2019-10-31, 15:00
Medlem
Hej,

Det är så att jag hamnat i knipan ekonomiskt på grund av en olycka och har inga andra att låna pengar ifrån. Jag har en fast inkomst på 33k och betalar alltid mina räkningar per månad. Har fått ett låneerbjudande från Credway att låna 10k och betala det tillbaka under 2 år med 539 kr i månaden. För mig är det helt okej. Inga moraltanter här tack. Har tagit lån från banker förut och betalat tillbaka dem utan problem.

Finns det några andra dolda avgifter? Har aldrig tagit något sådant "SMS-lån". Har inga betalningsanmärkningar eller haft problem med kredit och banker och sånt. Finns det något jag ska tänka på? Vad är det farliga med att ta sådana lån?

Har hört flera som inte gillar att Credways lån syns i UC, varför är det så farligt om det syns?
Citera
2019-10-31, 16:14
Medlem
Har haft credway 1gång när jag var i knipa.

Ett riktigt skitbolag som inte nöjer sig med att tjäna multum pengar på avgifter och räntor.

Var försenad med en betalning på 500 kronor på 5 dagar pengarna kom in till dom den 6:e dagen.

De skickar inte bara påminnelseavgift på 60 kronor utan en extra hittepå avgift på 200kronor till för de dagarna.

dvs 50% extra för de fjuttiga dagarna.

Aldrig mer detta giriga bolag.
Senast redigerad av Blatteman 2019-10-31 kl. 16:19.
Citera
2020-02-17, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Hej,

Det är så att jag hamnat i knipan ekonomiskt på grund av en olycka och har inga andra att låna pengar ifrån. Jag har en fast inkomst på 33k och betalar alltid mina räkningar per månad. Har fått ett låneerbjudande från Credway att låna 10k och betala det tillbaka under 2 år med 539 kr i månaden. För mig är det helt okej. Inga moraltanter här tack. Har tagit lån från banker förut och betalat tillbaka dem utan problem.

Finns det några andra dolda avgifter? Har aldrig tagit något sådant "SMS-lån". Har inga betalningsanmärkningar eller haft problem med kredit och banker och sånt. Finns det något jag ska tänka på? Vad är det farliga med att ta sådana lån?

Har hört flera som inte gillar att Credways lån syns i UC, varför är det så farligt om det syns?

Jag har begärt ett lån därifrån , skrev in mina kontouppgifter till Swedbank.. men är lite förvirrad.. de är väl att man ska betala tillbaka 300 kr i månaden som ett vanligt lån?
Citera
2020-02-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag har begärt ett lån därifrån , skrev in mina kontouppgifter till Swedbank.. men är lite förvirrad.. de är väl att man ska betala tillbaka 300 kr i månaden som ett vanligt lån?

Ja, det dras på autogiro tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in