• 1
  • 2
2019-11-01, 15:11
Medlem
Gamestop kommer stänga sina butiker under 2020! Även om jag inte direkt är stamkund så känns det som 80-talist ( många magiska timmar som barn spenderades i olika spelbutiker) sorgset men väntat att spelbutiker nu dör. Förhoppningsvis blir det trevliga utförsäljningar!
https://computersweden.idg.se/2.2683...IXeMVduUvwmbTw
Citera
2019-11-01, 15:14
Medlem
Qusimotos avatar
Hade dom inte vart så jävla snåla så hade det nog gått bättre för dom
Citera
2019-11-01, 15:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Gamestop är inte relevanta längre. Inte så konstigt att dom dör.
Citera
2019-11-01, 15:20
Medlem
Men vad trist. 😕 Vart skall jag nu gå för att få möjligheten att köpa begagnade spel till samma pris som nya online?
Citera
2019-11-01, 16:48
Medlem
Jag är mest förvånad över att dom hållit ut så pass länge ändå. Tippar på att dom vill hålla alla butiker öppna i vart fall över black friday, julhandeln och mellandagarna. Därefter lär nedmonteringen sätta i gång på riktigt. Januari till mars är väl handelns absolut sämsta månader på året.
Citera
2019-11-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Hade dom inte vart så jävla snåla så hade det nog gått bättre för dom

Snåla???
Vet du hur mycket skatter det finns i sverige.
plus att butikshyrorna i köpcentrum ligger på fantasinivåer.
Citera
2019-11-01, 18:25
Medlem
killawifes avatar
Gamestop går samma öde till mötes som videouthyrningen. Ej relevanta helt enkelt. Sen är det ett sånt skitföretag i grunden med så det kan dom gott ha.
Citera
2019-11-01, 19:30
Medlem
shponglads avatar
Gamestop va så jävla bra, man hade 10 dagars öppet köp på öppnade speldörpaclningar.

Jag köpte ett spel, spela klart det gick sen och bytte mot ett nytt... Efter typ 5 ggr begärde jag pengarna tillbaka.

Lifehacks 4 The win

Synd att inte dagens studenter har samma möjlighet
Citera
2019-11-02, 00:21
Medlem
Åh nej, det funkar alltså inte att ta 100-200:- mer per spel än konkurrenterna och erbjuda en tia i inbyte för begagnade spel?

Kommer inte sakna den kedjan, riktiga kohandlade.
Citera
2019-11-02, 13:08
Medlem
Elementarts avatar
Just Gamestop kommer jag nog inte sakna så mycket, deras begagnade priser var ju till o med dyrare än ny-priserna hos andra butiker. Men jag hoppas det blir en utförsäljning som man hinner ta del av.
Citera
2019-11-02, 13:30
Medlem
Hayworthians avatar
Kommer inte sakna deras skrattretande inbytespriser, däremot kommer jag sakna allt roligt som finns där inne, gillar att handla lite nördiga saker till hemmet där.
Citera
2019-11-04, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av straniero
Gamestop kommer stänga sina butiker under 2020! Även om jag inte direkt är stamkund så känns det som 80-talist ( många magiska timmar som barn spenderades i olika spelbutiker) sorgset men väntat att spelbutiker nu dör. Förhoppningsvis blir det trevliga utförsäljningar!
https://computersweden.idg.se/2.2683...IXeMVduUvwmbTw

Varför stängs de ner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här