2019-10-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Uppvigling till brott är inte lagligt. Inte i Sverige, och inte heller på Flashback.

Typ, den är personen är "golbög" och har satt dit den och den. Knäpp honom. = Uppvigling till brott.

Redan flera kriminella blattar(alternativt WT) som säger att de ska hämnas på personen.

Det är din härliga tolkning.
Du får väll anmäla då
Tommie kan säkert hjälpa dig med anmälan.
Citera
2019-10-29, 14:36
Medlem
Att vara en "golbög" om man är kriminell är förmildrande om något. Det gör honom till lite mindre skräp inte mer.
Citera
2019-10-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Det gör honom förvisso till en golbög. Men om inte golhoran försökt gola dit honom från första början så hade inget hänt. För han är inte golaren i grund och båtten. Det är hon som är och han vet om det.

Han golar ju dit både sig själv och henne. Antagligen för att hon inte ska komma undan med sin golning.

Hade han golat henne för att inte torska själv så hade det varit nackskott på honom.

Hon däremot har golat ner honom för att rädda sig själv. Från början. För hon är en riktig informatör. Som hänger med kriminella, leker gangsterbitch och sen träffar sin hanterare och namnger personer som sen ryker en efter en.

Så det är bara ett smutsigt spel från båda.
Men mest är det från hennes sida då horan gör det "off the record" och ger informationen till grisen som hon suger kuken på. Bokstavligt.

Det vet vi inte.

Det är ju den anledningen Tommie har för att gola.
Kan ju lika väl vara så att han körde som den körkortslösa pundare han är och de stannade han för den anledningen.
Vi skall nog inte ta den råttan på orden.
Citera
2019-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Får man fråga vart ifrån dokumentet kommer ifrån? Hittar ingen info om gripandet eller husisen? TS konto verkar ju skapat enbart med syfte att lägga upp bilden. Vilket får mig att undra över trovärdigheten, men förstår ironin med att gola på en golare.. Har inte träffat Tommie på länge så inte kunnat höra något från han så jag kan inte säga bu eller bä ang gripandet men att säga att han säger allt om alla är inte sant enligt mig iaf.

Jag skall ordna fram mer papper på din kära "vän".
Ett annat alternativ du som anser att din vän är oskyldig kan du inte ringa han och be om FUP på det ärendet.
Så får du svart på vitt om detta är "falska papper" ala raffa pancamo.
Citera
2019-10-29, 15:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Nej det gör den inte.
Yttrandefriheten existerar fortfarande.

Det är ett ganska solklart fall av förtal. Sanningshalten spelar mindre roll.

Citat:
Ett annat alternativ du som anser att din vän är oskyldig kan du inte ringa honom och be om FUP på det ärendet.

Lär dig använda "honom". Jag rättade texten åt dig.
Citera
2019-10-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är ett ganska solklart fall av förtal. Sanningshalten spelar mindre roll.

Lär dig använda "honom". Jag rättade texten åt dig.

Hahahaha
Läs dokumentet. Han är en snitch, tjallare, golbög, informatör & falsk jävla Fitta.
Citera
2019-10-29, 15:25
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Vad är det med Värmland och droger?
Citera
2019-10-29, 15:44
Medlem
Så han golade sig själv

Då är han snarare tappad
Citera
2019-10-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Vad är det ens som ska diskuteras? Jag ser ingen frågeställning utan endast ett dokument om en kille som verkar sätta dit sig själv och sin flickvän. Skräptråd.

Från regler:
”Denna regel har till syfte att förhindra spridningen av synnerligen integritetskänsliga uppgifter gällande brottsoffer eller motsvarande, där det antingen finns en allvarlig hotbild, eller när det saknas ett tydligt allmänintresse av att uppgiften sprids.

Ser inte allmänintresset i att veta vad nån Tommi* i Karlstad sysslar med heller.

Tydligen se deltagandet.

Vad är problemet med att en lägga ut allnna handlingar om en kriminellt belastad person som i försöket att sätta dit sin flickvän lyckas sätta dit sig själv.

Personen är kriminell begår kriminella handlingar. Denna tråd får han utfryst från den organiserade brottsligheten i Sverige (ingen vill ha med han att göra).
Då passar den väll absolut in här
Citera
2019-10-29, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Jag känner personen ifråga och detta är ett dokument man själv skrivit och skrivit ut. Detta är smutskastning och borde raderas.
Lite av den känslan fick jag också. Det gäller att läsa mellan raderna och sortera bort BS. För övrigt har jag ingen aning om vem killen är.
Citera
2019-10-29, 16:15
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Vad är det ens som ska diskuteras? Jag ser ingen frågeställning utan endast ett dokument om en kille som verkar sätta dit sig själv och sin flickvän. Skräptråd.

Från regler:
”Denna regel har till syfte att förhindra spridningen av synnerligen integritetskänsliga uppgifter gällande brottsoffer eller motsvarande, där det antingen finns en allvarlig hotbild, eller när det saknas ett tydligt allmänintresse av att uppgiften sprids.

Ser inte allmänintresset i att veta vad nån Tommi* i Karlstad sysslar med heller.
Tråden har redan fyra sidor.

Uppenbarligen finns det ett allmänintresse och uppenbarligen har folk något att diskutera.

Måste du få allt bokstaverat för dig?

Tråden handlar om en person som golat, och nu diskuteras det huruvida han golat eller ej, vem han golat på och vad han är för en person. Trots det fattar du inte vad tråden handlar om?
Citera
2019-10-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ett annat alternativ du som anser att din vän är oskyldig kan du inte ringa han och be om FUP på det ärendet.

Hahaha, Gangland referensen är ju priceless. Jag har betathome på wickr, inte frågat, men han hade tydligen oxå sett allt😂.

Vissa saker kanske går över huvudet men försök att inte va så upprörd, du delger information, vi undrar bara om du kan komplettera, eller utveckla? Har du tillgång till mer detaljer som gör att ditt påstående går att styrka från annan källa än ett nyskapat konto (vars enda syfte är att gola på en golare) så ger det dig mer trovärdighet. Du måste förstå att du inte verkar så trovärdig?

Att folk är på dig för grammatiken får stå för dem, det är oftast något man får ta i vissa trådar men ironin med att hänga ut folk som har hängt ut andra bara för att hänga ut dem, och sen när folk undrar om trovärdigheten i dina påståenden göra en raffa pancamo referens är ju för komiskt. Detta känns mer som en troll tråd? Eller finns det kanske 3-4 helt nyskapade konton som kan stötta dig?

Är absolut villig att säga att du har rätt om den här isolerade händelsen, men jag har min åsikt och behöver något konkret för att den ska ändras. Vill folk döda han så fine, tror knappt prästen klarar ett liv utan någon random wannabe önskar livet av hen. Och i K-stad har häktet nästan ihjäl lika mkt folk som gängen, och vissa av de ”gangster”-pojkarna som vart i nyheterna i sommar ang. skjutningar etc. är ju även iblandade i tung kriminalitet som att knivhota 8 åringar som busringer på dörren.. Häng ut dem ist om du ändå är så insatt, för så ”connected” är inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in