Citat:
Ursprungligen postat av
next-chapter
Ja, som rubriken lyder undrar jag hur pass öppen man vågar vara med sitt cannabisbruk. Tänker väl främst nu på när man snackar med folk i allmänhet. I och med att det finns relativt många som har en väldigt negativ syn på cannabis och cannabisbrukare vågar man gärna inte säga att man röker när man snackar med någon om den personen nu råkar vara en sådan. Stämningen mellan oss båda förstörs på en gång i så fall och varje gång man pratas vid hädanefter kommer de tänka "pundare" om mig.
Tänker vidare även hur pass öppet man vågar röka egentligen? Jag kör nästan enbart med vaporizer, så det luktar inte så värst mycket och det ser nästan ut som man röker en e-ciggarett vilket ju är lagligt på de flesta allmäna platser att röka. Hur stor är risken att folk lägger märke till vad man faktiskt har i sin "e-cigg"? Å andra sidan kan dem väl inte göra så mycket vilket fall som helst, om de ringer snuten är man borta sekunden efter liksom.
Så ja, hur öppen vågar man vara med att man röker när man pratar med andra, och vidare hur pass öppet vågar man (om man röker i en vaporizer) röka offentligt?
I våras berättade jag för min far att jag har bytt spriten mot gräs. Det var inget lätt beslut då han flera gånger dragit inkörsportstalet i och med att många av hans gamla vänner ”började med gräs och slutade på bårhuset”. Och första snacket blev ungefär vad jag förväntat mig, det vill säga det gamla snacket. Men fler samtal har följt och för varje gång är han faktiskt lite mer öppen, kanske för att han ser hur mycket bättre jag mår som
knarkare än som alkis.
Har även varit öppen med mitt bruk arbetsplatsen. Det började med att en kollega ville rapportera en brajrökande gäst medan jag tyckte det var onödigt att förstöra en trevlig kväll. Då kom det fram att även kollegan rökte på ibland, och ännu fler kollegor skulle det visa sig tids nog.
Garderobsknarkarna är betydligt fler än man kan tro, men inled diskussionen med försiktighet, pejla läget genom att diskutera nån ganjadokumentär på Netflix eller liknande.
Vad gäller att blossa offentligt bör du nog däremot avstå eftersom lukten är så distinkt och världen fortfarande full av party poopers.