Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Mar 04 Gothenburg, SE, Partille Arena Tickets
Mar 06 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 07 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 08 Malmo, SE, Concert Hall
https://www.simpleminds.com/2019/09/...its-tour-2020/
Bara fr att man p mindre stllen, gr inte spelningarna smre. Tvrtom enligt mig, blir lttare tryck/stmning d.
Bsta spelningen jag vart p, var nr ZZ Top spelade p "Rockefeller" i Oslo fr ca 12 r sedan. Det tar bara 1600 pers, och stllet
kokade.
Grymt. Det lter trevligt.
Jag var aldrig ett fan av Simpel Minds, The Human League, Ultravox eller Frankie goes to Hollywood som mnga jmnriga var runt 1983. Jag var mer Kraftwerk, New Order och lite Depesche Mode och Yello som var ett intressant ljudprojekt eller vad man ska kalla deras musik.
Men synthpop-banden jag nmnde har gjort grymma hits. Inget snack. De typ gde tidigt 80-tal i Europa.
Vad gller ZZ Top r jag ett stort fan sedan Afterburner ca 86. Fy fan vad jag lyssnade p den d, men ven fortfarande. Hller riktigt bra n, till skillnad frn de flesta hrdrocks-/metal-skivor frn den tiden. Gibbons (eller vad gitarristen heter) r en av de bsta gitarrister som finns. Hans blues-gitarr r hrd och gnisslig som en metal-gitarrists. lskar hans gitarr. Skulle vilja se dem live. Verkligen ett grymt band!