Citat:
Ursprungligen postat av
Mulz
Jag har de senaste månaderna fått minnesförluster och sporadiska utbrott i samband med vad jag skulle anta vara hallucinationer, känner mig paranoid hela tiden. Jag brukar känna att det är folk som förföljer mig eller i allmänhet vill göra mig illa, det gör mig rädd och ilsken, då blir jag hotfull och tar fram min kniv för att vara redo att gå till angrepp om det visar sig hända något.
Mina tankar känns grumliga och svårbegripliga, varit så i flera månader efter ett dödsfall i min sociala krets. Brukar hela tiden höra spontana saker som inte finns, kan vara ord som att jag borde ha ihjäl någon eller mig själv. Då blir jag ännu mer paranoid och tar fram kniven och är redo att skada den som följer mig.
Kommer detta gå över?
Har lidit av förföljelsemani och paranoia. Det var ett helvete. Kände mig förföljd hemma och på stan, kändes som någon kom hem till mig i smyg och flyttade på saker, när jag inte hittade något var jag säker på att någon hade varit och tagit det. Kändes som jag var förföljd. Blev väldigt orolig, frustrerad och tankestörd. Kunde få hjärtklappning, nästan börja svettas och var jävligt orolig. En gång begick jag självmord på grund av detta, hade planerat att dö den kvällen. Svalde massa tabletter med alkohol ensam i mitt hem. Vaknade dock upp dagen efter och var fortfarande vid liv, och oskadd som tur var.
Berätta lite om din livssituation i övrigt. Hur ser ditt liv ut, har du det stressigt?