2006-03-15, 19:55
Medlem
Tuesdays avatar
Någon annan kommer ändå att starta en tråd om det här så då kan jag lika gärna göra det. Det cirkulerar redan rykten och jag gick tidigare idag ut med vad konsekvenserna av mitt FB-medlemskap har blivit, på forumet Debatthuset.

Jag är jag och ingen annan. Tänk att det ska vara så svårt för vissa att förstå. Uppenbarligen förväxlas jag med en helt annan person, en före detta moderator på Flashback.

Har de senaste veckorna noterat att någon skapat användarna Wednesday och Thursday på Debatthuset i syfte att försöka förlöjliga eller förfölja mig liksom att personen verkar ha fått om bakfoten att jag skulle vara en gammal FB-moderator. Hennes foto användes (olovandes) som avatar till Wednesdays och Thursdays nick, så även till nicket Viktoria som reggades på det forum jag är moderator (se signatur). Wednesday har också varit reggad på det sistnämnda. Jag har däremot aldrig varit moderator på Flashback.

Jag hoppas få ett slut på denna förföljelse och jag hoppas få vara ifred på Flashback, Belowsurface och Debatthuset samt i synnerhet IRL framöver. För det spelar ingen roll hur mycket du stalkar mig - jag kommer ändå aldrig att vara den kvinnliga FB-moderatorn som du uppenbart hyser så mycket agg för.

Jag är en helt annan kvinna och jag vill lämnas ifred. Det spelar heller ingen roll hur mycket du spammar Flashback ( vid ett tillfälle för cirka en månad sedan samt igen häromnatten) med inlägg där du ber medlemmar maila mina personuppgifter till dig. Du misstar dig på person. Oavsett hur många bilder du sprider på nätet av FB-moderatorskvinnan med hintar om att hon föreställer mig så är det inte jag på bilderna. Okej någon har läckt mitt ip till dig, det har du bevisat nu. Det tillhör ändå inte den kvinna du är ute efter att skada och vars ip du utnyttjade bl a till att ringa hennes arbetsplats och berätta för chefen att hon surfat på FB. Något du för övrigt stolt orerat om i gamla trådar här.

Jag har fått information om vem du kan vara och jag uppmanar denne man att träda fram och ta det öppet istället då ignorans hittills inte har hjälpt.

Jag har bl a fått hotbrev via mail (se nedan). FB-moderatorn jag förväxlas med var för några år sedan förföljd av en person på FB. Han är dömd till skyddstillsyn för ofredande av ytterligare en kvinna och eftersom domar är offentliga länkar jag mer än gärna till dessa om han inte slutar självmant. Min familj vill ha slut på detta nu. Som kuriosa kan jag tillägga att det förutom IRL-stalking in person med inslag av saltsyra mm även handlar om internetstalking och att personen själv använder sitt internetnick i en offentlig dom. Mannen i fråga har själv mycket detaljerat skrivit om sina rättegångar, överklaganden och besöksförbud på Flashback.

Personligen förstår jag inte hur någon kan förväxla mig med FB-moderatorn i fråga. Vem som helst som analyserar hennes respektive mina texter borde inse hur olika vi är och hur olika vi skriver. Det enda gemensamma torde vara ett intresse för juridik. När jag reggade mig på Flashback för några år sedan hade kvinnan lämnat forumet i samma veva och en manlig användare följde efter mig i diverse trådar och påpekade ständigt att jag var denna kvinna. Då visste jag inte ens vem hon var. Tyvärr fick han fortsätta sin förföljelse av mig på Flashback. Konsekvensen blev att jag till slut lessnade på forumet. Dock har konsekvenserna blivit större än så idag då hela min familj hotas IRL.

Under åren på Flashback fick jag reda på allt mer om den gamla historien. Människor pm:ade mig länkar till trådar där den nu sedan flera år FB-bannade mannen själv berättar om sina problem med rättvisan, för att inte nämna det stora kvinnohatet. Den stalkade kvinnan kontaktade mig en gång och beklagade att jag förväxlas med henne och vad jag fick utstå.

Jag kom för övrigt till Debatthuset vid årsskiftet och hade då inte en aning om att mannen i fråga fanns där. Det tog sedan inte många dagar innan jag insåg det utifrån hans inlägg, bl a utifrån kommentarer till mina inlägg på samma ställe. Det var första gången jag skrev på samma forum som honom.

