2019-10-29, 16:18
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Läkaren sa att efter hjärnoperationen så var risken liten att min hjärntumör skulle dyka upp igen om ens 20 år.
När jag dock slår upp information om min hjärntumör, vilken kallas för ganglioglioma, så står det att folk ofta bara lever 10 år till efter att de upptäckt tumören.

Forskningen inom cancer har gått framåt och tex har jag upptäckt en metod som kallas för immunterapi.
Den var väldigt effektiv på en man som tog bort alla hans tumörer.

Jag är orolig över att jag håller på att dö och att läkaren ljuger för mig. Vårdköerna är långa och jag är rädd för att han ljuger pågrund av att det inte finns resurser till att ge alla patienter cancervård.
Speciellt med tanke på när det stog på räkningen att jag opererats för en malign (elakartad) hjärntumör. Läkaren ville dock inte ens titta på räkningen.

Vad borde jag göra under denna situation ?
Finns det bättre alternativ än immunterapi ?
Det är mitt ord mot hans.
Hur tar jag reda på hur långt jag faktiskt har kvar att leva. Jag nämnde immunterapi för honom men han hade inte hört talas om en sådan behandling.

skulle inte litat ett skit på han.. ta kontakt med en läkare till o se vad han säger
Citera
2019-10-29, 16:35
Medlem
09GRs avatar
Innan du drunknar i alla inlägg om vegankost och annan broscience så läs detta.

Ganglioglioma är en godartad tumör i nästan alla fall. Detta betyder att den bara finns på ett ställe och har inte infilitrerat andra områden. Så vitt jag vet är det mer eller mindre endast glioblastom som är elakartatade.

Behandlingen är i första hand kirurgi, (kom ihåg, den är godartad och finns endast på ett ställe) och när man väl har avlägsnat denna så är du botad. De problem som finns är ifall tumören är på ett ställe som inte går att operera bort helt å hållet, då finns risken för att den kommer tillbaka. Men i ditt fall verkar det som den är helt avlägsen och då kan du andas ut. Dessutom verkar risken för återkomst 3.5ggr större ifall den sitter i ryggmärgen och inte i hjärnan.
Senast redigerad av 09GR 2019-10-29 kl. 16:38.
Citera
2019-10-29, 16:39
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Läkaren sa att efter hjärnoperationen så var risken liten att min hjärntumör skulle dyka upp igen om ens 20 år.
När jag dock slår upp information om min hjärntumör, vilken kallas för ganglioglioma, så står det att folk ofta bara lever 10 år till efter att de upptäckt tumören.

Så din läkare har troligen helt rätt.

Forskningen inom cancer har gått framåt och tex har jag upptäckt en metod som kallas för immunterapi.

Jag är orolig över att jag håller på att dö och att läkaren ljuger för mig. Vårdköerna är långa och jag är rädd för att han ljuger pågrund av att det inte finns resurser till att ge alla patienter cancervård.
Speciellt med tanke på när det stog på räkningen att jag opererats för en malign (elakartad) hjärntumör. Läkaren ville dock inte ens titta på räkningen.

Hur tar jag reda på hur långt jag faktiskt har kvar att leva. Jag nämnde immunterapi för honom men han hade inte hört talas om en sådan behandling.
Vad jag har läst, är hjärntumörer generellt sett icke elakartade (genererar icke dottersvulster), givet att de är primära (har uppstått där från början), dvs. att de inte har utgått från cancer i någon annan del av kroppen.

Så om de får bort tumören helt, torde prognosen vara god.

Sidonot: Jag har sett en Lexell Gamma Knife innan den var färdigbyggd. Väldigt imponerande, nästan som en artifakt från rymdvarelser. De många strålningskällorna fokuserar gammastrålningen i en punkt, varje enskild stråle är för svag för att förstöra vävnaderna. Kobolt-60 tror jag används som källa i varje "kanon". Jag tror de är kanske hundra stycken.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-10-29 kl. 16:48.
Citera
2019-10-29, 16:49
Medlem
akzags avatar
Byt till en alkaliskt diet, dvs full vegan inga inflamatoriska maträtter, börja med CBD olja.

Ät massvis med vitamin b17.
Motionera, träna, meditera och visualisera hur du kämpar denna sjukdom.
Mindset is key! Healandet börjar innefrån.
Har du pengar gör du allt det här i sydamerika där du har tilllgång till färska livsmedel.

