2019-11-01, 13:46
Medlem
Verkligen ingen nyhet!
Kolossen SVT med alla labila socialkommunister i ledning härs å tvärs,
borde för länge sedan sänkts långt bortom tomma intets djupaste avgrund!
KRIS skapas! = Resultat KAOS!
Av dagens "regering" skattefinansierad, påtvingad medborgarna eländet,
den totala avsaknaden uns av anständig produktion,
borde rimligen rendera ansvariga offentligt spöstraff,
omedelbar och livstids förpassning till de glömdas överfyllda galleri
i mån av tillgänlig plats!
Senast redigerad av ElakafruFranzon 2019-11-01 kl. 13:53.
Citera
2019-11-01, 14:00
Medlem
frdks avatar
De enda som verkar positiva till föräldringarna är de politiskt tillsatta cheferna.
Måste ändå ge kredits till Anders Holmberg m.fl som pratar uppriktigt mot sin egen ledning, normalt hade det betytt intern bestraffning.
Citera
2019-11-01, 14:05
Medlem
Det här kunde man lätt räkna ut, när man anställer Jan Helin får rysningar bara jag titta på han och sen se vad han gjorde med Aftonbladet🤮🤮🤮🤮🤮Sen anställde dom ett annat extremt stolpskott som heter HAnna stjärne det är 2 mycket vidriga typer.

Redan innan dom så var det toppstyrt åt vänster hållet så jag vet inte riktigt om jag ska tycka synd om dom anställda att det blivit ännu mer extremt så man bädda får man ligga också ligga.

Att kommunism inte tillåter andra åsikter är ju vida känt för dom flesta människor och dom som faller lite ifrån värde grunden ska brännas på bål.
Har ju sett massa gånger gånger genom åren hur flera vänster människor blivit brutalt utsatta för drev när dom kritisera inifrån.
Citera
2019-11-01, 14:06
Avstängd
cleasson.johanna86s avatar
I den bästa av världar kanske SVT kan bli ett statligt företag som antingen är politiskt obundet eller har representanter för Sveriges alla riksdagspartier i rutan. Ibland har jag setat med barnen då de kollar barnprogram och lyssnat med ett öra och blir emellanåt helt förskräckt över vilken propaganda som sänds. Det är OK att gömma flyktingar från polisen om man gör det för att vara snäll
Citera
2019-11-01, 14:08
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Nåväl, vad tror ni om SVTs möjligheter till förbättring?
Inte med nuvarande styre, en förbättring från dagens misär skulle kräva rejäl vårstädning därborta, ända ner till grunden.

Vi har idag ett Sveriges television som regelbundet sänder desinformerande misandri till folket, moderatorer som tillägger in egna åsikter gentemot partier efter partiledardebatter. Vi har stundtals reportage med extremt låg journalistisk kvalité som kommer från SVT och så har högsta hönset i det huset mage att påstå de inte har ambition att bli en kvällstidning. Åh nej, Janne H är antingen en fanatisk extremist eller extremt inkompetent för sin position.
Citera
2019-11-01, 14:18
Medlem
Det senaste året har jag börjat undra varför jag får så hjärndöda notiser från SVT i mobilen, och detta förklarar ju varför.

Den psykografiska målgruppsbeskrivningen är så jävla cringe, haha. SVT skriver verkligen för idioter som bl a är intresserade av "styrketräning, kompisar, jämlikhet och resor".

Som tur är behöver man inte följa svenska medier mer än nödvändigt. Jag ser i stort sett endast på Bloomberg, Youtube podcasts/seminarier/intervjuer/features och läser internationella affärsmedier samt något på Omni Ekonomi ibland. Det räcker gott för att man ska bli mer utbildad än 99% av alla medelsvennar som tillhör SVT:s tilltänkta målgrupp.
Citera
2019-11-01, 14:42
Avstängd
JosephMcCarthys avatar
Dags att göra om hela modellen, så att dom pengar som går publik service kan fördelas på flera aktörer. Är det verkligen statens sak att äga SVT? Nyhetsrapporteringen kan Friatider, Samnytt och andra aktörer sköta lika väl om det får samma resurser som SVT.
Citera
2019-11-01, 14:44
Medlem
Oerhört trevligt att SVT äter upp sig själva inifrån såsom en kommunistisk kakerlacks rättshaverist propaganda organisation alltid gör! Låt Jan Helin vara kvar så går det fortare,bra artickel.