************************************************** **
Citat:
Från: Hata Juristslynor <vengeance616@hotmail.com>
Skickat: den 21 februari 2006 15:58:49
Till: til_Tuesday@hotmail.com
Ämne: Hej din subba!

| | | Inkorgen

Vem fan tror du att du är?

Vänta bara tills jag får tag i dig, ditt värdelösa fisförnäma luder!

Tror du att du är oåtkomlig eller osårbar?

Vänta du bara...

Jag har aldrig yppat min bostadsort eller mitt namn på Flashback eller någon annanstans. Jag är tvärtom mycket restriktiv med personliga detaljer i mina inlägg. Jag har heller inte visat foto eller gått på någon forumfest. Lika lite har jag mejlat eller chattat med någon så att mitt ip kan ha nåtts den vägen.
Jag är en supertrist person som borde vara totalt ointressant...

Jag menar allvar. Jag lägger ut samtliga domar på nätet om du inte lämnar mig ifred. Detta har pågått länge nog. Ett smakprov utan personuppgifter finns här: http://tinypic.com/ri5jt1.jpg
Och ni som har hängt på, ta reda på vad det handlar om först istället för att blint tro på denne intelligente mans historier. Han vet bevisligen inga gränser. Läser ni om en kvinna som attackerats med yxa har ni ju fett med material till skvallertråden här. Det bjussar jag på.

Slutligen vill jag rikta ett stort tack till Schaffer och Admin för att ni serverade mig på ett silverfat till denne minst sagt labila person. Då du admin inte besvarar PM tar vi det denna väg. Och rancor, det här rör faktiskt FB och inte bara andra forum som du påstod.

Tack för ordet.

/Tuesday
2006-03-15, 20:02
Medlem
Det där låter - minst sagt - helt sjukt. Vad är detta. Har varit med om personer som är sjuka, både i riktiga livet och på internet, men det där slår alla rekord?
Har du inte funderat att göra en anmälan på detta om du känner dig hotat?

Är också mycket försiktig vad det gäller personuppgifter, bostad och foto på internet. Kommer aldrig att namnnge mig på internet.
2006-03-15, 20:12
Medlem
Hin Håle.s avatar
Är det nuxvomica som är i farten igen?
2006-03-15, 20:16
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Är det nuxvomica som är i farten igen?

Det är möjligen mot reglerna att säga det men Nux var inte alls skyldig till hoten mot Laura/Lilo/mfl. Det var medlemmen Pulsen som ska ha varit högstadieelev från Stockholmstrakten. Det hör till myten om FB att Nux var skyldig och det beror på att ledningen här inte precis har något mot att folk tror det.
2006-03-15, 20:30
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Det är möjligen mot reglerna att säga det men Nux var inte alls skyldig till hoten mot Laura/Lilo/mfl. Det var medlemmen Pulsen som ska ha varit högstadieelev från Stockholmstrakten. Det hör till myten om FB att Nux var skyldig och det beror på att ledningen här inte precis har något mot att folk tror det.
Du verkar veta mer än de flesta om denna historia, hur vet du att det är en myt? Om det är en myt så vore det väl i allas intresse att gå till botten med det?

Oavsett om Nux låg bakom förra historien så är det väl ändå fastställt att han är ett psykfall, och om Tuesday är säker på att det är han så pekar väl det snarare på att förra historien inte handlar om en myt eller hur? Jag vet inte vad jag ska tro, men dina uttalanden skapar nyfikenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Teusday
Slutligen vill jag rikta ett stort tack till Schaffer och Admin för att ni serverade mig på ett silverfat till denne minst sagt labila person. Då du admin inte besvarar PM tar vi det denna väg. Och rancor, det här rör faktiskt FB och inte bara andra forum som du påstod.
På vilket sätt har admin serverat dig till Nux på ett silverfat?
2006-03-15, 20:32
Medlem
Schaffers avatar
Är det inte en liten lätt överdrift att kalla att man skriver "Laura/Lilo=Viktoria?" i sin signatur, för att servera någon på silverfat?

Dramaquen!
2006-03-15, 20:47
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble

På vilket sätt har admin serverat dig till Nux på ett silverfat?

