• 6
  • 7
2023-09-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du menar att snygga, intelligenta och intressanta kvinnor skiter i sina mänskliga rättigheter?

Du menar att en snygg, intressant och intelligent kvinna tycker det är helt ok om hon:
- inte har någon rösträtt pga. att hon är kvinna?
- blir våldtagen inom äktenskapet och maken inte blir fängslad för det?
- blir slagen av sin make och han inte blir fängslad för det?
- inte får ärva sin pappa pga. att hon är kvinna (medans hennes bröder får det)?
- inte får utbilda sig till vad hon vill och har talang för pga. att hon är kvinna (medans män får det)?
- inte får säga sin mening i det offentliga rummet pga. att hon är kvinna?
- blir våldtagen och det inte ses som ett brott mot henne, utan som ett "egendomsbrott" mot hennes far eller hennes make?

Vet du. Jag är helt säker på att snygga, intelligenta och intressanta kvinnor absolut vill ha samma rättigheter och möjligheter som män har.

Och ändå röstar "intelligenta" kvinnor för ett stort inflöde av människor med ovanstående värderingar till Sverige och fördömer alla som säger emot.

"Intelligenta" kvinnor verkar generellt ha väldigt stor respekt för kulturer som bygger på ovan nämnda värderingar, samtidigt som de föraktar kulturer som tar avstånd från dessa värderingar, dvs de kulturer där vita män huserar. Man ser ju väldigt sällan en svensk kvinna som talar illa om t ex muslimska män, medan det inte går en dag utan att svenska kvinnor talar illa om vita svenska män.

Med det i åtanke är det ju i alla fall inte särskilt konstigt att man kan börja fundera på huruvida det du påstår faktiskt stämmer eller inte. Eller hur?
Senast redigerad av Joe88 2023-09-14 kl. 23:47.
Citera
2023-09-15, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och ändå röstar "intelligenta" kvinnor för ett stort inflöde av människor med ovanstående värderingar till Sverige och fördömer alla som säger emot.

"Intelligenta" kvinnor verkar generellt ha väldigt stor respekt för kulturer som bygger på ovan nämnda värderingar, samtidigt som de föraktar kulturer som tar avstånd från dessa värderingar, dvs de kulturer där vita män huserar. Man ser ju väldigt sällan en svensk kvinna som talar illa om t ex muslimska män, medan det inte går en dag utan att svenska kvinnor talar illa om vita svenska män.

Med det i åtanke är det ju i alla fall inte särskilt konstigt att man kan börja fundera på huruvida det du påstår faktiskt stämmer eller inte. Eller hur?

Jag har då alltid hört i synnerhet feminister, tala illa om just muslimska män. Att dessa män "tvingar sina kvinnor att bära slöja och ska bestämma och domdera", var vanligt att feminister förr sa. Kolla vad Marilyn French tex. skriver i "Det eviga kriget mot kvinnan". Kolla boken "Inte utan min dotter". Så förstår du. Det är inga vackra bilder som visas upp kring de arabiska/muslimska männen.

Du vet att alla partier (förutom SD) ända fram till valet 2014 fört en generös invandringspolitik. Valet 2018 hade M och sossarna stramat upp det, men inte fullt så mycket som SD. Och det vi ser idag beror på den politik som först fram till år 2016. Och det var inte många som röstade på SD åren 2002-2014, vare sig män eller kvinnor. Så. Du kan inte skylla den situation vi har idag på enbart kvinnor. Utan du får skylla den på alla män och kvinnor som inte röstade på SD vid valen from. 2002 i sådana fall.

Och att män och kvinnor röstar rött, beror på att de vill ha en stark välfärd.
Att folk röstar grönt beror på att de värnar om miljön.
Blått för att man vill ha skattesänkningar, privatiseringar och stramt mot kriminalitet.
Gult för att man vill ha stramt mot invandringen.

Ingen röstar för att de älskar att det kommer hit stök och bråk-invandrare som inte bidrar till landet.

I övrigt vet jag både en och annan feminist som röstat just på SD from. år 2002. Oftast då feminister ur den äldre generationen. De som "såg det komma".
Senast redigerad av TomatKungen 2023-09-15 kl. 07:52.
Citera
2023-09-15, 09:13
Medlem
Citat:

Intelligens handlar bl.a. om en förmåga se saker från olika vinklar samtidigt, kallas nyansering, samt förmåga rikta ex. kritik på rätt sak.

