2019-10-29, 16:42
Medlem
Snapcounts avatar
N d kommer detta tidlsa band, med sin musik inom bla Sverige. Sjlv s fr jag sett de i Oslo p extrakonserten 1/3. Var tryck p biljetterna..

Finns det folk hr, som tnker ta sig en tur fr en kvll med bra musik ?
Citera
2019-10-29, 17:26
Medlem
Enzymes avatar
Hamburg fr mig! Det ser jag verkligen fram emot.
Citera
2019-10-29, 17:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Var ska de spela, Harrys i Brunflo?
Citera
2019-10-29, 18:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Var ska de spela, Harrys i Brunflo?

Mar 04 Gothenburg, SE, Partille Arena Tickets
Mar 06 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 07 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 08 Malmo, SE, Concert Hall

https://www.simpleminds.com/2019/09/...its-tour-2020/

Bara fr att man p mindre stllen, gr inte spelningarna smre. Tvrtom enligt mig, blir lttare tryck/stmning d.

Bsta spelningen jag vart p, var nr ZZ Top spelade p "Rockefeller" i Oslo fr ca 12 r sedan. Det tar bara 1600 pers, och stllet kokade.
Citera
2019-10-29, 20:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mar 04 Gothenburg, SE, Partille Arena Tickets
Mar 06 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 07 Stockholm, SE, Annexet Tickets
Mar 08 Malmo, SE, Concert Hall

https://www.simpleminds.com/2019/09/...its-tour-2020/

Bara fr att man p mindre stllen, gr inte spelningarna smre. Tvrtom enligt mig, blir lttare tryck/stmning d.

Bsta spelningen jag vart p, var nr ZZ Top spelade p "Rockefeller" i Oslo fr ca 12 r sedan. Det tar bara 1600 pers, och stllet kokade.
Grymt. Det lter trevligt.

Jag var aldrig ett fan av Simpel Minds, The Human League, Ultravox eller Frankie goes to Hollywood som mnga jmnriga var runt 1983. Jag var mer Kraftwerk, New Order och lite Depesche Mode och Yello som var ett intressant ljudprojekt eller vad man ska kalla deras musik.

Men synthpop-banden jag nmnde har gjort grymma hits. Inget snack. De typ gde tidigt 80-tal i Europa.

Vad gller ZZ Top r jag ett stort fan sedan Afterburner ca 86. Fy fan vad jag lyssnade p den d, men ven fortfarande. Hller riktigt bra n, till skillnad frn de flesta hrdrocks-/metal-skivor frn den tiden. Gibbons (eller vad gitarristen heter) r en av de bsta gitarrister som finns. Hans blues-gitarr r hrd och gnisslig som en metal-gitarrists. lskar hans gitarr. Skulle vilja se dem live. Verkligen ett grymt band!
Citera
2019-10-31, 20:47
Medlem
Citat:
N d kommer detta tidlsa band, med sin musik inom bla Sverige. Sjlv s fr jag sett de i Oslo p extrakonserten 1/3. Var tryck p biljetterna..

Finns det folk hr, som tnker ta sig en tur fr en kvll med bra musik ?

Ser fram emot det. Sg dom p Circus. Missade dom i rebro. Skall icke ske igen. Blir Annexet eller Partillehallen...
Citera
2020-03-02, 01:31
Medlem
Snapcounts avatar
Var bra ikvll p "Sentrum scene" i Oslo.

Tyckte med den nya sexiga trummisen att tempot i endel ltar var snabbare. Hon var grym !
Citera
2020-03-02, 01:51
Medlem
neuron-drones avatar
Hade ingen aning om att de var p vg hit, och d har jag letat efter ngot att se i vr. Vet inte hur jag kunnat missa. Men kommer fr ttt inp nu, s blir inget. Annars knns det som ett lagom band att se. Inget som r absolut favorit, men r nd inlyssnad p det mesta de gjort. Tycker dock det knns s tragiskt att folk mste bli gamla, popstjrnor borde vara undantagna frn den regeln.
Citera
2020-03-02, 01:53
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Var bra ikvll p "Sentrum scene" i Oslo.

Tyckte med den nya sexiga trummisen att tempot i endel ltar var snabbare. Hon var grym !

Spelade de "Hunter and the hunted"?
Citera
2020-03-02, 02:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Spelade de "Hunter and the hunted"?

Jag kan inte sga skert, den lten r ifrn en period som jag inte r s knt med, samt att jag gick ut och tog tv snabba cigg.

Men enligt deras setlista s spelas den. Skall vara en variation, om s liten p den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in