Citat:
Ursprungligen postat av
SalvadorD
Hej!
r det ngon som vet hur jag fr bort sjlva notifikationen p sjlva ikonen (programuppdatering)
Allts sjlva "1"an som r i en rd bubbla p ikonen.
Jag har uppdaterat Mojave till den senaste versionen och dr efter stngt av alla funktioner som har med automatisk uppdatering etc. Det var d problemet uppstod. Efter sista uppdateringen av Mojave s kom frslaget upp om att installera macOS Catalina, men jag laddade inte ner det d jag inte vill ha det.
Jag har ven krt kommandot "sudo softwareupdate --ignore "macOS Catalina" i terminalen s nu ligger det ingen programuppdatering, vilket det gjorde frut, eller skerhetsuppdatering och kar p ngot stt. Jag har stngt av alla funktioner om uppdatering under avancerat efter att jag uppdaterade till senaste versionen av Mojave - 10.14.6. Och nr jag trycker p programuppdatering och den sker efter uppdateringar s finns inga att hmta - "datorn r uppdaterad".
Men ikonen lyser fortfarande rtt med en etta i. Precis som det fortfarande finns en uppdatering/uppdateringar kvar att hmta eller kra. Men det gr det inte.
Och nej, det ligger ingen "installera macOS Catalina" i programmappen.
Ngon som vet hur man slcker den och fr ikonen att bara vara ett grtt kugghjul igen?
Str ihjl mig p att se systeminstllningsikonen/programvaruuppdateringsikonen lysa rtt.
Tack p frhand fr tips, rd eller rent av hjlp.
Macbook AIr, early 2015, om det har ngon betydelse i samanhanget. (greppar efter halmstrn)
/SalvadorD
Str mig ocks p detta och har lyckats ta bort det p en av mina Macar genom att ta en backup av nmnda mapp till tex ~Documents och sedan ta bort: /Library/Bundles/OSXNotification.bundle
Kr sedan i Terminal: softwareupdate --ignore macOSInstallerNotification_GM
Detta verkar vara en bugg, har sett det lite varstans, s jag skulle sitta lugnt i bten ett tag och vnta tills att Apple slpper en fix.