2019-10-29, 19:33
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3x
En vän till mig hade lungcancer plus metastaser i hjärnan och fick immunterapi. Cancern i lungorna försvann i princip men det hjälpte tyvärr ingenting mot tumörerna i hjärnan.

Immunterapi vad jag vet fungerar uselt mot primäry tumörer i hjärnan för att de brukar ha flera andra mutationer som är okända. Däremot vet jag inte riktigt varför det inte skulle fungerar mot en metastas. Kanske beror det på att det finns ganska begränsad tillgång på immunceller (som immunterapi verkar på) i hjärnan? Kanske för att eventuell terapi har svårt att korsa bbb?
Citera
2019-10-29, 19:38
Medlem
Repetera orden
Uodiomemeri
Faderdimemedipatuai
Uodiomemeri

Medans en kompis slår sin handflata på ditt huvud så blir du frisk. Behövs ingen operation.
Citera
2019-10-29, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
7 år som vegan. Perfekta blodvärden, motionerar konditionsträning 1 timme per dag minst samt utövar sport när vädret är bra. Det du skriver är helt efterblivet. "Alla veganer, utan undantag"..... Nice där, bra försök.

Vilka alternativ gav du denna trådskapare för att han ska må bättre och hela sin cancer? Ingen. Det handlar om vad du stoppar i dig, men du har nog inte läst de senaste studierna inom näringslära vilket innebär att du inte har någon aning om vad du talar om, men försöker trycka ner andra som ger alternativa vägar.

Den enda alternativa vägen här är veganism.

Jag säger det igen: Alla veganer utan undantag får hälsoproblem förr eller senare pga att de är veganer. Du kommer inte att bli ett undantag.

Jag vet att veganer är duktiga på att cherry picka rådata så att det till synes ska se ut som en vegan diet är nyttigt. Du har säkert även tittat på dokumentären ”what the Heath” och blivit helt såld. Det är allmänt vedertaget bland seriösa forskare att den filmen saknar vetenskaplig validitet, precis som alla andra veganvänliga ”studier”.

Jag är ingen expert på hjärntumörer och är försiktig att ge människor råd om dieter, men mitt tips till TS är att inte sluta äta kött, för det kommer göra mer skada än att hjälpa.
Citera
2019-10-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Byt till en alkaliskt diet, dvs full vegan inga inflamatoriska maträtter, börja med CBD olja.

Ät massvis med vitamin b17.
Motionera, träna, meditera och visualisera hur du kämpar denna sjukdom.
Mindset is key! Healandet börjar innefrån.
Har du pengar gör du allt det här i sydamerika där du har tilllgång till färska livsmedel.

Du kan klara av det här bara du gör din forskning.
Modern medicin är en genväg och stor fet Lögn!

P.S jag är en fd cancer patient.

...bla bla bla..
(Hur blev du botad från din cancer ?)
Citera
2019-10-29, 21:14
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
7 år som vegan. Perfekta blodvärden, motionerar konditionsträning 1 timme per dag minst samt utövar sport när vädret är bra. Det du skriver är helt efterblivet. "Alla veganer, utan undantag"..... Nice där, bra försök.

Vilka alternativ gav du denna trådskapare för att han ska må bättre och hela sin cancer? Ingen. Det handlar om vad du stoppar i dig, men du har nog inte läst de senaste studierna inom näringslära vilket innebär att du inte har någon aning om vad du talar om, men försöker trycka ner andra som ger alternativa vägar.
Äter kött regelbundet sen födseln. Mår hur bra som helst. Kanske borde TS äta mer kött ?
Citera
2019-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det bästa du kan göra är att utesluta alla kolhydrater ur kosten, har du tur så slutar cancern växa då den inte får bränsle.
Nej. Även om du utesluter alla kolhydrater kommer du fortfarande ha glukos (=socker) i blodet på grund av att levern producerar det kontinuerligt. Bränsle skapar kroppen tyvärr oavsett.
Citera
2019-10-30, 00:43
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3x
En vän till mig hade lungcancer plus metastaser i hjärnan och fick immunterapi. Cancern i lungorna försvann i princip men det hjälpte tyvärr ingenting mot tumörerna i hjärnan.

Hur fick din vän tillgång till immunterapi ?
Jag har hört att det kostar ca 50.000 kr per behandling men vet inte vart man vänder sig.
Synd att det inte tog kol på tumörerna i hjärnan.
Min var 1 cm när läkaren upptäckte den.
Citera
2019-10-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Nej. Även om du utesluter alla kolhydrater kommer du fortfarande ha glukos (=socker) i blodet på grund av att levern producerar det kontinuerligt. Bränsle skapar kroppen tyvärr oavsett.
Men man minimerar tillförseln av raketbränsle till hjärnan och insulinet blir stabilare.
Citera
2019-10-30, 01:51
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Läkaren sa att efter hjärnoperationen så var risken liten att min hjärntumör skulle dyka upp igen om ens 20 år.
När jag dock slår upp information om min hjärntumör, vilken kallas för ganglioglioma, så står det att folk ofta bara lever 10 år till efter att de upptäckt tumören.

