• 2
  • 3
2019-11-04, 21:36
Medlem
En sak till .. nu låter jag som jag predikar ..

Läs allt .. läs alla sidor .. var inte rädd. Om någon säger: "du ska inte läsa det den och den säger" .. om du hör det .. ja då borde du verkligen läsa det. För då betyder det att det den personen säger har tyngd.

Det finns nämligen en anledning de inte vill att du ska läsa det.

Läs båda sidors argument, kanske det finns tre hållningar i ett argument .. och jag MENAR DET. Läs det som gör dig obekväm .. läs det du inte vill läsa. Läs motståndarnas argument.

Då först är du en värdig medborgare i en demokrati. Det här är på allvar .. I am not fucking around .. du måste vara en kugge och förstå vad du gör.

Jag tror på individen .. jag tror på dig .. vem du än är som läser detta.
Citera
2019-11-04, 22:12
Medlem
Poängen är att utlänningar inte har lika mycket att vinna på att göra en kupp mot tyrannen som dennes egna landsmän har. Det är svårt att styra ett främmande land då man saknar ingående kunskaper om det och då folk i allmänhet föredrar att styras dåligt av sina egna än att styras väl av främlingar.
Citera
2019-11-04, 23:22
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur du än försöker vrida till detta, passar tRumps beteende ändå in rätt så bra på TS Aristoteles-citat:
Another mark of a tyrant is that he likes foreigners better than citizens, and lives with them and invites them to his table; for the one are enemies, but the Others enter into no rivalry with him.
Därav riksåtalet. Amerikas egen intel är citizens. Putin, Kim Jong-Un, Mohammad bin Salman, Erdogan, m fl är inte citizens. Inte i Amerika iaf. Andra länders intel, t ex Ukrainas, är inte heller citizens.

För USAs dictator-wannabe är mer än halva landet fiender, därför att de är Demokrater, och nu kallar han även människor inom det egna partiet för human scum.

... for the one are enemies, but the Others enter into no rivalry with him.

En stor andel av det amerikanska folket(inte intel vilket är en försvinnande liten del) röstade Trump. Trump bygger en mur mot "the foreigner" som den förre tyrannen Obama släppte in med öppna armar.
Citera
2019-11-14, 12:26
Medlem
ThExanors avatar

Du får det att låta så självklart att människan var försynt och nedlåtande sina arma grannar samt barn..

Hur skulle du vara efter åratal i samma hörn och vrår där du bodde?
Om vi säger att en dignitär som på besök fann Aristoteles lärd och underhållande, i samma stund avfärdade alla dennes inviter.

Så nu är det din tur.. ändra rollerna..

Eller menar du att det har ändrats?
Senast redigerad av ThExanor 2019-11-14 kl. 12:29.
Citera
2019-12-18, 16:35
Medlem
Tjena_67s avatar
Aristoteles åsyftade de människor med hjärnskador som gjorde dem illasinnade och antisociala samt maktsökande. Dessa klassar vi inom psykologin som människor med psykopatiska och narcessistiska drag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in