• 1
  • 2
2019-10-25, 21:53
Medlem
Ja, som rubriken lyder undrar jag hur pass öppen man vågar vara med sitt cannabisbruk. Tänker väl främst nu på när man snackar med folk i allmänhet. I och med att det finns relativt många som har en väldigt negativ syn på cannabis och cannabisbrukare vågar man gärna inte säga att man röker när man snackar med någon om den personen nu råkar vara en sådan. Stämningen mellan oss båda förstörs på en gång i så fall och varje gång man pratas vid hädanefter kommer de tänka "pundare" om mig.

Tänker vidare även hur pass öppet man vågar röka egentligen? Jag kör nästan enbart med vaporizer, så det luktar inte så värst mycket och det ser nästan ut som man röker en e-ciggarett vilket ju är lagligt på de flesta allmäna platser att röka. Hur stor är risken att folk lägger märke till vad man faktiskt har i sin "e-cigg"? Å andra sidan kan dem väl inte göra så mycket vilket fall som helst, om de ringer snuten är man borta sekunden efter liksom.

Så ja, hur öppen vågar man vara med att man röker när man pratar med andra, och vidare hur pass öppet vågar man (om man röker i en vaporizer) röka offentligt?
Citera
2019-10-25, 21:56
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, som rubriken lyder undrar jag hur pass öppen man vågar vara med sitt cannabisbruk. Tänker väl främst nu på när man snackar med folk i allmänhet. I och med att det finns relativt många som har en väldigt negativ syn på cannabis och cannabisbrukare vågar man gärna inte säga att man röker när man snackar med någon om den personen nu råkar vara en sådan. Stämningen mellan oss båda förstörs på en gång i så fall och varje gång man pratas vid hädanefter kommer de tänka "pundare" om mig.

Tänker vidare även hur pass öppet man vågar röka egentligen? Jag kör nästan enbart med vaporizer, så det luktar inte så värst mycket och det ser nästan ut som man röker en e-ciggarett vilket ju är lagligt på de flesta allmäna platser att röka. Hur stor är risken att folk lägger märke till vad man faktiskt har i sin "e-cigg"? Å andra sidan kan dem väl inte göra så mycket vilket fall som helst, om de ringer snuten är man borta sekunden efter liksom.

Så ja, hur öppen vågar man vara med att man röker när man pratar med andra, och vidare hur pass öppet vågar man (om man röker i en vaporizer) röka offentligt?

Man ser en blazare på direkten, man dras till varandra.

Prata inte om det med fel personer bara.

Edit, jag e ju bäng nu men det jag menar med ovanstående är att man pratar om det med blazare.
Senast redigerad av 199702042 2019-10-25 kl. 21:59.
Citera
2019-10-25, 21:57
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Beror på var du bor och vad människor där tycker om haschtomtar!
Citera
2019-10-25, 22:02
Medlem
Aldrig, och det gäller det mesta här i livet.

Var aldrig, vare sej förtrolig eller kontroversiell, med folk du inte känner mkt mkt väl.
Citera
2019-10-25, 22:18
Medlem
man säger inte ett skit till folk man inte känner väldigt väl, man vet aldrig vilken jävelskap folk kan ställa till med.

Det syns när det går runt en puffare om man sett det förr.
Kanske inte för random ”jag skulle aldrig röka på” men för oss andra syns det och lukten kan man ju aldrig ta miste på om man nu vet vad det är.
Citera
2019-10-25, 22:35
Medlem
senaps avatar
Citat:

I våras berättade jag för min far att jag har bytt spriten mot gräs. Det var inget lätt beslut då han flera gånger dragit inkörsportstalet i och med att många av hans gamla vänner ”började med gräs och slutade på bårhuset”. Och första snacket blev ungefär vad jag förväntat mig, det vill säga det gamla snacket. Men fler samtal har följt och för varje gång är han faktiskt lite mer öppen, kanske för att han ser hur mycket bättre jag mår som knarkare än som alkis.

Har även varit öppen med mitt bruk arbetsplatsen. Det började med att en kollega ville rapportera en brajrökande gäst medan jag tyckte det var onödigt att förstöra en trevlig kväll. Då kom det fram att även kollegan rökte på ibland, och ännu fler kollegor skulle det visa sig tids nog.

