2006-03-15, 21:44
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Tuesday, har du polisanmält vederbörande ännu?
Den informationen är i nuläget bäst att hålla sekretessbelagd.
2006-03-15, 21:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
varför inte outa vem det är här på flashback? har stalkern en användare här fortfarande?
2006-03-15, 22:06
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Tuesday, har du polisanmält vederbörande ännu?
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Det är en grannlaga övervägning som ska till innan man polisanmäler.

Gör man det, och det blir en rättegång, har man ju röjt sin identitet.
Stallkern vet då vem man är, var man bor etc etc.
2006-03-15, 22:15
Medlem
vinbras avatar
En riktig soppa det här. I ett försök att begripa något grävde jag lite om nuxvomica (som det tydligen finns mytbildningar om). Här är en tråd som verkar vara början till slutet för honom på FB:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=84946
2006-03-15, 22:28
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Det får stå för dig att Nux skulle vara ett psykfall. Jag litar inte heller på Tuesdays omdöme i frågan. Självklart leder misstankarna till Nux men någon som vill sabotera för Nux skulle inte ha svårt att åstadkomma det just med tanke på mytbildningen.

Litar herrn på läkarkåren så finns mannens psykiatriska diagnos beskriven i offentliga domar.
2006-03-15, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Litar herrn på läkarkåren så finns mannens psykiatriska diagnos beskriven i offentliga domar.
För att kunna kolla på dessa domar måste vi ha hans personuppgifter, right?
hur var det nu med sånt...?
2006-03-15, 22:44
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
För att kunna kolla på dessa domar måste vi ha hans personuppgifter, right?
hur var det nu med sånt...?
Man får inte skriva ut personuppgifter på forumet som inte kan styrkas och personuppgifter om användare är strängligen förbjudet så vitt jag vet. Tror inte att Nux kan anses vara användare på FB längre.

Osäker på om det skulle vara mot FB:s regler om någon skulle scanna in dessa dokument och länka in dem här, dock så skulle det antagligen vara ett brott mot Sveriges lag begått av den som länkar. Men FB har ju sin vidarelänkningssida som väl rimligen borde vara till någon nytta och skydda FB från problem med rättvisan. Alltså borde det vara upp till var och en om de vill riskera att bryta mot lagen och göra någonting sådant.

Men det kanske är bäst att någon moderator eller admin bekräftar eller dementerar detta, ta inte mitt ord för nåt. Jag bara spekulerar utefter vad reglerna säger och vad som verkar rimligt med hänsyn till dessa.
2006-03-15, 22:50
Medlem
PiLLerILLers avatar
Uppgifterna och dokumenten är ju inte sekretessbelagda. Dock lär det vara ett rejält brott mot PUL att länka till, eller publicera dem, på ett forum.

Dock kan jag säga ett det ligger inget allmänintresse i att läsa någons domar. Det vore bara snaskeri. Det räcker med att konstatera att för dem som tagit del av dessa domar står det ganska klart att denna person kan vara mycket farlig och inte skall underskattas.
2006-03-15, 22:52
Medlem
pastorns avatar
Citat:

Ok

Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Gör man det, och det blir en rättegång, har man ju röjt sin identitet. Stallkern vet då vem man är, var man bor etc etc.

Ok, det var jag som bara hade skumläst trådstarten. Jag trodde nedanstående hade verkligen hänt tuesday. Men vid en nogrannare genomläsning verkar det bara var lite extra krydda från hennes sida i denna historia.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Som kuriosa kan jag tillägga att det förutom IRL-stalking in person med inslag av saltsyra mm även handlar om internetstalking och att personen själv använder sitt internetnick i en offentlig dom.

Så det som hänt till dags datum är att du fått email samt att någon har registrerat konstiga konton? Ja, sen var det någon individ här inatt som ville ha kontaktinformation till någon annan.
2006-03-15, 23:07
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:

Så det som hänt till dags datum är att du fått email samt att någon har registrerat konstiga konton? Ja, sen var det någon individ här inatt som ville ha kontaktinformation till någon annan.

Det har varit lite mer hektiskt än så. Det här började på FB, men pågår på varenda site Tuesday visar sig. Hade det varit så fjuttigt som ett par konstiga mail och lite skumma konton hade nog ingen tycket att det var värt att ta på allvar. Det hoppas jag att ni förstår. Jag har blivit sittande några nätter vid mitt eget forum och sett användare efter användare regga sig med Tuesdays privata information. Hinner jag inte redera figuren genast får jag sitta och radera DÖDA SUBBA AKTA DIG JAG HITTAR DIG HORA LAURA SKÄRA HALSEN SLYNA etc. över hela forumet. Sådant skit hade förstås ingen tagit på allvar om det inte var så uppenbart att människa reggar sig med Tuesdays Ip-nummer och andra icke-offentliga detaljer.

Jag tycker ändå att det är lite konstigt att Tuesdays inlägg möts med skepcis här på FB. Det här har hon rapporterat långt tidigare och ett flertal gånger. Nu är det visst en nyhet igen, även för somliga moderatorer...
2006-03-15, 23:30
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Jag tycker ändå att det är lite konstigt att Tuesdays inlägg möts med skepcis här på FB. Det här har hon rapporterat långt tidigare och ett flertal gånger. Nu är det visst en nyhet igen, även för somliga moderatorer...
Att hon skulle ha haft Nux efter sig är ingenting som jag hört innan vad jag minns, och jag bör väl ha varit mod under tiden ifråga.

Grejjen med Schaffer minns jag dock, men inte mycket mer än att det handlade om en signatur som sammankopplade olika "internetpersonligheter" som tillslut raderades och resulterade i diverse sura miner.
2006-03-15, 23:36
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Nu är det visst en nyhet igen, även för somliga moderatorer...
det borde det inte vara då det är upptaget internt efter att jag fick tillåtelse till det från tuesday.

finns trådbevis för det i outlaw.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in