• 1
  • 2
2006-03-15, 22:54
Bannlyst
Tjena! Hade tänkt att beställa lite svamp snart från **e****tos.com

Men har inte någon större erfarenhet av svampar. Har aldrig tagit någon Hallucinogen/Psykedelisk drog förut.

Och frågan var då, vilken svamp ska jag välja? Finns ju hur många som helst.
Och ska jag bara äta dom som dom är? Eller gör det något om man blandar ut det med typ Yoghurt eller nåt? För jag kan tänka mig att dom inte smakar så gott.
Effekten jag är ute efter är väl typ, rent hallucinogen, lite avslappning. Och lite flumm.

//Ville
Citera
2006-03-15, 22:59
Bannlyst
Cubensis är ett bra alternativ, Men som sagt börja alltid med en låg dos första gången.

Alla svamar ger ett shysst rus med mysiga Hallisar. Både OEV och CEV.
Sen får man ett glatt rus på svamp, det får jag iaf. Ingen stor mindfuck som ja brukar få av RC:s

Tugga dom, de smakar inte så farligt som folk säger. Bara tugga tugga och svälja ner med läsk =)

Trippa lungt
Citera
2006-03-15, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptamin
Cubensis är ett bra alternativ, Men som sagt börja alltid med en låg dos första gången.

Alla svamar ger ett shysst rus med mysiga Hallisar. Både OEV och CEV.
Sen får man ett glatt rus på svamp, det får jag iaf. Ingen stor mindfuck som ja brukar få av RC:s

Tugga dom, de smakar inte så farligt som folk säger. Bara tugga tugga och svälja ner med läsk =)

Trippa lungt
Okej. Thx. Men hur blir man till sättet då? Alltså är man normal annars? Typ om jag skulle möta någon som inte får veta att jag tar droger, skulle han/hon kunna märka att jag har tagit något eller blir jag helt borta i skallen?
Citera
2006-03-15, 23:18
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragma
Tjena! Hade tänkt att beställa lite svamp snart från **e****tos.com

Men har inte någon större erfarenhet av svampar. Har aldrig tagit någon Hallucinogen/Psykedelisk drog förut.

Och frågan var då, vilken svamp ska jag välja? Finns ju hur många som helst.
Och ska jag bara äta dom som dom är? Eller gör det något om man blandar ut det med typ Yoghurt eller nåt? För jag kan tänka mig att dom inte smakar så gott.
Effekten jag är ute efter är väl typ, rent hallucinogen, lite avslappning. Och lite flumm.

//Ville

Yoghurt sänker tydligen potensen på svamparna, jag är osäker men Catclaw är mer insatt i det området. Svamparna är inte så äckliga som du tror, det går jättebra att tugga dem och skölja ned med lite vatten. Avslappnad vet jag inte om du kommer bli... Jag blir speedad som satan på svamp, tänker i 200kmph och pratar lika fort...

Beställer du från pellifantus så tycker jag att du ska köpa Copelandia Cyanescens, i alla fall om du vill ha en visuell resa. Annars så finns ju Philosohpers stones som jag inte har provat, men dessa ska ju ge ett mer "tänkande" rus och kanske bjuder dig på den avslappning du söker?
Citera
2006-03-15, 23:28
Medlem
FTSs avatar
Cubensis är ju en populär sort så kör på den. Kolla in http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/
och http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml innan du sätter igång.

Lycka till!
Citera
2006-03-15, 23:29
Medlem
mer frågor...

ok lånar tråden,, hoppas ingen blir sur.
skall själv till att börja odla om nån månad lr så,, hade själv tänkt Psilocybe Cubensis - Gulf Coast strain... detta eftersom det på många ställen sägs att den skall vara överraskande potent men nån som har testat denna, är denna ett bra alternativ rent allmänt??
Citera
2006-03-16, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjällbrünt
ok lånar tråden,, hoppas ingen blir sur.
skall själv till att börja odla om nån månad lr så,, hade själv tänkt Psilocybe Cubensis - Gulf Coast strain... detta eftersom det på många ställen sägs att den skall vara överraskande potent men nån som har testat denna, är denna ett bra alternativ rent allmänt??

Potensen beror på många faktorer och bara för att någon fått hög potens betyder det inte att du automatiskt får det. Jag skulle iaf rekommendera P.C Cambodian, en bra nybörjarstrain, men även här är skillnaderna minimala och beror på många faktorer. Ta en strain som du tycker ser bra ut och verkar intressant helt enkelt.

Citat:
Och ska jag bara äta dom som dom är? Eller gör det något om man blandar ut det med typ Yoghurt eller nåt?

Yoghurt är basiskt och kommer hindra utsöndrandet av de aktiva alkaloiderna. Du kan klippa/smula sönder svampen och hälla ner i tex Te eller ännu bättre någon sur dryck som tex citron/lime-vatten(alltså citronkoncentrat i vatten, inte saft).
Citera
2006-03-16, 09:38
Medlem
ChicXulubs avatar
När vi ändå är inne på smak och sånt så har jag en fundering. Vissa säger ju att svamparna inte alls smakar så illa, medan andra påstår att det är bland det vidrigaste man kan äta. Vad jag skulle vilja veta är om psilocybinsvampar är mycket äckligare än "vanlig" svamp? Eller är det bara så att folk som får kväljningar av psilocybe även hatar matsvamp?
Citera
2006-03-16, 10:55
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChicXulub
När vi ändå är inne på smak och sånt så har jag en fundering. Vissa säger ju att svamparna inte alls smakar så illa, medan andra påstår att det är bland det vidrigaste man kan äta. Vad jag skulle vilja veta är om psilocybinsvampar är mycket äckligare än "vanlig" svamp? Eller är det bara så att folk som får kväljningar av psilocybe även hatar matsvamp?

Torkad psilocybinsvamp smakar inte som vanliga svampar, dock har jag aldrig ätit vanliga torkade svampar. Färska borde de ju ha den karakteristiska svampsmaken som t.ex. kantarell och champinjon har gemensamt. Men det är inte äckligt, äter hellre psilocybinsvampar än blodpudding
Citera
2006-03-16, 12:40
Bannlyst
Kollade på Hawaiian Mushrooms och Mexican Mushrooms, någon som har testat någon av dom?
Citera
2006-03-16, 18:55
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
..äter hellre psilocybinsvampar än blodpudding

Haha! Sant förvisso, C. C smakar knappt någonting.

Dock så är det inte _säkert_ att du får en visuell resa på just C. Cyanescens. Beställ en P. Cubensis och en C. Cyanescens, är mitt råd! Och ät inte mer än halva.
Citera
2006-03-16, 18:58
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragma
Kollade på Hawaiian Mushrooms och Mexican Mushrooms, någon som har testat någon av dom?

C.C - Hawaii, även om den kanske inte kommer därifrån ursprungligen...
P.C - Mexiko.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in