Citat:
Ursprungligen postat av
EghtLegged
Läkaren sa att efter hjärnoperationen så var risken liten att min hjärntumör skulle dyka upp igen om ens 20 år.
När jag dock slår upp information om min hjärntumör, vilken kallas för ganglioglioma, så står det att folk ofta bara lever 10 år till efter att de upptäckt tumören.
Forskningen inom cancer har gått framåt och tex har jag upptäckt en metod som kallas för immunterapi.
Den var väldigt effektiv på en man som tog bort alla hans tumörer.
Hur tar jag reda på hur långt jag faktiskt har kvar att leva. Jag nämnde immunterapi för honom men han hade inte hört talas om en sådan behandling.
"ganglioglioma" är intetsägande om just din tumör. Vardera fall är unik (då prevalensen är låg sett ur samhällsperspektiv & studieperspektiv så finns inte mycket forskning eller data) och görs bedömningen att den inte bör dyka upp efter att den tas bort, så är det deras bedömning, räkna med att sjukvården vet bättre om ditt specifika fall än vad internetwarriors gör
Det, kring att säga hur lång tid man har att leva är omöjligt att säga, du har mycket ångest & det förkortar din livstid avsevärt. Kanske till och med är orsaken att du fick en tumör från första början, vem vet?
Min starka rekommendation till dig är att du ringer till en spåkärring som kan berätta vad hon ser i sin kristallkula. 09391600046 - säkrare svar får du inte. Du verkar ju inte kapabel att ta egna beslut, baserat på din posthistorik.
Edit: förresten, varför är du ledsen på att en läkare inte har stenkoll på teoretisk, alternativ medicin som eventuellt ligger i framkant av "bra" behandling? Det är inte det dem får betalt för direkt, att läsa skvallerblaskor.
Tog och läste in mig lite nu, de studier som finns innefattar aldrig över 100 personer, således omöjligt att beräkna "överlevnadsgrad" för dig, eller ens för Sverige i stort (jo, det går. Genom att analysera dina journaler, antagligen). En studie jag hittar menar att 5års prognosen på 50 patienter var att 25% dog när cancern var kvar.
https://academic.oup.com/neuro-oncology/article/19/5/678/3076810 & då ska det betonas att det kan vara så att detta inte ens har ett fall som är likt din cancer.