2019-10-28, 15:34
Medlem
Hej!

Jag har ett problem som jag antar finns ett svar på, men verkar inte kunna googla mig till det.

Jag hade ett demoprogram installerat som jag tänkte att jag skulle testa ut. 14 dagar hade jag på mig. Har inte riktigt hunnit använda det så pass mycket som jag skulle vilja, och försökte att ladda ner det igen med en annan mailadress. När jag ska logga in på programmet så känner den väl igen datorn och säger att jag inte har tillstånd.

Kan jag radera historiken på något sätt så att den inte förstår att det är jag?
Jag har (naturligtvis) avinstallerat den. Därefter rensade jag "temp" katalogen i utforskaren. Jag var även inne i regedit och sökte på ordet namnet av programmet (dastrader), och tog bort alla entries med "dastrader".
Laddade därefter ner programmet igen och försökte logga in, men samma problem - den känner igen mig.

Finns det någon lösning på detta? Förutom att typ installera om windows
Hade uppskattat era förslag!
Citera
2019-10-28, 16:02
Medlem
tremades avatar
1. Installera en VM, ta en snapshot alternativt kopiera hela foldern med den virituella maskinen.
2. Installera programmet i den virituella maskinen och använd i 14 dagar.
3. Återställ snapshot alternativt kopiera tillbaks den undansparade backupen.
4. Installera programmet igen och använd i 14 dagar.
5. Repetera ad infinitum.
Citera
2019-10-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
1. Installera en VM, ta en snapshot alternativt kopiera hela foldern med den virituella maskinen.
2. Installera programmet i den virituella maskinen och använd i 14 dagar.
3. Återställ snapshot alternativt kopiera tillbaks den undansparade backupen.
4. Installera programmet igen och använd i 14 dagar.
5. Repetera ad infinitum.

Jag har noll koll på virtuella maskiner, men tror jag förstår! Ska googla osv, men det du säger låter ju genialt. Jag tackar!
Citera
2019-10-28, 17:08
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questions11
Jag har noll koll på virtuella maskiner, men tror jag förstår! Ska googla osv, men det du säger låter ju genialt. Jag tackar!
VMware Workstation Player är gratis för icke-kommersiellt bruk. Men då får du köra "kopieringsmetoden", snapshot stöds bara i betalversionen.

Programmet är rätt enkelt, bara att du kommer behöva installera windows i din första maskin.
Citera
2019-10-28, 17:37
Medlem
bolcjeks avatar
VM som nämnts är ett bra alternativ. Vilket demo-program gäller det? PS. Nöj dig gärna med att skapa EN tråd.
Senast redigerad av bolcjek 2019-10-28 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in