Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Hej!
Hur länge får man låna ifrån CSN om man studerar för att bygga upp sina gymnasiekompetens så man kan komma in på Universitetet?
Jag behöver bygga upp mina betyg och man beräknar att det kan ta två år. Inkl skall jag studerar på ett program på Universitetet som är 3,5 år. Kommer jag verkligen ha den rätten ifrån CSN att låna pengar så pass länge?
Jag har inte möjlighet att ringa och det tar några dagar tills man får svar ifrån CSN därför skapar jag en tråd och hoppas någon kan svara. Jag har försökt söka runt på Google efter mitt svar.
Jag undrar även om det kan bli något problem om man överklagar ett beslut ifrån FK och samtidigt gör en ansökan till CSN. Liksom man gör en ansökan till CSN och om man får rätten på sin sida ifrån FK så kan man bara avbryta lånen ifrån CSN. Blir det kanske knas?
Tack för svar!
80 veckor, vilket är två år i skolvärlden så att säga, 120 får du om du inte gått ut gymnasiet.
240 veckor för studier på högskolan.
Är du efterbliven, eller åtminstone har någon diagnos som du kan skylla på för att ha förstört din skolgång så kan du få ersättning från f-kassan istället, runt 9000 kr i månaden, beroende på ålder.