Forskningen inom cancer har gått framåt och tex har jag upptäckt en metod som kallas för immunterapi.
Den var väldigt effektiv på en man som tog bort alla hans tumörer.

Hur tar jag reda på hur långt jag faktiskt har kvar att leva. Jag nämnde immunterapi för honom men han hade inte hört talas om en sådan behandling.
"ganglioglioma" är intetsägande om just din tumör. Vardera fall är unik (då prevalensen är låg sett ur samhällsperspektiv & studieperspektiv så finns inte mycket forskning eller data) och görs bedömningen att den inte bör dyka upp efter att den tas bort, så är det deras bedömning, räkna med att sjukvården vet bättre om ditt specifika fall än vad internetwarriors gör

Det, kring att säga hur lång tid man har att leva är omöjligt att säga, du har mycket ångest & det förkortar din livstid avsevärt. Kanske till och med är orsaken att du fick en tumör från första början, vem vet?

Min starka rekommendation till dig är att du ringer till en spåkärring som kan berätta vad hon ser i sin kristallkula. 09391600046 - säkrare svar får du inte. Du verkar ju inte kapabel att ta egna beslut, baserat på din posthistorik.

Edit: förresten, varför är du ledsen på att en läkare inte har stenkoll på teoretisk, alternativ medicin som eventuellt ligger i framkant av "bra" behandling? Det är inte det dem får betalt för direkt, att läsa skvallerblaskor.

Tog och läste in mig lite nu, de studier som finns innefattar aldrig över 100 personer, således omöjligt att beräkna "överlevnadsgrad" för dig, eller ens för Sverige i stort (jo, det går. Genom att analysera dina journaler, antagligen). En studie jag hittar menar att 5års prognosen på 50 patienter var att 25% dog när cancern var kvar. https://academic.oup.com/neuro-oncology/article/19/5/678/3076810 & då ska det betonas att det kan vara så att detta inte ens har ett fall som är likt din cancer.
Senast redigerad av GoUoD 2019-10-30 kl. 02:12.
Citera
2019-10-30, 03:32
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"ganglioglioma" är intetsägande om just din tumör. Vardera fall är unik (då prevalensen är låg sett ur samhällsperspektiv & studieperspektiv så finns inte mycket forskning eller data) och görs bedömningen att den inte bör dyka upp efter att den tas bort, så är det deras bedömning, räkna med att sjukvården vet bättre om ditt specifika fall än vad internetwarriors gör

Det, kring att säga hur lång tid man har att leva är omöjligt att säga, du har mycket ångest & det förkortar din livstid avsevärt. Kanske till och med är orsaken att du fick en tumör från första början, vem vet?

Min starka rekommendation till dig är att du ringer till en spåkärring som kan berätta vad hon ser i sin kristallkula. 09391600046 - säkrare svar får du inte. Du verkar ju inte kapabel att ta egna beslut, baserat på din posthistorik.

Edit: förresten, varför är du ledsen på att en läkare inte har stenkoll på teoretisk, alternativ medicin som eventuellt ligger i framkant av "bra" behandling? Det är inte det dem får betalt för direkt, att läsa skvallerblaskor.

Tog och läste in mig lite nu, de studier som finns innefattar aldrig över 100 personer, således omöjligt att beräkna "överlevnadsgrad" för dig, eller ens för Sverige i stort (jo, det går. Genom att analysera dina journaler, antagligen). En studie jag hittar menar att 5års prognosen på 50 patienter var att 25% dog när cancern var kvar. https://academic.oup.com/neuro-oncology/article/19/5/678/3076810 & då ska det betonas att det kan vara så att detta inte ens har ett fall som är likt din cancer.

Det är sant att läkare inte kan känna till alla nya upptäckter men immunterapi borde de verkligen känna till.
Det har delats ut nobelpris till de som uppfunnit immunterapi.
Kolla in här:
https://youtu.be/cZdXzqHvxFU
Citera
2019-10-30, 17:46
Medlem
Citat:
Endast vegetarisk diet som han testade.
Nja, han var frukterian och praktiskt taget vegan stora delar av sitt liv.
Däremot började han äta fisk på läkares inrådan efter att ha tappat kolossalt mycket vikt i samband med sin sjukdom.
Citera
2019-10-30, 23:04
Medlem
akzags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
...bla bla bla..
(Hur blev du botad från din cancer ?)
Ta det i pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera