är bara skräp som det inte finns någon som helst anledning att bry sig om. Dom ser man aldrig mer när man kliver av planet. Så kan dom få sitta hemma och posta ett argt inlägg på sociala medier i stället. Who cares?

Alla är ju främlingar innan man känner dom....
Citera
2019-11-02, 21:24
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men flyg inte då om det är så jäkla störande med medpassagerare.
Oj, tänkte inte på det! Bra tips , ska sluta flyga nu. 🥳
Citera
2019-11-02, 21:26
  #127
Medlem
Rofers avatar
För oss långa är det ett helvete. Jag brukar spänna knäskålarna i stolen så de inte lyckas fälla ner sätet.
Citera
2019-11-02, 21:29
  #128
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Varför i helvete bokar du inte en plats med mer benutrymme då?
Vet inte, det var en vän som bokade resan. Minns inte hur dåligt benutrymme är dessvärre.
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Hade en sån mupp framför mig på ett flyg inom EU (typ 3h) som fällde bak ryggstödet till max för att jag stötte till hans ryggstöd med mitt knä (är 1.98cm).

När det väl var dags för landning och han skulle fälla upp igen så tryckte jag knäna så hårt jag kunde mot hans ryggstöd, så när han väl fällde upp så flög han framåt och slog huvudet i sätet framför sig. Kunde inte hålla mig för skratt Men som den typiska svensken han var så kollade han bara lite snett på mig.
Haha, precis så jag skrev att jag skulle göra om det hände mig 😅
Citera
2019-11-02, 21:32
  #129
Medlem
Jag brinner sönder på den här tråden. Det är inte konstigt att ekonomi kallas för apklass. Varför tror WT att för att dom betalat 395 kr pågrund av en prispressad branch att dom helt plötsligt är nån international business man som ska respekteras. Jag fäller väl sätet om jag vill jag har betalat så åker dom på all inclusive och länsar buffen på ”oxfile” vilket egentligen är vattenbuffel och sen snor med toa pappret för det ingår i priset och det kommer bara en städerska med en ny.

Jag har bönat och bett till flygbolagen att när man seatar sig att visa bonus statusen på passagerarna runt omkring. Eller speciella seating sektioner. Så kan packet i den här tråden sitta och leka med sina stolar och känna ”vardagslyx” medan vi normala människor kan få vara ifred.
Citera
2019-11-02, 21:34
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Alla är ju främlingar innan man känner dom....
Lite creepy att du söker efter att skaffa dig bekantskaper på flygplan. Tror nog att de flesta bara vill komma fram till sin destination. Men det är inte ditt fel, det finns gott om knäppgökar på den här planeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
För oss långa är det ett helvete. Jag brukar spänna knäskålarna i stolen så de inte lyckas fälla ner sätet.
Tro mig, när jag vill fälla ned sätet så fäller jag ned sätet! Var glad att du inte hamnat bakom mig, för då hade du ylat som en stucken gris när dina knäskålar mosas.
Citera
2019-11-02, 21:41
  #131
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
För oss långa är det ett helvete. Jag brukar spänna knäskålarna i stolen så de inte lyckas fälla ner sätet.
Precis såhär gör jag. Spänner knäna i stolen. Man tror att det är något fel med sätet eller tror att det är allt utrymme som är tillgängligt och försöker inte vidare att fälla det bakåt.
Citera
2019-11-02, 21:43
  #132
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Tro mig, när jag vill fälla ned sätet så fäller jag ned sätet! Var glad att du inte hamnat bakom mig, för då hade du ylat som en stucken gris när dina knäskålar mosas.

Tssk tssk. En kroppsvikt på 50 kilo är inga problem att hålla emot. Är du däremot ett missfoster på 150kg plus kan det ju bli lite kämpigt. Men sådana mänskliga avskräden talar man till rätta med en liten åthutning.

Annars kan man även fälla ner sitt eget och problemet är löst.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3090722

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback