Citat:
Ursprungligen postat av
SalvadorD
Hej!
Är det någon som vet hur jag får bort själva notifikationen på själva ikonen (programuppdatering)
Alltså själva "1"an som är i en röd bubbla på ikonen.
Jag har uppdaterat Mojave till den senaste versionen och där efter stängt av alla funktioner som har med automatisk uppdatering etc. Det var då problemet uppstod. Efter sista uppdateringen av Mojave så kom förslaget upp om att installera macOS Catalina, men jag laddade inte ner det då jag inte vill ha det.
Jag har även kört kommandot "sudo softwareupdate --ignore "macOS Catalina" i terminalen så nu ligger det ingen programuppdatering, vilket det gjorde förut, eller säkerhetsuppdatering och köar på något sätt. Jag har stängt av alla funktioner om uppdatering under avancerat efter att jag uppdaterade till senaste versionen av Mojave - 10.14.6. Och när jag trycker på programuppdatering och den söker efter uppdateringar så finns inga att hämta - "datorn är uppdaterad".
Men ikonen lyser fortfarande rött med en etta i. Precis som det fortfarande finns en uppdatering/uppdateringar kvar att hämta eller köra. Men det gör det inte.
Och nej, det ligger ingen "installera macOS Catalina" i programmappen.
Någon som vet hur man släcker den och får ikonen att bara vara ett grått kugghjul igen?
Stör ihjäl mig på att se systeminställningsikonen/programvaruuppdateringsikonen lysa rött.
Tack på förhand för tips, råd eller rent av hjälp.
Macbook AIr, early 2015, om det har någon betydelse i samanhanget. (greppar efter halmstrån)
/SalvadorD
Stör mig också på detta och har lyckats ta bort det på en av mina Macar genom att ta en backup av nämnda mapp till tex ~Documents och sedan ta bort: /Library/Bundles/OSXNotification.bundle
Kör sedan i Terminal: softwareupdate --ignore macOSInstallerNotification_GM
Detta verkar vara en bugg, har sett det lite varstans, så jag skulle sitta lugnt i båten ett tag och vänta tills att Apple släpper en fix.