2022-09-15, 02:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det satte jag och tänkte på efter senaste avsnittet, man har bara en historia än så länge.
Undra om det kommer fortgå, för det var ju en av GoT styrkor och de multipla historierna som senare syddes ihop.
Jag har inte läst böckerna eller hört några spoilers men det borde ju bryta ut ett stort krig där drakar dansar. Och då borde en mängd familjer och karaktärer ansluta sig till de olika sidorna. Jag hoppas och tror verkligen på det.
Citera
2022-09-15, 06:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har inte läst böckerna eller hört några spoilers men det borde ju bryta ut ett stort krig där drakar dansar. Och då borde en mängd familjer och karaktärer ansluta sig till de olika sidorna. Jag hoppas och tror verkligen på det.
Helt klart, och den komplexiteten kan infinna sig senare, men jag börjar undra när.
Citera
2022-09-15, 10:55
Medlem
De måste verkligen släppa grejen med mörka scener hela tiden, tycker inte det alls förmedlar autenticitet utan bara blir störigt.
Citera
2022-09-15, 13:52
Medlem
XtraXs avatar
En grej som gjorde GoT så bra var ju att de fokuserade på så många olika "hus" och platser med skiftande utseenden, folkslag och klimat. Förstår att de måste följa boken men det blir ganska tradigt med bara samma stad och människor.
Citera
2022-09-15, 16:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
En grej som gjorde GoT så bra var ju att de fokuserade på så många olika "hus" och platser med skiftande utseenden, folkslag och klimat. Förstår att de måste följa boken men det blir ganska tradigt med bara samma stad och människor.

Serien heter ju ”House of the dragon”. Vi får följa drakarnas uppgång eller nedgång.
Citera
2022-09-15, 16:52
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Serien heter ju ”House of the dragon”. Vi får följa drakarnas uppgång eller nedgång.

Ja det är ju så men kunde väl åtminstone få en skymt av Witerfell bara för att
Citera
2022-09-15, 18:25
Medlem
Jag håller med. Vi får i princip bara se ett cgi Kings Landing, med några få minuter från några öar. Vi får inte se Westeros som vi är vana att se den i got.
Citera
2022-09-15, 18:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Jag håller med. Vi får i princip bara se ett cgi Kings Landing, med några få minuter från några öar. Vi får inte se Westeros som vi är vana att se den i got.

Vi kommer få fler miljöer när inbördeskriget börjar. Inte superexotiskt, men en hel del Dragonstone & Harrenhal iaf.
Citera
2022-09-15, 22:52
Medlem
Skådespelarna är usla, i synnerhet dottern till kungen. Hennes kroppsspråk, mimik och tonläge ändras inte oavsett vad som händer runt omkring henne. Sexscenen i EP3 ska vi inte prata om - stämningen liknade mer ett omklädningsrum. Jag identifierar inte en enda protagonist efter tre timmar med den här skiten, vilket förvisso är en bedrift i sig.

Vill ha en massaker som i GOT så samtliga karaktärer byts ut.

Har sett tre avsnitt men orkar nog inte se ett fjärde. Det är för dåligt helt enkelt.
Senast redigerad av nudelfan 2022-09-15 kl. 22:56.
Citera
2022-09-18, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Vill ha en massaker som i GOT så samtliga karaktärer byts ut.

Samma karaktärer men andra skådespelare kommer i avsnitt 6 har jag för mig.
Citera
2022-09-19, 05:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Samma karaktärer men andra skådespelare kommer i avsnitt 6 har jag för mig.

Stort tidshopp då igen antagligen. Yngre som bytes ut mot äldre upplagor. GOT behövde inte det då hela den serien ungefär utspelade sig under den tid det tog att göra serien. 8 säsonger 8 år. Så de unga skådisarna växte upp i takt med serien så att säga. House of Dragon 4 avsnitt och 4 år så går undan här.

Får se om det är ett smart val. De kanske lugnar ner sig efter inledningen och det blir mer tid att lära känna karaktärerna.
Citera
2022-09-19, 12:46
Medlem
sebastian_s avatar
Jag tycker att senaste avsnittet var det sämsta hittills trots att det förmodligen var menat att vara det bästa. Världen är för stel. Karaktärerna är tråkiga och ibland känns det som att de hör hemma i något kostymdrama på netflix. Det finns absolut ingen variation. Inga vanliga människor eller adliga karaktärer med mänskliga drag. Ingen rob eller stannis baratheaon, ingen hound eller bronn. Ingen ned eller rob stark. Det är som att Got bara skulle ha cersei, sansa och tyrells i bild hela tiden. Världen börjar också kännas tom och liten pga brist på karaktärer utifrån. Lannister mannen är med i 10 sekunder varannat avsnitt. Någon liten avstickare till vale i början av avsnitret bjöds vi på. Men också där var det en kall och ödslig känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in