2019-10-29, 16:36
På polisens hemsida kan man läsa om en home invasion under knivhot som inträffade tidigt på morgonen lördagen den 26 oktober. En man i 40-årsåldern blev hotad med kniv av två gärningsmän som tvingade sig in i hans bostad och rånade honom på plånbok, kontantkort och värdefulla samlarobjekt.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...1-ran-uppsala/

Inte ett ord om detta i exempelvis UNT. Varför inte? Är ju ändå ett väldigt grovt brott som borde ha stort nyhetsvärde då rån i hemmet mer än någonting annat påverkar folks trygghet och psykiska välbefinnande. Kan man inte ens känna sig trygg i hemmet, vad har då hänt med samhället?

Nån som vet vilken gata detta inträffade på och vad det var för sorts samlarobjekt mannen hade som tydligen var stöldbegärliga nog för att motivera en home invasion? Rånare går nog inte på slump i såna här fall, så det är rimligt att anta att de har vetat i förväg att mannen hade värdefulla saker hemma. Inte minst med tanke på tidpunkten för rånet, tidig morgon.
Citera
2019-10-29, 19:29
Medlem
Just home invasion förefaller som ett känsligt tema att skriva om för korrupt gammelmedia. Det var en lång rad såna i Bromma för något år sedan men nästan total tystnad om det också.
Citera
2019-10-29, 22:39
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
En möjlig anledning till att det inte skrivits om detta i media är att detta inte har hänt. Vem som helst kan polisanmäla vad som helst. Sedan förstår jag intevarför du tror att muslimer skulle vara inblandade. Känner du BO eller är du bekant med området?

Det är nästintill alltid muslimer som gör sånna här brott. Vi svenskar har i den generella utsträckningen en bra uppfostran där vi har empati och tar hänsyn för folk och lär sig vad som är mitt och ditt.

Muslimer är en vidrig kultur och speciellt när de beblandar sig med andra kulturer. Då lever de för dagen. Ta för er allt ni kan och var en blodsugare parasit gentemot alla situationer som existerar. Pengar boende makt brott. Alla kategorier dominerar muslimer.
Citera
2019-10-29, 23:08
Medlem
Hemskt att såna här brott är ökande. Men folk måste sluta vara så otroligt naiva och godtrogna och öppna dörren bara för att det ringer på!! Det funkar inte så längre!! Om du inte vet säkert vem som står utanför öppna inte! Är det någon som behöver hjälp erbjud dig att ringa 112 och se hur det tas emot gör sedan en bedömning av situationen.
Står det två främmande män där öppna inte! Jag går inte ens och kollar vem det är om det ringer på och jag inte väntar besök. Är det något viktigt får folk ringa och meddela att de är på ingång.

Jösses svenskens säkerhetstänkande är värre än minsta barns! "Ta inte emot godis av främmande, öppna inte dörren för tjuvarna, gå inte in i en okänd bil "
Senast redigerad av violettemoon 2019-10-29 kl. 23:43.
Citera
2019-10-30, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Hemskt att såna här brott är ökande. Men folk måste sluta vara så otroligt naiva och godtrogna och öppna dörren bara för att det ringer på!! Det funkar inte så längre!! Om du inte vet säkert vem som står utanför öppna inte! Är det någon som behöver hjälp erbjud dig att ringa 112 och se hur det tas emot gör sedan en bedömning av situationen.
Står det två främmande män där öppna inte! Jag går inte ens och kollar vem det är om det ringer på och jag inte väntar besök. Är det något viktigt får folk ringa och meddela att de är på ingång.

Jösses svenskens säkerhetstänkande är värre än minsta barns! "Ta inte emot godis av främmande, öppna inte dörren för tjuvarna, gå inte in i en okänd bil "

Det behöver ju inte vara så att de har ringt på dörren. De kan mycket väl ha skuggat honom på väg hem eller väntat på att han ska gå ut för att sedan tvinga in honom i lägenheten.

Undrar hur de visste att han hade dyra samlarobjekt hemma. Jag tippar på facebook. Vissa kan man ju ta reda på väldigt mycket om bara genom att kolla deras sociala medier. Folk borde sluta använda skiten, men jag antar att det inte är aktuellt.
Citera
2019-10-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Just home invasion förefaller som ett känsligt tema att skriva om för korrupt gammelmedia. Det var en lång rad såna i Bromma för något år sedan men nästan total tystnad om det också.
Svårt att ena stunden skriva propaganda artiklar om att kriminaliteten är på rekordlåga nivåer, medans verkligheten går stick i stäv. Verkligheten har således fel och anses vara fejk news.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in