Så det du ser "intelligenta kvinnor" göra är att kritisera just patriarkala värderingar istället för en specifik härkomst, eller religion eller hudfärg, sånt ointelligent trams som ex rasister sysslar med.....ex. du.
Citera
2023-09-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har då alltid hört i synnerhet feminister, tala illa om just muslimska män. Att dessa män "tvingar sina kvinnor att bära slöja och ska bestämma och domdera", var vanligt att feminister förr sa. Kolla vad Marilyn French tex. skriver i "Det eviga kriget mot kvinnan". Kolla boken "Inte utan min dotter". Så förstår du. Det är inga vackra bilder som visas upp kring de arabiska/muslimska männen.

Du vet att alla partier (förutom SD) ända fram till valet 2014 fört en generös invandringspolitik. Valet 2018 hade M och sossarna stramat upp det, men inte fullt så mycket som SD. Och det vi ser idag beror på den politik som först fram till år 2016. Och det var inte många som röstade på SD åren 2002-2014, vare sig män eller kvinnor. Så. Du kan inte skylla den situation vi har idag på enbart kvinnor. Utan du får skylla den på alla män och kvinnor som inte röstade på SD vid valen from. 2002 i sådana fall.

Och att män och kvinnor röstar rött, beror på att de vill ha en stark välfärd.
Att folk röstar grönt beror på att de värnar om miljön.
Blått för att man vill ha skattesänkningar, privatiseringar och stramt mot kriminalitet.
Gult för att man vill ha stramt mot invandringen.

Ingen röstar för att de älskar att det kommer hit stök och bråk-invandrare som inte bidrar till landet.

I övrigt vet jag både en och annan feminist som röstat just på SD from. år 2002. Oftast då feminister ur den äldre generationen. De som "såg det komma".

Men nu pratar jag inte om feminister från förr utan feminister av idag. Jag skyller inte något på kvinnor jag bara konstaterar att de allra flesta kvinnor i Sverige tycker det är positivt att det kommer hit stora mängder människor med ovanstående värderingar. Det handlar inte om att det man röstar på ett visst sätt och sen får man en oönskad invandring på köpet, utan de allra flesta kvinnor fördömer alla som motsätter sig och/eller ifrågasätter denna invandring av människor med ovanstående värderingar.

Om svenska feminister hade haft någon som helst trovärdighet hade de alla röstat på partier som SD.
Citera
2023-09-15, 11:06
Medlem
Citat:
Men nu pratar jag inte om feminister från förr utan feminister av idag. Jag skyller inte något på kvinnor jag bara konstaterar att de allra flesta kvinnor i Sverige tycker det är positivt att det kommer hit stora mängder människor med ovanstående värderingar. Det handlar inte om att det man röstar på ett visst sätt och sen får man en oönskad invandring på köpet, utan de allra flesta kvinnor fördömer alla som motsätter sig och/eller ifrågasätter denna invandring av människor med ovanstående värderingar.

Om svenska feminister hade haft någon som helst trovärdighet hade de alla röstat på partier som SD.

Vad har ens feminism med frågan att göra?
Du måste kunna skilja på feminister och på de som är väldigt invandrarvänliga.

Feminister kan mycket väl rösta på SD.
Och invandrarvänliga kan mycket väl rösta på C eller L (vilka är två pluttpartier).

Feminister har en sak gemensamt: de vill att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män, politiskt/socialt och ekonomiskt. I övrigt kan de verkligen skilja sig åt i sina åsikter! Feminism handlar inte om att man är en invandrarälskare, som du tycks tro.

Agda kan alltså vara feminist och rösta på SD och avsky invandring.
Medans Petronella är feminist, miljöaktivist och röstar på Mp.
Medans Saga är feminist, men i övrigt inte bryr sig politiskt och inte röstar alls.
Medans Pia är feminist och egen företagare och röstar på M.
Osv.

Och nej. De flesta kvinnor är inte positiva till en oreglerad invandring, där det kommer hit folk och utnyttjar svensk välfärd. Och inga kvinnor är positiva till att det kommer hit gängkriminella som skjuter och spränger och lever rövare.

Däremot har kvinnor en tendens att ömma för andra kvinnor och barn som är utsatta, tex. av krig. Tyvärr får de även kriminella as på köpet när de egentligen helst bara hade velat hjälpa skötsamma kvinnor (och män) med barn till Sverige undan krig och elände.

Men pga. rådande situation i Sverige, så lär alltfler kvinnor hårdna till (och bli mer som män i frågor som rör invandring). Var så säker. Och då kommer du inte vara nöjd med det heller... För inte vill du väl egentligen att kvinnor ska bli mer som män? Utan du vill väl egentligen att kvinnor ska vara "mjuka" och med denna "mjukhet" ingår även att vurma för utsatta (tex. för de som är utsatta för krig).

Topic: nej, feminism har inte sin grund i avundsjuka och offermentalitet. Feminism har sitt ursprung i att även kvinnor, liksom män ska ha mänskliga rättigheter. Svårare än så är det inte. Enklare än så är det inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-09-15 kl. 11:11.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in