• 1
  • 2
2019-10-30, 14:28
Medlem
OliverCromwells avatar
SD i GBG har budgeterat för en återvandringskansli värt hela 30 miljoner kronor.

Detta vill SD finansiera med nedskärningar inom SFI, socialbidrag och modersmålsundervisning.

https://samnytt.se/sverigedemokrater...ndringskansli/

Vad tycker ni om förslaget från SD?

Är det värt pengarna?
Citera
2019-10-30, 14:32
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Bortkastade pengar. Inget kommer att förändras och ingen invandrare kommer att återvandra utan att komma tillbaka igen. Tror man att SD kommer att lösa något problem så är man efterbliven. Vi går bara åt ett håll politiskt och det är mot en kommunistisk dystopi. Pengarna kommer snarare att hamna i fickorna på politiker och deras kumpaner.

Men är glad att du verkar engagerad i alla fall. Lite som en efterbliven som ritar en teckning, man klappar personen på huvudet och säger att teckningen var fin.
Citera
2019-10-30, 14:33
Medlem
Enzymes avatar
En bra och välkommen satsning
Citera
2019-10-30, 14:36
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocw2U8ZNLAS
Men är glad att du verkar engagerad i alla fall. Lite som en efterbliven som ritar en teckning, man klappar personen på huvudet och säger att teckningen var fin.

Men din Pannbiff! Var är TS engagerad i den mån att du ska blanda in en efterbliven som man klappar på huvudet? Du är efterbliven som det verkar!

Till ämnet: Tror tyvärr inte att detta betyder någonting när man fortfarande har en stor majoritet med folkförrädare som styr detta arma rike!
Citera
2019-10-30, 14:48
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Klart att han är engagerad om han skapar en tråd om det. Innerst inne har han en liten låga som brinner och det är hoppet för Sverige. Jag säger bara åt honom att ge fan i den lågan och fokusera på något som han kan kontrollera istället, något mer konstruktivt än att sitta och runka åt rena fantasier.

Kan du ta och tagga ner dig lite.

I GBG är i stort sätt samtliga partier fientligt inställda till SD. Så det är knappast så att SD kommer att få någon majoritet för sin budget.

Här ska vi diskutera själva förslaget, där jag själv inte ens hunnit uttrycka min åsikt om. Men av någon anledning har du redan gått händelserna i förväg och valt att bestämma precis vad jag tycker om förslaget.
Citera
2019-10-30, 14:51
Medlem
okok1s avatar
30 miljoner rakt ner i byråkratin. Det finns inget som stoppar invandrare från att åka hem.

Citat:
30 miljoner till ett ”återvandringskansli”, 15 miljoner till blöjor i förskolorna – och en miljon till firande av Gustav Adolfsdagen.

Har man inte råd ska man inte skaffa barn.
Citera
2019-10-30, 15:00
Medlem
Mycket bra signalpolitik.
Citera
2019-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Politik utan utförande är inte politik, det är mental masturbation. Fortsätt runka du.

Svenska folket känner en hopplöshet. Visioner ger hopp. Hopp ger röster. Röster ger makt.
Citera
2019-10-30, 15:32
Medlem
Det blir mycket billigare och enklare att bara skicka dem till de kommunerna som ville ha dessa guldklimpar!
(FB) Kommuner kräver fler nyanlända - lag stoppar
Citera
2019-10-30, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Mycket bra signalpolitik.

Exakt! Skrämmande att se så många byfånar i tråden som inte ens kan förstå vad signalpolitik innebär och betyder.

Detta är mycket bra och en försvinnande liten summa pengar som skickar starka signaler.

Bra första steg till att vi börjar skeppa ut vänsterskräpet.
Citera
2019-10-30, 16:05
Medlem
blobben!!!s avatar
Ett PR-stunt. Ingen kommer lämna Sverige för att åka till världens avgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
30 miljoner rakt ner i byråkratin. Det finns inget som stoppar invandrare från att åka hem.

Har man inte råd ska man inte skaffa barn.
Tvärtom bör barnfamiljer överösas med pengar. Barn är en förutsättning för ett välfärdssamhälle. Barnlösa borde bestraffas med dubbelt så hög skatt för att de parasiterar på samhället.
Citera
2019-10-30, 16:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Svenska folket känner en hopplöshet. Visioner ger hopp. Hopp ger röster. Röster ger makt.

Arpi öppnade Pandoras Box i SvD för en månad sedan när han skrev vi måste sluta diskutera nivåer på invandring och diskutera nivåer på återvändande istället. En sådan tanke i Sveriges mest ansedda morgontidning är inget annat än journalistisk revolution.

Jomshof stod i riksdagen och i debatt med Löfven talade om att svenskar kommer bli minoriteter i Sverige i en snar framtid om vi inte börjar skicka hem folk.

När Swebbtv sedan lyckas få en intervju med Östling som talar om inbördeskrig och hur primitiva och välfärdskrossande stora delar av invandringen är så är det ytterligare en spik i kistan. Även om Östling talade om 10 miljoner invandrare för 15 år sedan så gör han det i alla fall inte nu. Det kan man ha synpunkter på. Han kunde valt att vara tyst och fortsätta livet på en räkmacka, men valde att ställa upp på en intervju istället.

Jag tycker det finns anledning att börja känna hopp så smått igen. Vart det hela bär återstår att se men pendeln har onekligen svängt och S, C, MP, L är bortkopplade från framtiden. Frågan är var M och KD står. UK är fullständigt opålitlig och det gäller nog åt båda hållen.

Jag har lämnat SD för AfS, men jag måste säga att jag ser det som en positiv kraft att MK startar en svensk Thinktank med kopplingar till dylika över Europa. Dessa i sin tur har kontakter med konservativa intelektuella på prestigefylda universitet. Det gäller att bryta vänstern/globalismens hjärntvätt på våra skolbarn. Det ser jag som oerhört positivt. Inget är förlåtet ännu med SD och de fyras gäng hantering av SDU men det är verkligen ett par steg i rätt riktning.

Önskan är att hela grälet med SD/SDU 2015 var riggat för att normalisera SD samt låta de mer radikala gå till AfS. På det viset skulle båda kunna växa eftersom de framstår som två. Längre fram när tiden är mogen låter man AfS få samma oproportioneliga enorma inflytande över politiken som MP och C fått. Ett återvandringskansli blir istället en gigantisk repatrieringsmyndighet.
Senast redigerad av RudyardKipling 2019-10-30 kl. 16:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in