2022-09-14, 05:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Är det bara jag som känner att HOTD har gjort allt rätt på pappret men ändå känner jag mig inte lika entusiastik som inför GOT? HOTD har bra manus, casting, effekter, etc etc. Har svårt att sätta finger på varför jag inte gillar den lika mycket. Saknas där någon subtil humor/självmedvetenhet som fanns i GOT?
Inte lika levande och varierande värld. Got hade hela tiden 3-4 historier i ett som skulle kunna vara sin egna serie. Det är nästan omöjligt att nå upp till.
Citera
2022-09-14, 06:55
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Inte lika levande och varierande värld. Got hade hela tiden 3-4 historier i ett som skulle kunna vara sin egna serie. Det är nästan omöjligt att nå upp till.
Det är sant. Sen tycker jag att pappan spelad av Paddy Considine ser helt fel ut på något sätt. Är nog det där vita håret som inte passar på honom.
Citera
2022-09-14, 07:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det satte jag och tänkte på efter senaste avsnittet, man har bara en historia än så länge.
Undra om det kommer fortgå, för det var ju en av GoT styrkor och de multipla historierna som senare syddes ihop.
Citera
2022-09-14, 08:33
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Precis, här är det bara stark, oberoende kvinnas uppväxt. Politiken har inte fått utrymme och Krabbmataren avslutades snabbt. Avpolletteringen av Handen tycker jag skedde för snabbt och utan att de byggt upp bakomliggande intrig.
Citera
2022-09-14, 11:01
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Är det bara jag som känner att HOTD har gjort allt rätt på pappret men ändå känner jag mig inte lika entusiastik som inför GOT? HOTD har bra manus, casting, effekter, etc etc. Har svårt att sätta finger på varför jag inte gillar den lika mycket. Saknas där någon subtil humor/självmedvetenhet som fanns i GOT?

Serien saknar en typ av Tyrion Lannister-karaktär och citat som ”Thats What I do. I drink wine and I know things!”
Citera
2022-09-14, 11:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citera
2022-09-14, 11:34
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
Serien saknar en typ av Tyrion Lannister-karaktär och citat som ”Thats What I do. I drink wine and I know things!”

Helt rätt. Dvärgar är alltid bra för att liva upp.
Citera
2022-09-14, 15:45
Medlem
Citat:
Helt rätt. Dvärgar är alltid bra för att liva upp.

Finns en dvärg i boken, (hovnarr) men tror de valde bort honom för att slippa jämförelser med Tyrion
Citera
2022-09-14, 18:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
Det är ganska otroligt hur många bra karaktärer Got hade som hotd saknar. Theon grejoy och joffrey var på sätt och vis de mest unika. Tywin var kanske den coolaste. Tyrion var publikfavoriten. Karaktärerna i Hotd är lite som b-laget i got. Tyrells, sansa, arya , jon snow osv
Senast redigerad av sebastian_ 2022-09-14 kl. 18:17.
Citera
2022-09-15, 01:02
Medlem
Matsu-sans avatar
Bästa avsnittet hitills. Gott om intrig och dessutom lustande.
Gillar när det är lite mer mystik och långsamt tempo.
Citera
2022-09-15, 01:22
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Det är ganska otroligt hur många bra karaktärer Got hade som hotd saknar. Theon grejoy och joffrey var på sätt och vis de mest unika. Tywin var kanske den coolaste. Tyrion var publikfavoriten. Karaktärerna i Hotd är lite som b-laget i got. Tyrells, sansa, arya , jon snow osv

Ja, och jag har verkligen svårt att se någon av de här karaktärerna växa ut till något liknande.
Händelselöst avsnitt sist och generellt ganska segt. Känns som det som hänt i de fyra avsnitt som hittills gått hade fått plats i två GoT-avsnitt.
Man ser på det men längtar inte direkt till nästa. 5/10
Citera
2022-09-15, 01:35
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ja, och jag har verkligen svårt att se någon av de här karaktärerna växa ut till något liknande.
Händelselöst avsnitt sist och generellt ganska segt. Känns som det som hänt i de fyra avsnitt som hittills gått hade fått plats i två GoT-avsnitt.
Man ser på det men längtar inte direkt till nästa. 5/10

Det är faktiskt ganska otroligt hur många bra karaktärer det var. Och sedan varierande med olika storys Starks, Lannisters och Targeryens. Inte konstigt att det blir fattigare om man ska försöka upprepa den succén och det dessutom i princip bara handlar om ett hus nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in