2019-10-30, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Ja, jag antar att du funderat över dina alternativ.
Men korridor är ju inte så dyrt, om det finns något sådant där du bor?
Saker och ting kanske ändras snabbt, och du träffar en kille, vem vet.
Det tog slut mellan mig och min kille, flyttade hem till mina föräldrar i två månader. Det var då det började gå snett för mig .
Hade hellre bott på gatan den tiden... Hemlös är väldigt illa 😢, psykiatrin t ex mycket värre.

Har sambo. Vi bor hos min pappa i hans (familjens gamla) stora villa.
Får 2000kr i månaden och allt spenderas till mat...
DET enda som hjälpt mig är böcker skrivna av professionella psykologer/psykiatriker. Där sådant nämns, otroligt viktiga,betydelsefulla ord, som man aldrig annars får höra av en psykolog i kommunen.
Citera
2019-10-30, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jocw2U8ZNLAS
Känner ingenting idag, inte ens stress, har väl stängt av helt emotionellt. Mår faktiskt bättre än någonsin då jag kommit till insikt hur temporärt allting är samt hur meningslöst det är, finner det ganska avkopplande, att faktiskt ingenting betyder någonting.

Är verkligen tomhet och likgiltighet att må bra. Enligt mig suger det att inte känna någonting alls. Känner hellre massor än ingenting.. man vill ju känna sig levande liksom men förstår dig fullt ut
Citera
2019-10-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Har sambo. Vi bor hos min pappa i hans (familjens gamla) stora villa.
Får 2000kr i månaden och allt spenderas till mat...
DET enda som hjälpt mig är böcker skrivna av professionella psykologer/psykiatriker. Där sådant nämns, otroligt viktiga,betydelsefulla ord, som man aldrig annars får höra av en psykolog i kommunen.

CSN-lån? Antar att du redan tänkt på det.
Ja jag håller med, bättre att läsa böcker istället. Känns väldigt mycket som psykologerna bara vill att man ska fortsätta träffa dem. De vill knappt dela med sig information för att man ska bli bättre. Känns som en psykolog kan nå väldigt långt bara på en timme, genom att ge tips om olika strategier och böcker.
Citera
2019-10-30, 18:00
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Är 24 år idag och bor hemma fast jag inte bör pga. bör hos min pappa som tryckt ner mig i alla år men är student och för fattig att flytta hemifrån med tanke på dagens orimliga hyror...
Min mamma slängde ut mig pga hennes nya gubbe fast jag sa att jag hellre dör än bor hos pappa.
Att bo här påminner om allt skit han orsakat. Det sårbara barnet inom mig reagerar dagligen och vill fly. Men vill inte vara hemlös....

Vet du vad jag tycker?

we all have a purpose in life no matter how it starts keep your head held high and never give up on yourself. take no judgement from nobody lift yourself up love yourself if you needa hear it i love you and you will make it.

Citera
2019-10-30, 18:56
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Är det någon annan än jag...

Som känner mig tom (på så sätt att man oavsett vad man dagligen bemöter är likgiltig oavsett om det är en händelse som egentligen borde väcka glädje eller sorg hos en. På tal om sorg så är jag dock mindre likgiltig. Men min reaktion är antingen allt eller inget om ni förstår)

Som upplevt en barndom där man sällan fått bekräftelse av någon familjemedlem. Mobbning har uppstått, likaså fysiskt misshandel...

Som haft en pappa som nästan aldrig uppskattat en, uppmuntrat en, eller givit kärlek. Som snarare endast fokuserat på alla småfelen.

Som haft syskon som varit avundsjuka och mobbat en (även i vuxen ålder)

DET har iallafall jag och detta har tyvärr format mig.hur mycket jag självbehandlat så kvarstår sårbarheten och negativiteten. Har haft kontakt med psykiatrin för några år sedan men de gjorde bara allt värre pga medicinering och för få praktiska råd

Någon som känner igen sig?
Känner igen mig väldigt mycket på alla punkter så jag vet vad menar..
Citera
2019-10-30, 19:03
Medlem
Ja, jag bajsade nyss
Citera
2019-10-30, 19:31
Medlem
JonasTheKids avatar
Underskatta inte "triviala" saker som fysisk träning. Känslan att vara lycklig/olycklig/tom/deprimerad kommer ju i grunden från hjärnan. Saker som fysisk aktivitet påverkar dessa känslor till det bättre.

Jag har själv känt mig oerhört tom (och deprimerad, mycket p.g.a mig själv) de senaste 4 åren, och har nyligen börjat promenera varje dag, åtminstone 5 kilometer per dag. Min plan framöver är att gå minst 5 km per dag, och vissa dagar springa/simma i simhall. Efter några veckor av dagliga promenader har min skalle vaknat till liv, åtminstone litegrann. Och då har jag bara skrapat på ytan av fysisk aktivitet.
Igår promenerade jag 1.3 mil och bara det ger lite skillnad i hur jag känner mig.

Kanske är detta helt irrelevant för dig, jag vet ej, men ville bara få det sagt.
Citera
2019-10-30, 20:06
Medlem
Citat:
Är det någon annan än jag...