Försäljningen av sexleksaker skjuter i höjden – ny teknik för kvinnlig orgasm”.
Under orgasmpaketet ligger en kortis om att ”okej-emojin” numera listas som vitmakt-symbol.

Det är ju den där typen av kvalitets journalistik som kan ses på JanHelins tidigare arbetsplatts
Aftonhoran och för den delen Expressen etc.
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-11-01 kl. 14:46.
Citera
2019-11-01, 14:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Och det är bland annat där som SVT missar.
20-40 åringar är en för bred målgrupp. 40-60 kan funka, men 20-40 är en ungeför lika homogen målgrupp som 0-20. I alla fall utanför södermalm och vasastan, som ju är vädligt homogena med en massa hippster och snobbar som är ungefär lika oavsett fysisk ålder. Men Sverige består ja lite mer än så.
En variant på att lösa detta är att döpa om SVT till Söder-TV. För i praktiken så är det redan det.
Men kollar dom på SVT då? Nu är det länge sedan jag var ung, men på den tiden så var SVT inte speciellt relevanta bland oss yngre och dom lär ju inte vara mer relevanta idag med all annan media. Varför skall någon 23årig reklamare sitta och titta på SVT i tunnebanan när hon (eller han, svårt att veta nu för tiden) kan kolla på någon lokal kanal som sänds från betydligt mer intressanta London, Berlin eller Rio De Janiro?
För egen del har jag oerhört svårt att tänka mig att sitta och glo på SVT när det finns så mycket annat, betydligt frächare, att se på.

De som bor på Södermalm ser nog mindre på SVT än medelålders sossar i gamla bruksorter. Och pensionärer. Jag kanske är fördomsfull men SVTs kunder är inte de som de riktar sin reklam mot eller försöker anpassa sina program efter. P3 är ju ett bra exempel, efter att i åratal haft en kanal som riktar sig till personer som är helt ointresserade av kanalen så skall man nu ge upp de försöken och bredda kanalen.
Citera
2019-11-01, 14:48
Medlem
Och vi ska tvingas betala detta - via skattsedeln.
Det är skandal.
Det är för övrigt INTE förenligt med demokrati, att ha en statsfinansierad radio och TV.
Dom är anställda och betalda av regeringen.

Är det journalisterna som själva bestämmer innehållet - eller är det någon som styr vilka åsikter som ska tillåtas föras fram?
Citera
2019-11-01, 15:25
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Många anställda på SVT uppger ju att de inte vågar säga ifrån då de fruktar "repressalier".

Vad är det för repressalier de är rädda för? Hade verkligen Jan Helin sparkat dem om de sa emot honom eller är det mer ett socialt tryck att man inte vill framstå som en HatochHotare och rasistfascist gentemot sina kompisar och kollegor på yttersta vänsterkanten?
Citera
2019-11-01, 15:51
Medlem
Millediablos avatar
Jan Helin anställdes från en slaskblaska, inte så konstigt att han inte håller med. SvT nyheter kan liknas vid Youtube idag, videolänkar till s.k. nyheter. Svenska språket i förfall, inga frågor ställs.
Bottennapp journalistiskt, vilken youtubare som helst kan göra dessa klipp.

Var och varannan vecka är det inlägg om en norska som dopat sig, oavsett idrottslig prestation. Dom enda som gör journalistik är väl ett par korrespondenter, resten är inte bra.
Sen är väl utbildningen rätt speciell, vad var det nu Janne Josefsson kallade den.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback