2019-11-09, 14:10
Medlem
Ostrobothnias avatar
Norskan var övertaggad, sticker på set håller på att tjuvstart igen på omstarten.
Citera
2019-11-09, 14:44
Medlem
Kombinera Vasaloppet och 100m, helt naturligt.
Citera
2019-11-09, 14:51
Medlem
Ostrobothnias avatar
Helt ok för mig att folk får chansen att visa upp sitt kunnande i sån här tour också men känns ändå som den gjorde sig bättre på våren i lite mer uppsläppt "afterski" omgivning än i november.
Citera
2019-11-09, 15:34
Medlem
Tove Ericsson var rent fysiskt uppenbart en liten tjej mot kvinnor, men jävlar vad bra hon åkte tekniskt.

Imponerande teknisk körning även av Korsgren, som inte direkt hade starten som många andra. Sömskar var lite överallt idag och blev tvåa på ren styrka.

Hortlund var en ny bekantskap för mig, men han pallade inte trycket i finalen. Grate var stadig. Teodor bra i kvalet men inget vidare i heaten.
Citera
2019-11-09, 18:09
Medlem
Vet inte om bilden och ljudet var i osynk vid dagens supersprint, men det såg ut som det var tjuvstart på merparten av heaten. Inte att någon tydligt smet iväg men att många började glida och tog fart innan skottet gått. Någon som gjorde samma iakttagelse?
Citera
2019-11-09, 18:37
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Vet inte om bilden och ljudet var i osynk vid dagens supersprint, men det såg ut som det var tjuvstart på merparten av heaten. Inte att någon tydligt smet iväg men att många började glida och tog fart innan skottet gått. Någon som gjorde samma iakttagelse?
Jag upplevde det som att mer eller mindre alla började luta sig framåt redan vid färdiga, de som inte gjorde det hade generellt dåliga starter.
Citera
2019-11-11, 18:54
Medlem
Ostrobothnias avatar
341 anmälda till Olos/Muonio, mycket östeuropeiskt med bla Bolshunovo o Neprjajeva i spetsen. Kowa också med och visar adepterna hur det ska göras. En del tyska åkare av rang också.

http://www.skimuonio.fi/fi/registration_fi.php?lm=2
Citera
2019-11-11, 19:14
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
341 anmälda till Olos/Muonio, mycket östeuropeiskt med bla Bolshunovo o Neprjajeva i spetsen. Kowa också med och visar adepterna hur det ska göras. En del tyska åkare av rang också.

Magdalena Pajala enda svensk vad jag kan se. Visar YLE tävlingarna? I så fall blir det att bänka sig vid datorn.
Citera
2019-11-11, 19:26
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia

Fint startfält. Är väl bara Segova som saknas från ryskt håll?
Citera
2019-11-11, 20:09
Medlem
KamratBlomquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Taskigt smeknamn
Citera
2019-11-11, 20:11
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Magdalena Pajala enda svensk vad jag kan se. Visar YLE tävlingarna? I så fall blir det att bänka sig vid datorn.
Njäe det är nog sämre med TV, lite instagram videos är det enda jag minns från ifjol. Ngt år har det funnits webbstream dock, ska gräva lite.

...

Tydl inte stängd anmälan ännu, droppar in namn fortsättningsvis Kerttu Niskanen bla en av eftersläntrarna.
Citera
2019-11-11, 23:19
Medlem
JSM-GTOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Ja, inga Cramers åkare finns i listan (inte heller Sorins). De tränar i Rovaniemi för tillfället. Där går det Santasport Race (FIS Race) i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in