Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-01, 15:54
  #73
Medlem
Passepartouts avatar
Helin slår ifrån sig som vanligt, maken till självförhärligande och tondöv människa får man leta efter; inte ett uns av självrannsakan.

Citat:
Jag tycker att vi har en bra balans i vår nyhetstjänst. Den är bredare än vi kan se traditionellt i våra sändningar, men den är inte ovederhäftig och den är inte oseriös. Om man tycker att den är kvällstidningsmässig, då tror jag att man vill hänföra det till min person, att jag skulle ha infört det. Och det menar jag inte är sant, säger Jan Helin.
https://www.journalisten.se/fordjupn...-fran-tv-huset
och om artikeln "försvinner"
https://web.archive.org/web/20191031...-fran-tv-huset
Citera
2019-11-01, 16:21
  #74
Medlem
Herostratoss avatar
”Avbryt aldrig din fiende när han håller på att göra ett misstag.” - Napoleon

Hoppas de blir ännu sämre. Ju färre som kollar, desto lättare få gehör för nedläggning.
Citera
2019-11-01, 16:23
  #75
Medlem
george.sthlms avatar
Så här blir det när en narcissist skall leda en organisation där var och varannan har en
grandios självbild.

Samlar man en stor hoper människor som skall jobba i hop och så många bär på personlighetsstörningar
så blir det som på svt. bortom räddning.
Citera
2019-11-01, 16:29
  #76
Medlem
Ooh, SVT i kris!? Det var synnerligen glada nyheter Det måste firas! Låt oss hoppas de behåller Jan Helin i minst 10 år till så de får lägga ner skiten (alternativt göra om allt från grunden igen och börjar med journalistik som inte är politiskt färgad).
Citera
2019-11-01, 16:31
  #77
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
...

Målgruppsbeskrivningen med nyfikna Nicole och hennes kompisar är skrattretande och påminner om när man för några årtionden sedan tillsatte en ny ledning för Radions P1 med uppgift att föryngra programutbudet för att nå en ny målgrupp. Magplask naturligtvis. Ungdomar vill inte lyssna på intressanta föredrag, bildande essäer och fördjupande reportage.

...

Lägg ner marxistskiten, låt ett kommersiellt bolag driva svensk public service, hårt reglerat i tillståndet och med tydliga och kännbara straff vid snedskär. Vi är som världens mest skötsamma och arbetsamma folk är värda betydligt bättre än så här.
Då är det på tiden att de börjar göra det. Tycker att vårt samhälle lagt sig platt för de ytlighetsgörande krafterna.

Ur askan i elden. Förresten så har vi ju redan TV4 - och vad bidrar de till när det gäller bildning? Deras funktion är att hålla folk sovande, och inget annat.
Citera
2019-11-01, 16:31
  #78
Medlem
Lägg ner alla SVT kanaler och SR kanaler utom 1. Och den som blir kvar kan bara sända nyheter och samhällsnyttig information.
Tänk vad pengar vi skulle spara då.
Sen hade dom reklam finansierade kanalerna kunnat tagit över tex "På Spåret", "Så skall det låta" och Melodifestivalen mm.
Citera
2019-11-01, 16:46
  #79
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Men kollar dom på SVT då? Nu är det länge sedan jag var ung, men på den tiden så var SVT inte speciellt relevanta bland oss yngre och dom lär ju inte vara mer relevanta idag med all annan media. Varför skall någon 23årig reklamare sitta och titta på SVT i tunnebanan när hon (eller han, svårt att veta nu för tiden) kan kolla på någon lokal kanal som sänds från betydligt mer intressanta London, Berlin eller Rio De Janiro?
Det är precis det som dom inte gör, och som nu Helin försöker ändra på. Han vill att SvT ska kopiera koncepten från lokala kanaler i dessa metropoler, men med en svensk vinkling. Ungdomen ska "återerövras" via riktade program för dels urbana 20-åringar, och dels urbana 40-åringar. Och då kan man inte ha kvar gamla stofiler på 40+ bland de anställda.

Man vill nu anställa unga Södertörnsutbildade journalister som kan prata med "urbanvänsterliberalhipsters på ett urbanvänsterliberalhippt sätt", för att travestera Karlfeldt.

SvT körs i botten, men vad gör det för Helin och Stjärne, de får ju bygga sitt imperium där de kan leka viktiga toppchefer med "tentaklerna ut mot samhällsdebatten".
Citera
2019-11-01, 16:46
  #80
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar som om arbetsklimatet på SVT präglas alltmer av Jan Helin och hans ledarstil. Så här härjade han på Aftonbladet också, gynnade sina kompisar, tillsatte en mängd projekt som aldrig blev något, och ströp utrymmet för kritik och dialog.

Så gick det som det gick med Aftonbladet, en tidning som nu kämpar för sin överlevnad. Helin fortsätter sin förstörelselusta på SVT.
Edit: Lägger in min sammanfattning av en rapport om arbetsklimatet på Aftonbladet under Helins ledning så man förstår vilken elefant i porslinsbutiken det handlar om.

"Så gick det som det gick med Aftonbladet, en tidning som nu kämpar för sin överlevnad. Helin fortsätter sin förstörelselusta på SVT."

Låter helt underbart. Först en propagandistisk statstelevision sedan Jan Helin på det som går Hel(t)in.
Underbar kombo för försvagning, förstörelse av något som skulle försvunnit för längesedan.

Äääntligen!
__________________
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2019-11-01 kl. 16:55.
Citera
2019-11-01, 16:55
  #81
Medlem
Hypokondrias avatar
Det enda logiska SVT bör göra är att ha en ledning som motsvarar hur medborgarna röstat i alla samhälls och nyhets-program.
Pravda Tv var mer nyanserat än vad SVT är idag med sin indoktrinering.

Nöje/dokumentärt/fiction och film borde väljas av erfaren ledning med kunskap som sedan godkänns av samhällsledningen som jag skrev ovan.

SVT från 70tal till idag har varit helt förstört och uppläxande med ledning starkt influerade av Prag68 rörelsen. (Inget ont om den)
Citera
2019-11-01, 16:57
  #82
Avstängd
Spenatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det här kunde man lätt räkna ut, när man anställer Jan Helin

Arbetsmiljön var säkert redan förgiftad innan Helin kom dit, men nu verkar det vara totalt kaos. Inte mig emot, låt skiten gå i graven. De enda som bryr sig är väl gamlingarna som fortfarande vill se "rapport" varje dag.

Förbannat bra artikel på "Journalisten" förövrigt.
Citera
2019-11-01, 16:59
  #83
Medlem
En organisation som har alldeles för många chefer, som naturligtvis ska få guld pension/avtal när de slutar.
Citera
2019-11-01, 17:03
  #84
Medlem
Tänkte att SVT/SR har i princip ett marknad på 10 miljoner....så är det , kommer inet att växa så mycket, begränsad möjligheter och alla vill ha karriar och befodrar..bli chefer m.m. vem skulle ha förrutsedd Netflix och YouTube m.m.? de kan inte köpa de senaste filmer och serier de har inte budget för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback