2019-10-26, 12:46
Medlem
Jag har de senaste månaderna fått minnesförluster och sporadiska utbrott i samband med vad jag skulle anta vara hallucinationer, känner mig paranoid hela tiden. Jag brukar känna att det är folk som förföljer mig eller i allmänhet vill göra mig illa, det gör mig rädd och ilsken, då blir jag hotfull och tar fram min kniv för att vara redo att gå till angrepp om det visar sig hända något.

Mina tankar känns grumliga och svårbegripliga, varit så i flera månader efter ett dödsfall i min sociala krets. Brukar hela tiden höra spontana saker som inte finns, kan vara ord som att jag borde ha ihjäl någon eller mig själv. Då blir jag ännu mer paranoid och tar fram kniven och är redo att skada den som följer mig.

Kommer detta gå över?
Citera
2019-10-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag har de senaste månaderna fått minnesförluster och sporadiska utbrott i samband med vad jag skulle anta vara hallucinationer, känner mig paranoid hela tiden. Jag brukar känna att det är folk som förföljer mig eller i allmänhet vill göra mig illa, det gör mig rädd och ilsken, då blir jag hotfull och tar fram min kniv för att vara redo att gå till angrepp om det visar sig hända något.

Mina tankar känns grumliga och svårbegripliga, varit så i flera månader efter ett dödsfall i min sociala krets. Brukar hela tiden höra spontana saker som inte finns, kan vara ord som att jag borde ha ihjäl någon eller mig själv. Då blir jag ännu mer paranoid och tar fram kniven och är redo att skada den som följer mig.

Kommer detta gå över?

Troligtvis inte utan medicinering. Psykisk ohälsa är inget att leka med.
Mitt råd är att först slänga alla knivar i sopnedkastet och sen ringa psykakuten på 08-123 492 00
alternativt uppsöka den vanliga akuten där du bor så dom kan hjälpa dig komma i kontakt med rätt
person som kan hjälpa dig.
Citera
2019-10-26, 12:56
Medlem
panther1s avatar
Citat:

Kommer detta gå över?

Har lidit av förföljelsemani och paranoia. Det var ett helvete. Kände mig förföljd hemma och på stan, kändes som någon kom hem till mig i smyg och flyttade på saker, när jag inte hittade något var jag säker på att någon hade varit och tagit det. Kändes som jag var förföljd. Blev väldigt orolig, frustrerad och tankestörd. Kunde få hjärtklappning, nästan börja svettas och var jävligt orolig. En gång begick jag självmord på grund av detta, hade planerat att dö den kvällen. Svalde massa tabletter med alkohol ensam i mitt hem. Vaknade dock upp dagen efter och var fortfarande vid liv, och oskadd som tur var.

Berätta lite om din livssituation i övrigt. Hur ser ditt liv ut, har du det stressigt?
Senast redigerad av panther1 2019-10-26 kl. 12:59.
Citera
2019-10-26, 16:06
Medlem
Låter som att du är psykotisk, kontakta psykiatrin eller ta dig till närmaste psykiatriska akutmottagning.
Citera
2019-10-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soomman
Låter som att du är psykotisk, kontakta psykiatrin eller ta dig till närmaste psykiatriska akutmottagning.

Tycker att han borde börja jobba i riksdagen, som vaktmästare el dylikt. Självklart med morakniv nära till hands..
Citera
2019-10-26, 20:47
Medlem
Låter jobbigt... Och verkligen Inte bra!

Men kan du inte bara sluta med de där tankarna, eller hur tänker du?
Finns ingen som kan läsa eller kontrollera dina tankar... Detta kan du själv förstå på fem minuter?

Psykiatrin vill låsa in och få dig att må ännu sämre tyvärr. Haldol är ett läkemedel som du kan få. Vanligt med biverkningar som "parkonism", svåra skakningar, svåra sömnproblem.
Citera
2019-10-27, 00:23
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Kommer detta gå över?

Kollade snabbt igenom de svar du skrivit i andra trådar. Jag tror du har väldigt allvarliga problem.
Har du råd att betala en psykolog privat?
Du behöver få hjälp så snart det bara går.

Önskar dig lycka till. Skriv gärna här om du inte får svar eller hjälp någon annanstans. Jag tar dig på största allvar.
Citera
2020-04-01, 12:43
Medlem
ajj fan, har haft samma symtom tidigare.... slutade väldigt illa.... saken är man är så inne i sitt paranoida tänk o söker oavbrutet efter dessa hot som man befarar så det blir mer o mer verkligt ju längre tid det går o ju mer bekräftelse man hittar på att det är så... saken är den som söker efter signaler på att nått är som dom känner inombords den personen kommer hitta det den söker om inte annat projecera över sin osäkerhet på omgivningen. tänk själv du känner dig förföljd o rädd o kliver av en buss helt nojjig o paranoid så kommer garanterad folk att uppfatta att det är nått som inte stämmer med en o man får mer blickar på sig, folk ser ju detta hur man mår när man är i den sinnesstämningen o dom vet om att man kan bli farlig o är skum, så vissa kanske hänger på en för att säkerställa att det inte händer en olycka på vägen eller för att ha koll o skydda samhället. folk som snackar skit om en paranoid person finns ju alltid, folk ser att personen är mottaglig för att psykas, eller så söker man själv i vad som sägs runt en efter ord o meningar som bekräftar att de är så oavsett man själv projecerar sina rädslor på omgivningen o man skapar sitt helvete med det. man söker det. den som söker han finner...... vila upp sig o ha en trygg miljö underlättar / paranoid personlighetsstörning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in