2022-09-13, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Uppfattade inte Daemon att han talade med hans egen hora när han vaknade upp eller? Eftersom han upprepar hennes namn när hon går iväg.

Var det Daemon och horans mål att få Rhaenyra att hamna i trubbel eller eventuellt bara horan som låg bakom det?

Vet inte om jag uppfattade detta fel men fick ju känslan av att horan låg bakom spektaklet på något vis eftersom den där ungen som skvallrade för The Hand of the King sedan kom till horan och gav henne pengar och hon snackar om att hon skyddade Daemon?
Citera
2022-09-13, 17:20
Medlem
jävlar vilket bra avsnitt. från avsnitt 3 som var en stor flopp till det här, som var grymt. jag var förvisso hög när jag kollade det, så allt blir dubbelt så bra då, men shit. nästan så jag önskar att jag hade en snygg syster jag kunde pumpa på

fortsätter det såhär så lär hotd landa i min all time top 10-lista över serier. kan inte vänta tills måndag!
Citera
2022-09-13, 19:37
Avslutad
Citat:
Vet inte om jag uppfattade detta fel men fick ju känslan av att horan låg bakom spektaklet på något vis eftersom den där ungen som skvallrade för The Hand of the King sedan kom till horan och gav henne pengar och hon snackar om att hon skyddade Daemon?
Det verkar som att Mysaria slutat sälja sig själv och numera utvecklat ett nätverk av spioner.

I böckerna

Citera
2022-09-13, 21:38
Medlem
Inte i närheten så bra som originalet. Förstod det skulle bli en flopp.
Citera
2022-09-13, 22:28
Medlem
Coolt att Henrik Fexeus fick rollen som prins Daemon Targaryen🤣
Citera
2022-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfisk

Verkligen, och att hans son lyckats så bra med fotbollen...

https://www.reddit.com/r/HouseOfTheDragon/comments/wuhk8c/daemon_haaland/
Citera
2022-09-13, 23:18
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfisk

Hahaha där har vi det

Genialisk spotting😁
Citera
2022-09-13, 23:33
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det verkar som att Mysaria slutat sälja sig själv och numera utvecklat ett nätverk av spioner.

I böckerna

Förstår inte hur jag missade det, men det stämmer ju. Ok intressant. Riktigt bra avsnitt. Riktigt bra serie! Lite för feministisk, men riktigt bra iaf.
Citera
2022-09-14, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Han visade ju att de finns två sidor på ett mynt.
Han hjälpte ju Rhaenyra att acceptera att hon måste gifta sig och sära benen för en neger. Och i förlängningen Viserys också.
För att få knulla vem du vill så måste du acceptera att du får gifta dig med den som passar huset bäst.

Sen kanske de sätter mer griller i skallen på Rhaenyra då hon fått smaka på farbror där bak.

Daemon är en anti-hjälte.

Måste även Viserys sära benen för en neger i förlängningen?

Jag har inte läst boken eller något men jag tolkade det snarare som att som en gift kvinna får man ju knappast knulla runt hur som helst. Dom visade ju samtidigt som hon "levde livet" med Daemon när Viserys knullar sin deprimerade fru som ligger nästintill livlös och knappast får välja något här i livet. "Knulla är njutning både för kvinna och man" och så visar dom när kungen knullar sin fru som stirrar i taket.

Som gift stärker man sitt hus men man blir knappast mer fri att kunna knulla runt som kvinna såvida hon inte gifter sig med en man som har noll intresse av henne och är okej med att hon knullar runt. Men ett starkt hus skulle knappast acceptera att hon lever lösaktigt.
Senast redigerad av peterj76 2022-09-14 kl. 00:55.
Citera
2022-09-14, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Nja, vet inte. Han vill ju själv gifta sig med henne enligt deras hus gamla incest tradition. Så han kanske ville få henne så sugen att hon själv gick till kungen och föreslog det. Var nog en missräkning från hans sida att hon prövade livvakten.

Låter långsökt att han försökte kåta upp henne så att hon skulle vilja gifta sig. Knulla kan hon göra med vem som antar jag väl. Känns mer troligt att han och/eller hans hora (Mysaria?) försöker sabba henne för någon annan som vill gifta sig med henne eller försvaga/sabba för hennes hus genom att dra henne till något horhus så att hon får kasst rykte, blir kåt och blir gravid med någon utomäktenskapligt som kanske ej är någon storfräsare likt de i Velaryon-huset är. Men visst, målet han hade kanske var att inget fint hus kommer vilja ha henne så att hennes enda val då blir Daemon själv.
Senast redigerad av peterj76 2022-09-14 kl. 01:21.
Citera
2022-09-14, 00:35
Avslutad
Citat:
Måste även Viserys sära benen för en neger i förlängningen?

Jag har inte läst boken eller något men jag tolkade det snarare som att som en gift kvinna får man ju knappast knulla runt hur som helst. Dom visade ju samtidigt som hon "levde livet" med Daemon när Viserys knullar sin deprimerade fru som ligger nästintill livlös och knappast får välja något här i livet.

Som gift stärker man sitt hus men man blir knappast mer fri att kunna knulla runt som kvinna såvida hon inte gifter sig med en man som har noll intresse av henne och är okej med att hon knullar runt. Men ett starkt hus skulle knappast acceptera att hon lever lösaktigt.

Det var det sämsta med senaste feminist-avsnittet, att det skulle vara så jvla betungande att vara drottning och kvinna och föda barn, medan männen får knulla på.
Hela ätten hade slitits itu direkt om kärringarna tilläts fara runt och knulla som män.

Bra avsnitt i övrigt som sagt.
Citera
2022-09-14, 05:23
Medlem
carltellin88s avatar
Är det bara jag som känner att HOTD har gjort allt rätt på pappret men ändå känner jag mig inte lika entusiastik som inför GOT? HOTD har bra manus, casting, effekter, etc etc. Har svårt att sätta finger på varför jag inte gillar den lika mycket. Saknas där någon subtil humor/självmedvetenhet som fanns i GOT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in