• 1
  • 2
2019-10-27, 11:30
Medlem
Bonniers (https://www.bonnierstrafikskola.se/) Är den något att ha? Notera vänligt att jag inte eftersöker appar till mobilen, utan en internettjänst då jag finner det lite besvärligt att sitta och fippla med mobilen, smidigare att ha något via en vanlig hemsida isåfall på nätet. Hur satte ni teoriprovet enklast och smidigast? Någon grym betaltjänst ni använde er utav? Något som ni starkt skulle rekommendera gemene man där ute idag?
Senast redigerad av Chrilless 2019-10-27 kl. 11:55.
Citera
2019-10-27, 11:35
Medlem
Läste boken en gång och använde sunt förnuft. 1 fel på provet.
Citera
2019-10-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte

Tack! Det är dock mer riktat mot om man saknar fysiska boken-d.v.s internettjänst det helst efterfrågas om.
Citera
2019-10-27, 11:53
Medlem
yz44s avatar
Enda sättet att lära sig reglerna är att läsa om dem så rådet du fick var bra.
Boken kostar runt trehundra kronor att köpa, ingen större del av körkortskostnaden.
Kan heller inte tänka mig att det är några större problem att ladda ner den.

Sedan finns gratisteori.se och www.körkortsfrågor.nu, båda finns länkade i äldre tråd om du hade brytt dig om att ens försöka söka reda på det själv.
Citera
2019-10-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Enda sättet att lära sig reglerna är att läsa om dem så rådet du fick var bra.
Boken kostar runt trehundra kronor att köpa, ingen större del av körkortskostnaden.
Kan heller inte tänka mig att det är några större problem att ladda ner den.

Sedan finns gratisteori.se och www.körkortsfrågor.nu, båda finns länkade i äldre tråd om du hade brytt dig om att ens försöka söka reda på det själv.

Hej! Eftersöker inga gratissiter, tror mer på kvalité och då kostar det ofta en peng. Skrev även tydligt att det var internetbetonat, d.v.s inget i fysiskt format.
Citera
2019-10-27, 11:57
Medlem
Jag använde Bonniers tror jag och det var samma frågor som kommer på provet. Satt en hel dag och nötte alla faser om och om igen och när jag gjorde provet behövde jag knappt läsa frågorna bara klicka lite snabbt.
Citera
2019-10-27, 12:09
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrilless
Hej! Eftersöker inga gratissiter, tror mer på kvalité och då kostar det ofta en peng. Skrev även tydligt att det var internetbetonat, d.v.s inget i fysiskt format.
Du skrev inte att det var tvunget att vara en betaltjänst, reglerna är desamma oavsett.
Men då tycker jag att du ska välja den dyraste tjänsten som då enligt din logik är bäst.

För högsta möjliga kvalitet bör du satsa på en trafikskola, finns inget bättre än det personliga lärandet. Du får dessutom möjlighet att få direkta svar på frågor vilket snabbar på lärandet betydligt.

Sedan är det ju inte direkt raketforskning det handlar om så det går utmärkt att lära sig på egen hand.
Själv så köpte jag boken och läste den, inga problem med provet (mc och bil).
Citera
2019-10-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Du skrev inte att det var tvunget att vara en betaltjänst, reglerna är desamma oavsett.
Men då tycker jag att du ska välja den dyraste tjänsten som då enligt din logik är bäst.

För högsta möjliga kvalitet bör du satsa på en trafikskola, finns inget bättre än det personliga lärandet. Du får dessutom möjlighet att få direkta svar på frågor vilket snabbar på lärandet betydligt.

Sedan är det ju inte direkt raketforskning det handlar om så det går utmärkt att lära sig på egen hand.
Själv så köpte jag boken och läste den, inga problem med provet (mc och bil).

Väl rutet!
Senast redigerad av Chrilless 2019-10-27 kl. 12:59.
Citera
2019-10-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Jag använde Bonniers tror jag och det var samma frågor som kommer på provet. Satt en hel dag och nötte alla faser om och om igen och när jag gjorde provet behövde jag knappt läsa frågorna bara klicka lite snabbt.

Tidseffektivt att greja allt på en dag!
Senast redigerad av Chrilless 2019-10-27 kl. 13:00.
Citera
2019-10-27, 14:11
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrilless
Bonniers (https://www.bonnierstrafikskola.se/) Är den något att ha? Notera vänligt att jag inte eftersöker appar till mobilen, utan en internettjänst då jag finner det lite besvärligt att sitta och fippla med mobilen, smidigare att ha något via en vanlig hemsida isåfall på nätet. Hur satte ni teoriprovet enklast och smidigast? Någon grym betaltjänst ni använde er utav? Något som ni starkt skulle rekommendera gemene man där ute idag?

Sluta tro att det finns en "quick fix" till allt. Skaffa boken. Gör den från början till slut och du kommer att klara provet med 99% sannolikhet om du gjort boken korrekt och har ett någorlunda fungerande minne.

Det är trots allt trafiken du ska ut i. En av de mest olycksdrabbade platser du kan vara på. Tro mig, då vill du veta vad det är du gör.

Och boken kostar som tidigare så runt 2-400:-. Det är ingenting jämförelse om du tar skit prover på Internet och kuggar 3 prov. Då är du över dubblasumman mot vad boken kostar som garanterat lär dig det du behöver veta..

Dagens jävla ungdomar alltså..
Citera
2019-10-27, 14:20
Bannlyst
tog 1 sek att googla

https://www.korkortskolan.se/?gclid=...4aAsqsEALw_wcB

Boken finns säkert att tanka på piratabukten gratis också men jag hade köpt boken, inte direkt någon dyr bok.
Citera
2019-10-27, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Nyfiken på vad för fråga du hade fel på? Slarv eller du visste ej?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in