Jag befarade att det skulle sluta åt det här hållet men mina farhågor togs inte på allvar. Man lät Schaffer fortsätta outa (felaktiga) nick öppet, trots att det dessutom är mot reglerna. Det finns uppenbarligen galningar därute som går på sådant. Bara forum & internet kan jag köpa så länge valet av anonymitet respekteras men när det drabbar utanför nätet tycker jag att FB kunde ha lyssnat. Speciellt som mannens historia är känd här.
2006-03-15, 21:03
Medlem
enverhoxha99s avatar
Det är alltid tragiskt när sådant inträffar, och jag är den förste att beklaga om du blivit utsatt. För sådant finns inget försvar.

Dock.......Tuesday har tillsammans med sin "sister in illness", admin på Belowsurface-forumet, tidigare uppvisat klara drag av utvecklad förföljesemani. Detta har bl a resulterat i obefogade beskyllningar och rena trakasserier mot en specifik användare på BS-forumet, med hot om polisanmälan and whatnot. Denna användare finns också här på FB (dock under annat nick) och hon har PM:at mig flera gånger för att berätta historien och dess bakgrund, detta pga att jag tog upp det i någon bortglömd tråd.

Därmed påstår jag inte att Tuesday kommer med obefogade anklagelser här, jag vill bara sätta in saker i dess korrekta sammanhang. Dessutom är dina s.k. "bevis" lika tunna som en soppa kokad på en spik.
2006-03-15, 21:06
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Är det inte en liten lätt överdrift att kalla att man skriver "Laura/Lilo=Viktoria?" i sin signatur, för att servera någon på silverfat?

Dramaquen!
Samt det faktum att du tagit upp det i en del poster på forumet. Förklara istället varför kopplingen Tuesday/Viktoria görs till Laura/Lilo. Vem tog upp frågan på forumet om Tuesday var Laura/Lilo med sina insinuationer? Var det inte du? Och nu är Tusday förföljd av en galning med för mycket fritid!

http://www.flashback.org/showthread.php?p=1738774&highlight=tuesday#post173 8774
http://www.flashback.org/showthread.php?p=1958415&highlight=tuesday#post195 8415
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3605052&highlight=viktoria#post36 05052
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3429787&highlight=viktoria#post34 29787
http://www.flashback.org/showthread.php?p=1119717&highlight=viktoria#post11 19717

Spåren finns där. Huruvida Tuesday/Viktoria skulle vara Laura/Lilo verkar ha engagerat dig ett bra tag. Har du verkligen inget bättre för dig än att engagera dig i sådana skitfrågor? Varför så intresserad? Den sovande björnen är iallafall väckt, om detta torde vi väl ändå vara överens?
2006-03-15, 21:13
Bannlyst
Det här verkar arta sig väl... *gnuggar händerna i förtjusning*

Hotelser, stalking och domstol. Det här ska bli intressant att följa...

// Roger P.
2006-03-15, 21:14
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Det är alltid tragiskt när sådant inträffar, och jag är den förste att beklaga om du blivit utsatt. För sådant finns inget försvar.

Dock.......Tuesday har tillsammans med sin "sister in illness", admin på Belowsurface-forumet, tidigare uppvisat klara drag av utvecklad förföljesemani. Detta har bl a resulterat i obefogade beskyllningar och rena trakasserier mot en specifik användare på BS-forumet, med hot om polisanmälan and whatnot. Denna användare finns också här på FB (dock under annat nick) och hon har PM:at mig flera gånger för att berätta historien och dess bakgrund, detta pga att jag tog upp det i någon bortglömd tråd.

Därmed påstår jag inte att Tuesday kommer med obefogade anklagelser här, jag vill bara sätta in saker i dess korrekta sammanhang. Dessutom är dina s.k. "bevis" lika tunna som en soppa kokad på en spik.

Sluta prata strunt gubbskrälle. Alla vet redan att det var du som hade kul på min bekostnad på BS, förnekar du det är det bara obraxligt löjligt. Dina fånigheter var dock rent försumbara i jämförelse med vad Tuesday har blivit, och fortfarande blir, utsatt för. Att få hotbrev efter hotbrev och upptäcka att spåren leder till en person som tidgare förföljt folk med uppsåt att skada är inte kul. Dessutom har detta pågått såpass länge nog att det varit dags för länge sedan att agera. Att sitta och föringa en person som känner sig allvarligt hotad är lågt.
2006-03-15, 21:14
Medlem
Schaffers avatar
Om Tuesday är förföljd så beklagar jag det självklart också.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in