Du kan klara av det här bara du gör din forskning.
Modern medicin är en genväg och stor fet Lögn!

P.S jag är en fd cancer patient.
Citera
2019-10-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerBacke
Hoppas du trollar?
Nej, det funkar för att svälta gynestomasi (stavning) och vissa tumörer.

Annars kan du flytta till Norge och jobba. Här är vården lättillgänglig och i världsklass. Skillnaden är som natt och dag.
Citera
2019-10-29, 17:04
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Är det Immunicums GIST-studie du hittat? Var väl i den en kille hade ett gäng tumörer, bland annat en i huvudet, som försvann. Immunonkologi är spännande och hade jag fått cancer hade jag lätt velat testa någon av de behandlingarna som ligger i pipeline.
Citera
2019-10-29, 17:28
Medlem
Börja rök hasch, enligt facebook och sådana här hippies så är det rena mirakelkuren mot cancer.
Citera
2019-10-29, 17:40
Medlem
janne3xs avatar
Citat:

En vän till mig hade lungcancer plus metastaser i hjärnan och fick immunterapi. Cancern i lungorna försvann i princip men det hjälpte tyvärr ingenting mot tumörerna i hjärnan.
Citera
2019-10-29, 17:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ny medicinsk bedömning
Du kan få en ny medicinsk bedömning om du har fått veta att du har en livshotande eller särskilt allvarlig sjukdom eller skada. Det innebär att du blir undersökt av en ny läkare. Syftet är att du ska känna dig trygg med att du får den vård och behandling som passar dig bäst.
Citat:
Om du inte är nöjd eller vill veta mer
Du kan kontakta patientnämnden i din region för att få information om vad du kan göra om du vill ha en ny medicinsk bedömning. Du kan också kontakta dem om du är missnöjd med den vård som du har fått.
Källa: 1177
Citera
2019-10-29, 19:14
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jävla bullshit. Vegandiet är det sista sjuka människor behöver. Människor behöver alla vitaminer och mineraler med hög biotillgänglighet.

Du har bara blivit lurad av propaganda. Alla veganer, utan undantag, blir efter ett tag antingen undernärda eller måste ta tillskott och tillslut sprutor. Inte ens det håller i längden. De tappar muskelmassa, får problem med hormonerna, blir infertila, får dåliga tänder, dålig hy och åldras i förväg. Efter tillräckligt långt tid får de mentala problem som är irreversibla.

Det går alldeles utmärkt att äta rent kött och hålla sig borta från processerat kött.

7 år som vegan. Perfekta blodvärden, motionerar konditionsträning 1 timme per dag minst samt utövar sport när vädret är bra. Det du skriver är helt efterblivet. "Alla veganer, utan undantag"..... Nice där, bra försök.

Vilka alternativ gav du denna trådskapare för att han ska må bättre och hela sin cancer? Ingen. Det handlar om vad du stoppar i dig, men du har nog inte läst de senaste studierna inom näringslära vilket innebär att du inte har någon aning om vad du talar om, men försöker trycka ner andra som ger alternativa vägar.
Senast redigerad av NykteristJaVisst 2019-10-29 kl. 19:17.
Citera
2019-10-29, 19:24
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Som Steve Jobs?

Endast vegetarisk diet som han testade.
Citera
2019-10-29, 19:30
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Vad jag har läst, är hjärntumörer generellt sett icke elakartade (genererar icke dottersvulster), givet att de är primära (har uppstått där från början), dvs. att de inte har utgått från cancer i någon annan del av kroppen.

Så om de får bort tumören helt, torde prognosen vara god.

Sidonot: Jag har sett en Lexell Gamma Knife innan den var färdigbyggd. Väldigt imponerande, nästan som en artifakt från rymdvarelser. De många strålningskällorna fokuserar gammastrålningen i en punkt, varje enskild stråle är för svag för att förstöra vävnaderna. Kobolt-60 tror jag används som källa i varje "kanon". Jag tror de är kanske hundra stycken.

Sant, hjärntumörer metastaserar ej men elakartade exempelvis glioblastom är invasiv varför den kan dyka upp mer eller mindre överallt i hjärnan även efter kirurgi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in