Citat:
Ursprungligen postat av
Diamant-vibbar
Varför är det så att priset blir högre och motståndet större ju mer man har att förlora?
Den som tar den enklaste vägen och är lättjefull, struntar i det mesta frånsett flykt och har sällan mkt motstånd som sådant. Dom lider, och det är någonting annat.
Strävan möter även motstånd bland många människor. Är det bara avundsjuka?
Kanske d kan jämföras med ren fysisk träning. Men särskilt intressant (tycker Jag iaf.) är den konkurrens spm blandas med "småfolket" som gör allt för att dra ner dig.
Vad har du för erfarenheter av detta!?
Skaffa dig en blogg förfan, att skriva villfarelse till påstående hör ju inte hemma på ett forum 2019.
Kul att du endå kom och hälsade på i denna fina delen.
Så lite lätt kan vi dra din första mening..
-Varför är det så att priset blir högre och motståndet större ju mer man har att förlora?
Om vi säger att kalle är vinnaren, så ger du oss en bild av att du tycker att kalle ska sluta kämpa så fort han känner av det tuffa spelet..
Det är befängt.. Vart får du det ifrån? Det finns INTE EN ENDA framgångsrik bakom-s-rik.. rent ut sagt fattigt tänkt.. Sluta...
P.s Du skulle kunna öva på skrift, det var många svårigheter att hänga med i vad du försökte göra med orden..
Kan ju såklart inte sluta där..
Den som tar den enklaste vägen och är lättjefull, struntar i det mesta frånsett flykt och har sällan mkt motstånd som sådant. Dom lider, och det är någonting annat.
Om jag skulle översatt den texten skulle det tydas:
Vinnaren springer promiskuöst, han ser bara rakt fram. det ger honom styrka.. Nu gråter han.. och det är så det är för jag slutar tramsa runt med orden..
:Som sammanfattning tycker jag att det är lite väl vulgärt för oss, härinne på filosofi,,