• 1
  • 2
2019-10-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fopoll
Ja, till det negativa eftersom din försörjningsbörda ökar och därmed minskar din förmåga att betala lånet för din del. Precis på samma sätt som att det är dyrare att ha 20 ungar jämfört med 2 att försörja.

Nu är det ju inte säkert att hon blir en " börda". Hon kan ju som EU-medborgare få t.ex arbetslöshetsunderstöd om hon har varit skriven arbetslös i Spanien.
Citera
2019-10-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Nu är det ju inte säkert att hon blir en " börda". Hon kan ju som EU-medborgare få t.ex arbetslöshetsunderstöd om hon har varit skriven arbetslös i Spanien.

Fortfarande en börda i bankens ögon då det inte är en tillsvidareanställning, vilket egentligen är krav (iaf hos storbankerna). Vissa undantag kan givetvis göras från bank till bank, men dumt att chansa i det läget. Då är det fortfarande bättre att inte nämna henne, sedan ändå ha en extra inkomst i hushållet.
Citera
2019-10-29, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester
Nämn inget om din sambo för banken förrän hon har jobb! Så länge ni inte är gifta ser dom inget i UC:n, så då är det lugnt. Om ni är gifta är du rökt att ta några nya lån tills hon får jobb, då du har försörjningsplikt för din fru.

Okej bra att du sa det😃!! Men vet du om migrationsverket kollar upp något med banken om mig eller? Tänkte ifall dom ringer banken och informerar något när dom ser att jag har lån eller liknande..?
Citera
2019-10-29, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel112209
Okej bra att du sa det😃!! Men vet du om migrationsverket kollar upp något med banken om mig eller? Tänkte ifall dom ringer banken och informerar något när dom ser att jag har lån eller liknande..?

Det tror jag inte du ska vara rädd för, aldrig sett till själv eller hört talas om iaf. Oavsett om migrationsverket skulle ha några frågor så har jag väldigt svårt att se att den informationen skulle leta sig fram till din bankman från den som tar hand om myndighetsförfrågningar.

Du kan, om du vill krångla med din bank, begära ut all information som finns lagrad om dig i bankens system enligt gdpr. Då ska alla noteringar mm som är gjorda på dig komma med. Borde I så fall stå med där om nu din bankman skulle veta något!

Så länge din mamma står med som medlåntagare när ni lägger upp lånen så kommer inte banken bry sig så länge allt blir betalt i tid. Ingen kontrollerar om hon bor där eller inte. Men din mamma kommer inte kunna ta så mycket nya lån bara, då hennes låneutrymme belastas av ditt lån, så bäst att hon har sitt boende löst innan.
Senast redigerad av MidgetMolester 2019-10-29 kl. 06:41.
Citera
2019-10-29, 08:39
Medlem
Du har fått jätte bra svar i tråden..
Det enda jag kan göra är ett kortfatta allt

Din mamma får flytta vars hon vill, hon måste stå kvar som medlåntagare dock.
Din kvinna + dina vänner får flytta in i huset utan att banken kan bry sig.
Så länge du betalar dina lån räkningar som du ska kan banken ingenting göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in