Som känner mig tom (på så sätt att man oavsett vad man dagligen bemöter är likgiltig oavsett om det är en händelse som egentligen borde väcka glädje eller sorg hos en. På tal om sorg så är jag dock mindre likgiltig. Men min reaktion är antingen allt eller inget om ni förstår)

Som upplevt en barndom där man sällan fått bekräftelse av någon familjemedlem. Mobbning har uppstått, likaså fysiskt misshandel...

Som haft en pappa som nästan aldrig uppskattat en, uppmuntrat en, eller givit kärlek. Som snarare endast fokuserat på alla småfelen.

Som haft syskon som varit avundsjuka och mobbat en (även i vuxen ålder)

DET har iallafall jag och detta har tyvärr format mig.hur mycket jag självbehandlat så kvarstår sårbarheten och negativiteten. Har haft kontakt med psykiatrin för några år sedan men de gjorde bara allt värre pga medicinering och för få praktiska råd

Någon som känner igen sig?

Absolut, din pappabeskrivning känner jag igen. Tomheten också, tidigare, men inte idag. Allt eller inget känner jag också igen. Sårbarheten och negativiteten känner jag också igen.

Till dig vill jag säga...ge inte upp. Det finns en djupare mening bortom tomhet och likgiltighet, men sök utanför dig själv efter de svaren. Navelskådandet hjälpte inte mig, utan drog ner mig längre. Var alltid sanningsenlig mot andra och dig själv. Genuinitet och äkthet är centralt, vad som varit går inte radera, men det går att förhålla sig till och hantera. Om saker och personer fortfarande drar ner dig, bryt med det, akta dig för destruktiv påverkan, stå istället upp för dig själv. Skydda dig själv, älska dig själv och ta hand om dig själv.
Citera
2019-10-31, 01:00
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Är din avatar glad eller ledsen? Fotot. Speglar den bilden hur du känner dig?

Den speglar hur jag känner mig. Han skrattar hysteriskt. För jag har insett hur massorna är ett gäng idioter som gång på gång överträffar sin egen idioti och tror att politisk förändring är möjlig. Hur kan man inte skratta åt eländet när man könssympar pojkbarn för att göra de till flickor när de inte ens är 8år, vi har en feministisk regering och vi blir invanderade av främmande män medan alla tror att det är normalt. Vi lever i Clown World. https://youtu.be/-yjZohb9xeM

Take the honk pill.

Citat:
The declaration of freedom and an act of philosophical transcendence; it is the simultaneous acknowledgement of the blackpill with the decision to avoid its attendant nihilism - by consciously choosing to seek joy, to see adventure, to seek light-hearted and self-amused mastery in the midst of all the chaos. The honkpill is a philosophy unto itself, and perhaps in these trying times, it is just the medicine this broken world needs.
Citera
2019-10-31, 01:06
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Citat:
Är verkligen tomhet och likgiltighet att må bra. Enligt mig suger det att inte känna någonting alls. Känner hellre massor än ingenting.. man vill ju känna sig levande liksom men förstår dig fullt ut

Är ingen sentimental människa i grunden, majoriteten av känslor klarar jag mig utan.
Citera
2019-10-31, 01:39
Medlem
Jag känner igen mig delvis, men jag kan känna sorg starkare än glädje. Jag känner mig tom men inte helt, för jag känner mig ofta ledsen. Jag känner mig ofta besviken över hur livet har blivit för mig. Jag tänker ofta på hur jag önskar att det vore kontra hur det är, och det gör mig ledsen. Jag tänker ofta på vissa problem som finns nu som inte fanns förut, och det gör mig ännu mer ledsen.
Däremot när det händer någonting bra, kan jag inte känna glädje alls. Inte mer än för några millisekunder, glädjen försvinner direkt i princip och jag blir likgiltig inför det.
Citera
2019-10-31, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
CSN-lån? Antar att du redan tänkt på det.
Ja jag håller med, bättre att läsa böcker istället. Känns väldigt mycket som psykologerna bara vill att man ska fortsätta träffa dem. De vill knappt dela med sig information för att man ska bli bättre. Känns som en psykolog kan nå väldigt långt bara på en timme, genom att ge tips om olika strategier och böcker.

Vill man prata av sig kan man ju lika gärna skriva här eller ringa någon närstående så slipper man betala som ett psykologbesök kräver. Praktiska råd har jag sällan fått så man får försöka samla energi att självbehandla. Har en hel drös med självhjälpsböcker i bokhyllan. Behandlade bort mina tvångssyndrom helt på egen hand. Led av extrem OCD och lyckades bli av med helvetet. Tack vare en bok. Men i dag är det ångesten och tomheten som tar kål på mig istället dessvärre. Pga en innerlig sårbarhet SUCK

Ska ta CSN lån kommande termin så att jag kan flytta ut med pojkvännen min.

En solig dag idag. Ska försöka orka ta mig ut efter eller mellan allt pluggande

Ha en hyfsat bra dag. Försök tänka positivt kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in