• 1
  • 2
2019-10-30, 01:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Vem minns inte klassikern "En prins i New York", med bl.a. Eddie Murphy, James Earl Jones och Arsenio Hall? Nu kommer i alla fall uppfljaren - "En prins i New York 2"

Alla tre kommer att vara med i uppfljaren, som kommer att handla om att Akeem (Eddie Murphy) finner ut att han har en son i USA, och mste drfr tervnda dit frn Zamunda.

Filmen ska ha premir i december 2020.

Bild frn inspelningen - https://imagez.tmz.com/image/3a/4by3...4c744a5_md.jpg

Vad tror ni om denna?
Citera
2019-10-30, 01:57
Medlem
Ryggradsluss avatar
Kul! Kul kul.
Kan inte bli dligt
Citera
2019-10-30, 01:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Kul! Kul kul.
Kan inte bli dligt

Jag r skeptisk. Men jag hoppas p det bsta.
Citera
2019-10-30, 02:07
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag r skeptisk. Men jag hoppas p det bsta.
Blir kul att terse prinsen i vilket fall.
Eller r han kung nu? Nej?

Rent dlig r det svrt att f han tror jag. Haha..
Citera
2019-10-30, 02:07
Medlem
patriss avatar
Kul, saknar bra komedier. Men kommer det vara samma sak nr han nu knner till den vsterlndska kulturen? det roliga var ju att han var helt ovetandes om den.
Citera
2019-10-30, 02:59
Medlem
ms18s avatar
Nej, uppfljare efter s hr lng tid fungerar aldrig.

Fast r ju helt klart bttre n att dom gr en remake.
Citera
2019-10-30, 07:27
Medlem
Jag tror det enda jag tyckte var ens vagt roligt i frsta filmen (och inte ens haha-roligt) var nr prinsen frklarade fr sin chef upplevelsen av att ha sett football p TV kvllen innan och bossen tillrttavisade honom om att anvnda droger s lnge prinsen jobbade fr honom. Det var lite igenknningshumor fr min del, d min upplevelse av det begripliga och meningsfulla med att se bollsport r ungefr densamma, trots att jag mycket vl knner till dess existens sedan tidigare. Den biten finns frresten med frn 1:57 i trailern:

https://www.youtube.com/watch?v=fqfJqLFQSIk

De dr Hollywoodrullarna med Eddie Murphy brukar inte direkt vara msterverk. Eller vrst roliga, trots att de ska frestlla komedier. Det gr lite extra ont, d Eddie Murphy var extremt rolig som stand up-komiker. Se hans stand up-filmer frn 1980-talet, speciellt Delirious dr han gr helt makalsa och makalst roliga imitationer av artister som James Brown, Michael Jackson m.fl., inklusive av deras sng. Grejen om Stevie Wonder (och hans imitation av honom, om de svarta som snear ur nr han skmtar om honom o.s.v.), inte minst biten om nr de r ute och kr, r bland de roligaste jag har hrt. "You want to impress me? Take the wheel for a while, motherfucker." Han var riktigt rolig, bra imitatr och faktiskt ven en riktigt bra historieberttare (se t.ex. hans beskrivning av hemfrhllandena och barndomen i Raw).

Sedan fr man se och hra svenska "komiker", som Magnus Betnr, och de knns ungefr lika meningsfulla som komiker som bollsport knns meningsfullt som tidsfrdriv. Intressant nog verkar mnga mn som uppskattar Betnr ocks i regel vara bollsportsentusiaster. Hur som helst rekommenderar jag Eddie Murphies gamla stand up-filmer till alla 'flashbacknazister' (det r tveksamt att de r lika lmpliga fr PK-hjon).
Citera
2019-10-30, 09:49
Medlem
GormDenGamles avatar
ven John Amos och Shari Headley r med. Kan bli ganska bra nd med tanke p att alla originalskdespelare r med.
Citera
2019-10-30, 10:00
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Min gissning r att ven detta r ett projekt som p ett eller annat stt kommer g "full woke".
Citera
2019-10-30, 11:52
Medlem
Jonipoons avatar
Kommer att bli skit.

Hollywood har under de senaste ren slppt massor av sequels p klassiska komedifilmer, som alla varit urusla. Zoolander 2, Vacation osv.
Citera
2019-10-30, 13:50
Medlem
Scilons avatar
Allts, det r kul att alla originalskdisar verkar komma tillbaka, men det r liksom ingen som helst garanti fr en bra och rolig film. Och dessutom verkar mnga skdisar inte ha ens en tillstymmelse till integritet kvar. r man en bortglmd skdis som inte jobbat med ngot relevant p lnge s verkar man hoppa p chansen att frska teruppliva en karaktr i en framgngsrik film man spelat i tidigare, men totalt skita i huruvida det r bra eller inte.

Terminator Dark Fate r det perfekta exemplet p detta.

Hollywood verkar inte ens vara intresserade av att gra bra filmer lngre, utan r bara desperata att frska f folk att g p bio igen med tanke p den hrda konkurrensen frn tv-serier idag. S man dammar av varenda 80-talssucc man kan komma att tnka p och bara vispar ihop vilken skit som helst.
Citera
2019-10-30, 20:24
Medlem
Men..hur har han ftt en son i USA?
Han gifte sig ju med tjejen han trffade. Blev han vldtagen utan att veta om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in