Garderobsknarkarna är betydligt fler än man kan tro, men inled diskussionen med försiktighet, pejla läget genom att diskutera nån ganjadokumentär på Netflix eller liknande.

Vad gäller att blossa offentligt bör du nog däremot avstå eftersom lukten är så distinkt och världen fortfarande full av party poopers.
Citera
2019-10-25, 23:10
Medlem
Pungpuckels avatar
Haha äh, det lägger sig med åldern.
Jag skaffade en vapor för 2mån ca, och har sedan dess rökt överallt! Fantastiskt.
Men innan när jag höll mig till vanliga jointar så smög jag inte direkt, var det någon som stirrade, så stirrade jag tillbaka?
För gammal för att bry mig.
Citera
2019-10-25, 23:38
Medlem
Thubbes avatar
Fuck it. Om det är personer du inte har någon förutsedd relation till, så som t.ex. kollegor eller familj/släkt, då är det bara att vara ärlig.
Visa dem att du är en cool person med eller utan knark, men att cannabis råkar vara något du unnar dig ibland istället för en bärs. Visa dem att du hanterar skola, jobb, räkningar, liv, whatever, trots att du röker gräs ibland. Öppna deras ögon.

Men ja, med familj, släkt och kollegor kan det nog vara bra att känna sig fram med tåspetsarna.

EDIT: Om folk på stan tittar på mig när jag blazar gör jag det enda rätta: Jag ler och vinkar. Folk kan tänka vad fan de vill, men ingen jävla svensson någonstans kommer varesig ringa polisen på eller jiddra med någon som besvarar dess blick med ett snällt leende och en vink.
Citera
2019-10-26, 01:03
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Fuck it. Om det är personer du inte har någon förutsedd relation till, så som t.ex. kollegor eller familj/släkt, då är det bara att vara ärlig.
Visa dem att du är en cool person med eller utan knark, men att cannabis råkar vara något du unnar dig ibland istället för en bärs. Visa dem att du hanterar skola, jobb, räkningar, liv, whatever, trots att du röker gräs ibland. Öppna deras ögon.

Men ja, med familj, släkt och kollegor kan det nog vara bra att känna sig fram med tåspetsarna.

EDIT: Om folk på stan tittar på mig när jag blazar gör jag det enda rätta: Jag ler och vinkar. Folk kan tänka vad fan de vill, men ingen jävla svensson någonstans kommer varesig ringa polisen på eller jiddra med någon som besvarar dess blick med ett snällt leende och en vink.

Detta är helt rätt sätt att tänka och agera om du frågar mig. Om du är en person som kan ta hand om sig själv och inte beter dig som en knarkare kommer de flesta inte ha några problem med att du röker gräs då och då.

Undantaget dom relationer som du inte väljer själv här i livet som kollegor och familj..
Citera
2019-10-26, 10:48
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
När jag gick i olika gymnasium som yngre så sa man inte ett piss tills nya klasskamraterna skulle ut o dela en gås på 4-6man, då tog man upp egna bagen o visade vart skåpet ska stå.
Nu fyra fem år efter så röker han sig på sig riks mkt dock <---
Citera
2019-10-26, 11:26
Medlem
rejmans avatar
Håll det för dig själv så slipper du huvudvärk. Vad du håller på med på fritiden är väl din ensak. Vad är grejen med att du ska komma ut och "berätta för folk"?
Det är lite som homosexuella som kommer ut ur garderoben, kom igen ingen bryr sig. Gör din grej bara.
Citera
2019-10-26, 12:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Tyvärr finns det drösar med folk i Sverige som inte skulle dra sig för att anmäla en som olämplig till de flesta jobb om man är en brukare av cannabis. Så ja, man bör hålla någorlunda låg nivå bland främmande människor.

MEN - ska det nån gång de närmsta 1000 åren bli lite mer accepterat i Sverige kan man inte bara hålla käften och gömma sig. Att det luktar cannabis lite här och där är bra för den långsiktiga acceptansen.

Motståndarna måste fatta att det finns brukare av cannabis i alla samhällsklasser och inom alla yrken och de absolut flesta har ett bruk som skadar dem minimalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in