Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel112209
Okej bra att du sa det😃!! Men vet du om migrationsverket kollar upp något med banken om mig eller? Tänkte ifall dom ringer banken och informerar något när dom ser att jag har lån eller liknande..?
Det tror jag inte du ska vara rädd för, aldrig sett till själv eller hört talas om iaf. Oavsett om migrationsverket skulle ha några frågor så har jag väldigt svårt att se att den informationen skulle leta sig fram till din bankman från den som tar hand om myndighetsförfrågningar.
Du kan, om du vill krångla med din bank, begära ut all information som finns lagrad om dig i bankens system enligt gdpr. Då ska alla noteringar mm som är gjorda på dig komma med. Borde I så fall stå med där om nu din bankman skulle veta något!
Så länge din mamma står med som medlåntagare när ni lägger upp lånen så kommer inte banken bry sig så länge allt blir betalt i tid. Ingen kontrollerar om hon bor där eller inte. Men din mamma kommer inte kunna ta så mycket nya lån bara, då hennes låneutrymme belastas av ditt lån, så bäst att hon har sitt boende löst innan.